Wpis z mikrobloga

Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Comfort mogę zainteresowanym przekazać kilka wniosków:
- Na ogromny plus świetnie zestrojone, bardzo komfortowe zawieszenie.
- Spalanie nie rozczarowuje: moje najczęstsze wyniki mieszczą się w przedziale 2.4 - 4.1 l/100km.
- Dynamika: w najważniejszych dla mnie przedziałach prędkościowych (0-50 / 50-90 / 90-120 / 100-140) rozpędza się bardzo dobrze i pozwala na w stu procentach bezpieczne włączanie się do ruchu i wyprzedzanie, w tym na autostradzie. Zaznaczam przy tym, że staram się jeździć zgodnie z przepisami, w szczególności nie przekraczać maksymalnych prędkości na autostradzie / ekspresówkach / drogach krajowych. Jeżeli dla kogoś 140km/h na autostradzie to prędkość minimalna a nie maksymalna, to raczej powinien sobie Corollę z tym silnikiem darować. Jeżeli ktoś jeździ ,,normalnie", to raczej nie będzie narzekać, a tryb ,,Sport" powinien nawet dać nieco radości, gdy samochód zauważalnie lepiej reaguje na gaz ( ͡° ͜ʖ ͡°).
- Głośność. Ogólne wyciszenie jest przeciętne, a większość hałasu pochodzi od kół i silnika. Jeśli chodzi o mityczne ,,wycie", to w eCVT jest mocno zredukowane: ponadprzeciętny hałas daje o sobie znać tylko w czasie dynamicznego włączania się do ruchu, gdy przyspieszam z 10-20km/h do 70 km/h, przy innych przedziałach raczej nie występuje. Zastrzegam jednak moje uwagi z punktu powyżej: jeżdżę ,,normalnie" i dosyć płynnie. Jeżeli ktoś startuje spod świateł przyciskając gaz do podłogi i ogólnie często ma ten pedał w takim ułożeniu to z pewnością wycie zacznie mu przeszkadzać.
- Wiele osób narzeka na interfejs systemu multimedialnego wyglądający jak na starej konsoli. Rzeczywiście, wygląda on dosyć surowo, ale wszystko działa płynnie i nic się nie zawiesza.
- Kamera cofania nie ma dynamicznych linii, ale posiada za to całkiem szeroki kąt widzenia, bardzo pomagając przy wyjeździe tyłem. Bez kamery widoczność z tyłu byłaby bardzo słaba.
- Mam 190cm wzrostu i miejsca wewnątrz mi nie brakuje, także gdy próbowałem przymierzyć się z tyłu.
- Bagażnik mógłby być ciut większy, ale z drugiej strony nie jest to kombi segmentu D. Po przesiadce z sedana to i tak dla mnie wielki kufer, do tego jest bardzo ustawny
- Chwała Toyocie za fizyczne przyciski przy systemie multimedialnym i panelu klimatyzacji.
- System rozpoznawania znaków drogowych radzi sobie tylko z podstawowymi znakami ograniczania prędkości i oznaczeniami ekspresówka/autostrada. W 99% przypadkach nie zauważa znaku ,,teren zabudowany".

Tyle przychodzi mi do głowy :). Awarii żadnych nie było, ale to samochód z 2019 r., więc jeszcze nie miało co się zepsuć.

#samochody #motoryzacja #toyota #pokazauto
wjtk123 - Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Com...

źródło: comment_1628598791pX2h0UPqZR4aH2lArQHssc.jpg

Pobierz
  • 126
  • Odpowiedz
@wjtk123: Jeździłem tym badziewiem dwa tygodnie, 1,6 tys kilometrów na autostradach. Trasa Torun Łódź z powrotem nie do zrobienia na jednym baku. Vmax 190 km/h, bezstopniowy automat to dramat, wycie tego samochodu nie pozwala na swobodne rozmawianie przez telefon. Zawieszenie faktycznie b dobre, interfejs multimediów archaiczny. Na elektryku nawet 15 km nie da się zrobić gdy jest w pełni naładowany. Jeśli ktoś planuje zakup-odradzam
  • Odpowiedz
@wjtk123
Pro tipy od wlasciciela podobbej toyotki:
1 jesli nie masz kola zapasowego to mozesz przelozyc podloge bagaznika nizej. Ja w swojej nawet wyjalem plastikowy schowek z bagaznika i przykrylem wszystko mata samochodowa. Daje to naprawde DUUUZo miejsca w bagazniku.

