I zaznaczyłem, wydaje mi się, że dość wyraźnie, że czerwony zmienia pas ruchu wewnętrzny na zewnętrzny. Ale nie chodziło mi o to, że opuszcza skrzyżowanie, wykonując skręt w prawo z lewego pasa. I też nie taka była moja intencja.
@reksiuzgdyni: Moja wina, źle spojrzałem, myślałem że chodzi o zabroniony prawem skręt w prawo z lewego pasa jezdni biegnącej dookoła wyspy w lewy pas wylotu.
@reksiuzgdyni: A jeżeli traktować tego zielonego z przykładu OP-a że już wjechał na rondo to równie dobrze można traktować poniższego zielonego że już wjechał na rondo. Widzisz analogię? Wg mnie ustąpienie będącemu na rondzie i jadącemu każdym pasem to nic innego jak ustąpienie będącemu na rondzie i jadącemu każdym pasem.
@reksiuzgdyni: Dodam coś jeszcze :) Na różowo oznaczyłem pasy ruchu jezdni poprzecznej, których dotyczy znak A-7. Skoro znak ustąp dotyczy pierwszego i drugiego pasa tej jezdni to dlaczego miałby nie dotyczyć trzeciego pasa tej jezdni? Przecież miejsce kolizji zielonego i czerwonego poniżej to nie jest kolejne skrzyżowanie tylko nadal to samo. Oczywiście to tylko moja opinia, każdy ma swoją.
Czyli ta granica kiedy zielony jest wjeżdżającym a kiedy jadącym swoim pasem gdzieś tam jest
Otóż to - słowa klucz "gdzieś tam" lecz nie wiadomo gdzie. Masz rację, sytuacja wjazdu na SoRO dwupasmowe i wjazdu z podporządkowanej na dwupasmową drogę z pierwszeństwem jest analogiczna.
To zawsze będzie kwestia interpretacji - czy jestem już na drodze z pierwszeństwem i ten drugi ma mi ustąpić zmieniając pas, czy dopiero wjeżdżam na drogę
No OK. Rozumiem. Zatem zapytam - na przykładzie OP-a - do którego miejsca dalej musi dojechać zielony, żeby stać się z pojazdu "wjeżdżającego na skrzyżowanie", "pojazdem znajdującym się na skrzyżowaniu".
@reksiuzgdyni: Jak ustąpi jadącym wszystkimi pasami drogi poprzecznej.
Wrzuciłem jeszcze taką grafię z ronda Opa - sytuacja ma miejsce nieco "dalej" patrząc od strony zielonego. Czy w tym miejscu kolizyjnym zielony jest dalej wjeżdżającym na rondo i musi ustąpić czerwonemu znajdującemu
Jak ustąpi jadącym wszystkimi pasami drogi poprzecznej.
Nie. Odwracasz ciąg przyczynowo skutkowy. Obowiązek ustąpienia lub jego brak wynika z "pozycji" obu pojazdów ("wjeżdżający na" vs "znajdujący się na"). A nie odwrotnie.
Wiem co to ustąpienie. Ale chodzi o to, do którego momentu zielony ma obowiązek tego ustępowania.
Przecież równie dobrze, zielony mógłby wjechać na skrzyżowanie przed czerwonym (ale tego nie wie, bo nie zauważył). Zielony mógł jechać wolno i czerwony
PS. Mógłbyś zaznaczyć mniej więcej obszar tego skrzyżowania "wlotowo-wylotowego"?
@reksiuzgdyni: Oczywiście, zaznaczyłem również mniej więcej powierzchnie pozostałych skrzyżowań tego ronda. To, że jestem w stanie wyznaczyć cztery "powierzchnie utworzone przez te przecięcia" jest również dowodem na to, że są tam cztery skrzyżowania a nie jedno, co jest powtarzaną od lat kompletną bzdurą.
To czy dane skrzyżowanie jest SoRO czy nie jest i że jest jednym skrzyżowaniem, a nie kilkoma wynika
@reksiuzgdyni: A jeszcze jak dodam, że przed rondem z pasami prowadzonymi wprost do wylotów nie powinien stać znak C-12 bo nie ma tam skrzyżowań o ruchu okrężnym to już całkiem będziesz miał mnie za idiotę. Znak C-12 powinien stać wyłącznie przed rondami klasycznymi, czyli takimi, które posiadają jezdnię biegnącą dookoła wyspy. Wszystkie te rewelacje można znaleźć na tym blogu. Z tym człowiekiem w kwestiach ruchu okrężnego się w pełni zgadzam i
@vertical: Dziękuję za rysunek. Teraz nieco go uzupełnię i zielonym kolorem zaznaczę fragmenty budowli typu "rondo", które znajdują się poza skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. A raczej poza skrzyżowaniami o ruchu okrężnym. Wedle Twojej interpretacji.
