Wpis z mikrobloga

Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Comfort mogę zainteresowanym przekazać kilka wniosków:
- Na ogromny plus świetnie zestrojone, bardzo komfortowe zawieszenie.
- Spalanie nie rozczarowuje: moje najczęstsze wyniki mieszczą się w przedziale 2.4 - 4.1 l/100km.
- Dynamika: w najważniejszych dla mnie przedziałach prędkościowych (0-50 / 50-90 / 90-120 / 100-140) rozpędza się bardzo dobrze i pozwala na w stu procentach bezpieczne włączanie się do ruchu i wyprzedzanie, w tym na autostradzie. Zaznaczam przy tym, że staram się jeździć zgodnie z przepisami, w szczególności nie przekraczać maksymalnych prędkości na autostradzie / ekspresówkach / drogach krajowych. Jeżeli dla kogoś 140km/h na autostradzie to prędkość minimalna a nie maksymalna, to raczej powinien sobie Corollę z tym silnikiem darować. Jeżeli ktoś jeździ ,,normalnie", to raczej nie będzie narzekać, a tryb ,,Sport" powinien nawet dać nieco radości, gdy samochód zauważalnie lepiej reaguje na gaz ( ͡° ͜ʖ ͡°).
- Głośność. Ogólne wyciszenie jest przeciętne, a większość hałasu pochodzi od kół i silnika. Jeśli chodzi o mityczne ,,wycie", to w eCVT jest mocno zredukowane: ponadprzeciętny hałas daje o sobie znać tylko w czasie dynamicznego włączania się do ruchu, gdy przyspieszam z 10-20km/h do 70 km/h, przy innych przedziałach raczej nie występuje. Zastrzegam jednak moje uwagi z punktu powyżej: jeżdżę ,,normalnie" i dosyć płynnie. Jeżeli ktoś startuje spod świateł przyciskając gaz do podłogi i ogólnie często ma ten pedał w takim ułożeniu to z pewnością wycie zacznie mu przeszkadzać.
- Wiele osób narzeka na interfejs systemu multimedialnego wyglądający jak na starej konsoli. Rzeczywiście, wygląda on dosyć surowo, ale wszystko działa płynnie i nic się nie zawiesza.
- Kamera cofania nie ma dynamicznych linii, ale posiada za to całkiem szeroki kąt widzenia, bardzo pomagając przy wyjeździe tyłem. Bez kamery widoczność z tyłu byłaby bardzo słaba.
- Mam 190cm wzrostu i miejsca wewnątrz mi nie brakuje, także gdy próbowałem przymierzyć się z tyłu.
- Bagażnik mógłby być ciut większy, ale z drugiej strony nie jest to kombi segmentu D. Po przesiadce z sedana to i tak dla mnie wielki kufer, do tego jest bardzo ustawny
- Chwała Toyocie za fizyczne przyciski przy systemie multimedialnym i panelu klimatyzacji.
- System rozpoznawania znaków drogowych radzi sobie tylko z podstawowymi znakami ograniczania prędkości i oznaczeniami ekspresówka/autostrada. W 99% przypadkach nie zauważa znaku ,,teren zabudowany".

Tyle przychodzi mi do głowy :). Awarii żadnych nie było, ale to samochód z 2019 r., więc jeszcze nie miało co się zepsuć.

#samochody #motoryzacja #toyota #pokazauto
wjtk123 - Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Com...

źródło: comment_1628598791pX2h0UPqZR4aH2lArQHssc.jpg

Pobierz
  • 126
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@wjtk123: Wszystko zależy od tego czego oczekujemy od auta, dla mnie to typowy dupowóz, z punktu A do punktu B, co moim zdaniem nie ma w tym nic złego. Auto jest idealne do miasta. Największy minus to jakość zastosowanych materiałów, plastik fantastik i duży hałas. Ile taka przyjemność Cię kosztowała? Kupiłeś nowy, czy używany, jaki przebieg? Ogólnie lubię Yariska tego wcześniejszego i ostatnio jeździłem CHrem. Naprawdę bardzo fajne auto, tylko
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@wjtk123: @PeterFile: wydaje mnie się, że ten problem nie będzie rozwiązany. Toyota jak na razie umywa ręce. Konstrukcja silnika spalinowego jest też całkiem współczesna czyli jednorazowa. Gdybym miał kupować rolkę na lata wziąłbym 1.8.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wjtk123: Jechałeś gdzieś dalej w trasę? Bo ja po trzech godzinach nie czułem pleców... Jeszcze do tego 19 calowe felgi powodują duży hałas...
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wjtk123: już Ci puszczają pierścienie? Nie wróży to dobrze. Olej z domieszką paliwa jest #!$%@?, a z domieszką benzyny jeszcze gorszy. Nie daj Boże się to zapali w nieodpowiednim momencie cyklu i będziesz mieć #!$%@? silnik.
  • Odpowiedz
@wjtk123: Do tego panelu multimedialnego i kolorów kompletnie nie potrafię niestety się przyzwyczaić ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Co do głośności również, fakt pięknie cicho w mieście ale na trasie podczas wyprzedzania dramat. Miejsca z tylu mogłoby być trochę więcej jak i w bagażniku, ale do przeżycia. Niestety rozpoznawanie znaków nie powala, może co 6 znak rozpoznaje, ale to dopiero pierwszy tydzień z tą wersja, wiec z
  • Odpowiedz
@wjtk123: w uj głośna jest, nie tylko przy wyprzedzaniu, te braki mat wygluszajacych to kpina, jaki to był by koszt dla producenta w tak masowej produkcji, czteropak piwa? Interfejs porażka w porównaniu nawet ze starą Octavia, a w porównaniu z nowym golfem to nie ma porównania. Brak czujnika płynu do spryskiwaczy(w mojej wersji wyposażenia) kiepski żart. ASO Toyota (każde w Warszawie) Mirek handlarz lepiej o ciebie zadba. Ta mini roletka,
  • Odpowiedz
System rozpoznawania znaków drogowych radzi sobie tylko z podstawowymi znakami ograniczania prędkości i oznaczeniami ekspresówka/autostrada. W 99% przypadkach nie zauważa znaku ,,teren zabudowany".


@wjtk123: zauważa za to znak "strefa zamieszkania"
  • Odpowiedz
te chwilowe spalania sobie daruj. Podaj ile spali po przejechaniu min 400km na pełnym baku i dotankowaniu do pełna


@RolnikSamWdolinie: Yaris 2020 z 1,5 hybrydą cały bak w cyklu mieszanym spala z 4,2 l / 100 km. Autostrada 140-160 km/h spala 5,1 l / 100 km
  • Odpowiedz
  • 1
@wjtk123 witam kolegę Japończyka ( ͡º ͜ʖ͡º) Ja co prawda #teamhonda a Toyoty kiedyś to były, teraz to nie ma, ale japońskie samochody mają to coś ( ͡ ͜ʖ ͡)
Szerokości! :)
  • Odpowiedz