Wpis z mikrobloga

Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Comfort mogę zainteresowanym przekazać kilka wniosków:
- Na ogromny plus świetnie zestrojone, bardzo komfortowe zawieszenie.
- Spalanie nie rozczarowuje: moje najczęstsze wyniki mieszczą się w przedziale 2.4 - 4.1 l/100km.
- Dynamika: w najważniejszych dla mnie przedziałach prędkościowych (0-50 / 50-90 / 90-120 / 100-140) rozpędza się bardzo dobrze i pozwala na w stu procentach bezpieczne włączanie się do ruchu i wyprzedzanie, w tym na autostradzie. Zaznaczam przy tym, że staram się jeździć zgodnie z przepisami, w szczególności nie przekraczać maksymalnych prędkości na autostradzie / ekspresówkach / drogach krajowych. Jeżeli dla kogoś 140km/h na autostradzie to prędkość minimalna a nie maksymalna, to raczej powinien sobie Corollę z tym silnikiem darować. Jeżeli ktoś jeździ ,,normalnie", to raczej nie będzie narzekać, a tryb ,,Sport" powinien nawet dać nieco radości, gdy samochód zauważalnie lepiej reaguje na gaz ( ͡° ͜ʖ ͡°).
- Głośność. Ogólne wyciszenie jest przeciętne, a większość hałasu pochodzi od kół i silnika. Jeśli chodzi o mityczne ,,wycie", to w eCVT jest mocno zredukowane: ponadprzeciętny hałas daje o sobie znać tylko w czasie dynamicznego włączania się do ruchu, gdy przyspieszam z 10-20km/h do 70 km/h, przy innych przedziałach raczej nie występuje. Zastrzegam jednak moje uwagi z punktu powyżej: jeżdżę ,,normalnie" i dosyć płynnie. Jeżeli ktoś startuje spod świateł przyciskając gaz do podłogi i ogólnie często ma ten pedał w takim ułożeniu to z pewnością wycie zacznie mu przeszkadzać.
- Wiele osób narzeka na interfejs systemu multimedialnego wyglądający jak na starej konsoli. Rzeczywiście, wygląda on dosyć surowo, ale wszystko działa płynnie i nic się nie zawiesza.
- Kamera cofania nie ma dynamicznych linii, ale posiada za to całkiem szeroki kąt widzenia, bardzo pomagając przy wyjeździe tyłem. Bez kamery widoczność z tyłu byłaby bardzo słaba.
- Mam 190cm wzrostu i miejsca wewnątrz mi nie brakuje, także gdy próbowałem przymierzyć się z tyłu.
- Bagażnik mógłby być ciut większy, ale z drugiej strony nie jest to kombi segmentu D. Po przesiadce z sedana to i tak dla mnie wielki kufer, do tego jest bardzo ustawny
- Chwała Toyocie za fizyczne przyciski przy systemie multimedialnym i panelu klimatyzacji.
- System rozpoznawania znaków drogowych radzi sobie tylko z podstawowymi znakami ograniczania prędkości i oznaczeniami ekspresówka/autostrada. W 99% przypadkach nie zauważa znaku ,,teren zabudowany".

Tyle przychodzi mi do głowy :). Awarii żadnych nie było, ale to samochód z 2019 r., więc jeszcze nie miało co się zepsuć.

#samochody #motoryzacja #toyota #pokazauto
wjtk123 - Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Com...

źródło: comment_1628598791pX2h0UPqZR4aH2lArQHssc.jpg

Pobierz
  • 126
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@wjtk123: Na jeździe próbnej, miałem bardzo pozytywne odczucia jazdy tym samochodem. Ale po przejściach ze swoją Corollą, kiepską dostępnością części (w ASO ceny to istny kosmos) i poszukiwaniem serwisu który mi naprawi to cholerstwo mam serdecznie dość Toyoty. Co pół roku mam jakąś awarię w elektronice, albo z czymś innym i zaczynają się podchody w poszukiwanie. NIC DO TEGO CHOLERNEGO SAMOCHODU NIE MOGĘ ZNALEŹĆ. Szerokości mirku. Na zdjęciu moje vozidlo.
Matrix019 - @wjtk123: Na jeździe próbnej, miałem bardzo pozytywne odczucia jazdy tym ...

źródło: comment_1628617573CgSvs8F0lvQfWwFujcGnna.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@elemenTH nie no, ja katowałem (dosłownie) 1.0 turbo w corsie bez żadnej hybrydy i ciężko było przekroczyć 7l nawet jeżdżąc 170km/h na 4 biegu przez 50km. Bez problemu uwierzę w ~5l w hybrydowej jarisce.
  • Odpowiedz
@LewaRenkaBoga: @wjtk123: @PeterFile: z tym olejem jest to samo w civikach.
A w tym roku odkąd 1.8 ma gpf to ludziom też zaczęła się pojawiać benzyna w oleju, więc to chyba nowa normalność w imię ochrony środowiska ;)

W weekend będę miał do testów 2.0 chociaż planowałem raczej 1.8.
  • Odpowiedz
@elemenTH ładne zdjęcie, daj link do artykułu, z chęcią przeczytam.

Przez 2 lata jeździłem tym autem (wersja 90km) i ani razu nie przekroczyłem 8l, a dodam ze specjalnie pałowałem bo to była służbówka ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@wjtk123: a jaki problem zrobić hybrydą w mieście 4L? To ja wczoraj clio 1.0 jechałem do pracy 15km przez miasto i zrobiłem 4,6 ¯\_(ツ)_/¯ Dieslem poniżej 4 bez problemu zjadę jak nie będę przekraczał 90. Sam wynik o niczym nie świadczy.
  • Odpowiedz
@elemenTH: Średnio wynik od ostatniego tankowania, po przejechaniu około 500 km w mieście, na wsi, drogami krajowymi, ekspresówkami, autostradami i po górach. W Kombi, nie maleńkim Clio.
  • Odpowiedz