Idąc dalej tym tokiem rozumowania - pomarańczowym kolorem zaznaczam pojazd znajdujący się w obrębie zielonego wieloboku, czyli pojazd nieznajdujący się na skrzyżowaniu. Na fioletowo zaznaczam pojazd wjeżdżający na to skrzyżowanie spod znaku C-12/A-7.
które znajdują się poza skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. A raczej poza skrzyżowaniami o ruchu okrężnym. Wedle Twojej interpretacji.
@reksiuzgdyni: Pierwszy zasadniczy błąd - na tego typu rondzie NIE MA SORO bo nie ma tam jezdni biegnącej dookoła wyspy więc nie ma ruchu okrężnego. Znak C-12 stoi niewłaściwie. To samo twierdzi bloger. To tylko skrzyżowania, nazwijmy je "zwykłe".
Przechodzę teraz do rozporządzenia ws. znaków i sygnałów.
na tego typu rondzie NIE MA SORO bo nie ma tam jezdni biegnącej dookoła wyspy więc nie ma ruchu okrężnego. Znak C-12 stoi niewłaściwie.
O tym czy jest SoRO przesądza znak, a nie to czy są pasy biegnące dookoła wyspy.
Znak C-12 mówi, że ruch odbywa się dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku. I tyle. Nie jest to tożsame z tym, że pasy ruchu biegną okrężnie dookoła wyspy. Na
@vertical: Wyznaczasz z łatwością cztery powierzchnie skrzyżowań, ponieważ stosujesz definicję skrzyżowania z PoRD. Czyli przepis ogólny ustawy
Natomiast, to, że jest to jedno skrzyżowanie, wynika z definicji znaku C-12. Czyli z oznakowania. Jeśli masz konflikt oznakowania z przepisem ogólnym, to chyba hierarchia jest znana.
Poza tym, idąc tym tokiem rozumowania, to na poniższej grafice jestem w stanie wyznaczyć z łatwością 7 powierzchni skrzyżowań. Zarówno przecięć dróg, jak i ich rozwidleń.
Bzdura nr 1: twoje stwierdzenie, że art. 25.1 (zwany potocznie zasadą prawej ręki) obowiązuje na skrzyżowaniach
Dlaczego jest to bzdura? Otóż dlatego, że art. 25.3 mówi, że przepisy art. 25.1 (czyli regułę prawej ręki) stosuje się również w miejscach przecinania się kierunków ruchu poza skrzyżowaniami
@reksiuzgdyni: czyli stosuje się również na skrzyżowaniach, co akapit wcześniej zanegowałeś. Gdybyś walczył z tezą, że stosuje się 25.1 tylko na skrzyżowaniach, miałbyś rację. Ale nie
No czy ja wiem. Moim zdaniem takie stwierdzenie kolegi Kanalarza:
Skoro mówisz, że w miejscu kolizyjnym należy jechać z regułą prawej ręki, oznacza, że twierdzisz, że w tym miejscu musi być skrzyżowanie
dość jasno wskazuje na to, że jego zdaniem regułę prawej ręki stosuje się tylko na skrzyżowaniach. No bo napisał, że jeśli należy jechać z regułą prawej ręki, to musi być skrzyżowanie.
@krzeselko: Oczywiście że zielony ma pierwszeństwo. Czerwony jedzie z pasa gdzie może skręcić w lewo albo na wprost, musi zostać na swoim pasie, czyli lewym, tym pasem może zjechać z ronda. Jak chce zmienić pas na prawy to musi ustąpić pierwszeństwa zielonemu. Kto myśli inaczej niech odda swoje prawo jazdy bo stwarza niebezpieczeństwo.
@veranoo ale czerwony cały czas jedzie swoim pasem. Po prostu w tym momencie ten pas się kończy / łączy z pasem, którym jedzie zielony. Przyjrzyj się dobrze
Hahahaha xD Nie, kochany Panie Youtube. Albo znajdę sposób, żeby to ominąć, albo przestanę was odwiedzać. W moich żyłach płynie polska krew. xD #youtube #reklama #heheszki
Mi narazie działa na operze Genius PRO : Adblocker +Total Web Security Klik Trzeba wyłączyć inne adblocki i Return YouTube Dislike #youtube #internet #komputery #opera
#przepisydrogowe #ruchdrogowy
Kto ma pierszeństwo?