2. Te silniki mozna latwo i tanio wyposazyc w instalacje lpg. I dobrze to znosza.

3. Potrzebujesz specialnego kabla zeby podlaczyc telefon do gniazda usb w okolicach kolan pasazera...... Zeby nie przeszkadzal...
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wjtk123: mam taką samą z trochę uboższym wyposażeniem - nie mam np. kamery cofania, czujnika deszczu i systemu multimedialnego. Silnik i rocznik ten sam. Podzielam twoje zdanie. Wcześniej co prawda jeździłem VW Polo 1 z 94 xD ale Toyota jest naprawdę super ;)
  • Odpowiedz
@SpalaczBenzyny: No jak ktoś jeździ w mieście i po krajówkach (zgodnie z przepisami), a po autostradach i ekspresówkach rzadko to będzie miał średnią w okolicach tych 60-70. Ja np. jeżdżę w 80% po mieście to średnią prędkość wg kompa mam na ogół w okolicach 30 km/h ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@RolnikSamWdolinie: Hej. Mam taka sama Corolle z tym samym silnikiem, średnie spalanie od tankowania do tankowania to 3.8-3.9 latem i 5.0-5.1 zimą. Średnia z 15k więc już miarodajne wyniki, jazda głównie miasto i drogi podmiejskie
  • Odpowiedz
@wjtk123: Mam taki służbowy, za te pieniądze to kiepski samochód. Ten silnik trochę za mały do tej masy, ale jak już się zbierze to jest ok. Spalanie w trasie jeszcze ujdzie, ale w mieście jest spore (mimo że nie tankuję dla siebie, boli mnie to spalanie). Komfort? Ujdzie, adekwatny do ceny, chociaż siedzenia mega nie wygodne dla kogoś kto jest większy niż przeciętny człowiek (chociaż Żona też narzeka na wygodę). Jak
  • Odpowiedz
@elemenTH: Zainteresowałeś mnie dłubaniem tej 308 II.
Możesz napisać gdzie dłubałeś auto i ile Cię to wyniosło?
Jak wrażenia?
Mam ten sam model, z tym samym silnikiem, wersja SW i mocno się zastanawiam czy nie wsadzić go do tunera...
  • Odpowiedz
@Razoer: odpowiem Ci od razu, że w nawet się nie zastanawiaj. Jestem z pomorza robiłem u Roberta w Tune-UP, płaciłem jakoś 1200 czy 1300.

Wyszło tak, że pomiar serii pokazał 95km i 250NM, po robocie wyszło 125km i 300NM. Spalanie lekko spadło, dynamika jest dużo lepsza, tak jak wcześniej w zasadzie przy 3k obr czuć było jak już puchnie tak teraz można kręcić pod 4k. Wyprzedzanie dużo sprawniejsze, tak trochę wrażenie
  • Odpowiedz
@elemenTH: dzięki za szybką odpowiedź.
W takim razie chyba faktycznie zrobię sobie niedługo prezent i poszukam kogoś w okolicach Warszawy kto będzie w stanie bezpiecznie podnieść moc w moim Parzaku ;)

Długo już z chipem jeździsz?
Ja mam do tej pory nabite 128k km, z czego moje jest 40k km i do tej pory bezawaryjnie. Mam nadzieje, że chip nie zepsuje dobrej passy...
  • Odpowiedz
@Razoer: ze 20k zrobiłem po chipie, na pewno jakoś to tam wpływa na żywotność w końcu doszło 30 koni i 50 niuta ale z drugiej strony nasz silnik występuje w wersji 120 konnej też. Na pewno unikaj dziwnie takich tunerów do tego bez hamowni. Dobrze też pewnie zrobić mały serwis w silniku czyli olej, filtr powietrza, paliwa albo przynajmniej żeby nie były zawalone po 50tys km, ja zmieniam co zmianę oleju
  • Odpowiedz
@elemenTH: no właśnie silnik 1.6 120km to inna jednostka.
W 1.6HDI 92KM jest jednomas i turbo bez zmiennej geometrii łopatek. W 1.6 120km w tym modelu masz już dwumas, turbo ze zmienną geometrią i skrzynia 6 biegów.

Jestem właśnie świeżo po wymianie oleju i kompletu filtrów, mam też nowe sprzęgło (zmienione przez złą diagnozę mechanika co do pedału sprzęgła), więc jest generalnie potencjał do chipa.
  • Odpowiedz