@reksiuzgdyni: Moja wina, źle spojrzałem, myślałem że chodzi o zabroniony prawem skręt w prawo z lewego pasa jezdni biegnącej dookoła wyspy w lewy pas wylotu.
Otóż to - słowa klucz "gdzieś tam" lecz nie wiadomo gdzie. Masz rację, sytuacja wjazdu na SoRO dwupasmowe i wjazdu z podporządkowanej na dwupasmową drogę z pierwszeństwem jest analogiczna.
To zawsze będzie kwestia interpretacji - czy jestem już na drodze z pierwszeństwem i ten drugi ma mi ustąpić zmieniając pas, czy dopiero wjeżdżam na drogę
@reksiuzgdyni: Jak ustąpi jadącym wszystkimi pasami drogi poprzecznej.
Nie. Odwracasz ciąg przyczynowo skutkowy. Obowiązek ustąpienia lub jego brak wynika z "pozycji" obu pojazdów ("wjeżdżający na" vs "znajdujący się na"). A nie odwrotnie.
Wiem co to ustąpienie. Ale chodzi o to, do którego momentu zielony ma obowiązek tego ustępowania.
Przecież równie dobrze, zielony mógłby wjechać na skrzyżowanie przed czerwonym (ale tego nie wie, bo nie zauważył). Zielony mógł jechać wolno i czerwony
@reksiuzgdyni: Oczywiście, zaznaczyłem również mniej więcej powierzchnie pozostałych skrzyżowań tego ronda. To, że jestem w stanie wyznaczyć cztery "powierzchnie utworzone przez te przecięcia" jest również dowodem na to, że są tam cztery skrzyżowania a nie jedno, co jest powtarzaną od lat kompletną bzdurą.
Idąc dalej tym tokiem rozumowania - pomarańczowym kolorem zaznaczam pojazd znajdujący się w obrębie zielonego wieloboku, czyli pojazd nieznajdujący się na skrzyżowaniu. Na fioletowo zaznaczam pojazd wjeżdżający na to skrzyżowanie spod znaku C-12/A-7.
Przechodzę teraz do rozporządzenia
@reksiuzgdyni: Pierwszy zasadniczy błąd - na tego typu rondzie NIE MA SORO bo nie ma tam jezdni biegnącej dookoła wyspy więc nie ma ruchu okrężnego. Znak C-12 stoi niewłaściwie. To samo twierdzi bloger. To tylko skrzyżowania, nazwijmy je "zwykłe".
I to ma być dowodem na
O tym czy jest SoRO przesądza znak, a nie to czy są pasy biegnące dookoła wyspy.
Znak C-12 mówi, że ruch odbywa się dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku. I tyle. Nie jest to tożsame z tym, że pasy ruchu biegną okrężnie dookoła wyspy. Na
@reksiuzgdyni: Często błędnie tam postawionego.
@reksiuzgdyni: Pisałem już dlaczego jest inaczej opisane - bo ustawodawca jest debilem i uparcie twierdzi, że rondo w całości to jedno skrzyżowanie.
Wyjaśnisz mi jak to możliwe, że na tym, podobno jednym skrzyżowaniu, wyznaczam z łatwością cztery powierzchnie skrzyżowań?
Wyznaczasz z łatwością cztery powierzchnie skrzyżowań, ponieważ stosujesz definicję skrzyżowania z PoRD. Czyli przepis ogólny ustawy
Natomiast, to, że jest to jedno skrzyżowanie, wynika z definicji znaku C-12. Czyli z oznakowania. Jeśli masz konflikt oznakowania z przepisem ogólnym, to chyba hierarchia jest znana.
Poza tym, idąc tym tokiem rozumowania, to na poniższej grafice jestem w stanie wyznaczyć z łatwością 7 powierzchni skrzyżowań. Zarówno przecięć dróg, jak i ich rozwidleń.
Czy
@reksiuzgdyni: czyli stosuje się również na skrzyżowaniach, co akapit wcześniej zanegowałeś. Gdybyś walczył z tezą, że stosuje się 25.1 tylko na skrzyżowaniach, miałbyś rację. Ale nie
No czy ja wiem. Moim zdaniem takie stwierdzenie kolegi Kanalarza:
dość jasno wskazuje na to, że jego zdaniem regułę prawej ręki stosuje się tylko na skrzyżowaniach. No bo napisał, że jeśli należy jechać z regułą prawej ręki, to musi być skrzyżowanie.
@reksiuzgdyni: ale ja się nie odnoszę do jego wpisu, tylko do twojego :-) Bzdura nr 1 nie jest bzdurą, a prawdą.
@NagiMiecz: no ale czerwony też musi xD