Wpis z mikrobloga

Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Comfort mogę zainteresowanym przekazać kilka wniosków:
- Na ogromny plus świetnie zestrojone, bardzo komfortowe zawieszenie.
- Spalanie nie rozczarowuje: moje najczęstsze wyniki mieszczą się w przedziale 2.4 - 4.1 l/100km.
- Dynamika: w najważniejszych dla mnie przedziałach prędkościowych (0-50 / 50-90 / 90-120 / 100-140) rozpędza się bardzo dobrze i pozwala na w stu procentach bezpieczne włączanie się do ruchu i wyprzedzanie, w tym na autostradzie. Zaznaczam przy tym, że staram się jeździć zgodnie z przepisami, w szczególności nie przekraczać maksymalnych prędkości na autostradzie / ekspresówkach / drogach krajowych. Jeżeli dla kogoś 140km/h na autostradzie to prędkość minimalna a nie maksymalna, to raczej powinien sobie Corollę z tym silnikiem darować. Jeżeli ktoś jeździ ,,normalnie", to raczej nie będzie narzekać, a tryb ,,Sport" powinien nawet dać nieco radości, gdy samochód zauważalnie lepiej reaguje na gaz ( ͡° ͜ʖ ͡°).
- Głośność. Ogólne wyciszenie jest przeciętne, a większość hałasu pochodzi od kół i silnika. Jeśli chodzi o mityczne ,,wycie", to w eCVT jest mocno zredukowane: ponadprzeciętny hałas daje o sobie znać tylko w czasie dynamicznego włączania się do ruchu, gdy przyspieszam z 10-20km/h do 70 km/h, przy innych przedziałach raczej nie występuje. Zastrzegam jednak moje uwagi z punktu powyżej: jeżdżę ,,normalnie" i dosyć płynnie. Jeżeli ktoś startuje spod świateł przyciskając gaz do podłogi i ogólnie często ma ten pedał w takim ułożeniu to z pewnością wycie zacznie mu przeszkadzać.
- Wiele osób narzeka na interfejs systemu multimedialnego wyglądający jak na starej konsoli. Rzeczywiście, wygląda on dosyć surowo, ale wszystko działa płynnie i nic się nie zawiesza.
- Kamera cofania nie ma dynamicznych linii, ale posiada za to całkiem szeroki kąt widzenia, bardzo pomagając przy wyjeździe tyłem. Bez kamery widoczność z tyłu byłaby bardzo słaba.
- Mam 190cm wzrostu i miejsca wewnątrz mi nie brakuje, także gdy próbowałem przymierzyć się z tyłu.
- Bagażnik mógłby być ciut większy, ale z drugiej strony nie jest to kombi segmentu D. Po przesiadce z sedana to i tak dla mnie wielki kufer, do tego jest bardzo ustawny
- Chwała Toyocie za fizyczne przyciski przy systemie multimedialnym i panelu klimatyzacji.
- System rozpoznawania znaków drogowych radzi sobie tylko z podstawowymi znakami ograniczania prędkości i oznaczeniami ekspresówka/autostrada. W 99% przypadkach nie zauważa znaku ,,teren zabudowany".

Tyle przychodzi mi do głowy :). Awarii żadnych nie było, ale to samochód z 2019 r., więc jeszcze nie miało co się zepsuć.

#samochody #motoryzacja #toyota #pokazauto
wjtk123 - Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Com...

źródło: comment_1628598791pX2h0UPqZR4aH2lArQHssc.jpg

Pobierz
  • 126
  • Odpowiedz
@TwujKasztan
To wytlumacz mi jaka jest zaleta takie male auta nad limuzyna,skoro koszty utrzymania sa podobne?

@elemenTH a jaki samochod?
W takim c3 czy c4 te 110-115 km to jest naprawde skoro,a w takim c5 to minimum do jezdzenia jako-tako
  • Odpowiedz
@vegetassj1: siedzimy i gadamy sobie o benzynie a ten się tu wciska z dieslem. A elektryk z 2012 nic nie pali i co teras? To wytlumacz mi jaka jest zaleta takie diesle auta nad limuzyna elektryczna ,skoro koszty utrzymania sa podobne?
  • Odpowiedz
@TwujKasztan
Elektryka naladuje w kilkunastu miejscach w kraju,a auto z dieslem czy benzyna na kilkunastu tysiacach stacjach paliw w kazdym miescie
A co do przewagi limuzyny klasy D nad autem miejskim- komfort jazdy i ilosc miejsca
Robisz wieksza trase na wygodnym fotelu i nie masz bolu plecow.
  • Odpowiedz
@bartiprog:
ten cały żałosny kiper to jakiś typo, który uważa, że po jazdę do piekarni po bułki to tylko 4.0 v8 biturbo hiper vtec kompresor, bo inaczej to dziadki z balkonikami mają lepsze przyspieszenie xD

sam gdzieś za granicą lata bmw (którego nie chce nawet brytyjska patola) i wszystkim wmawia bmw i brandzluje się tym bmw
ewidentnie srogie kompleksy
  • Odpowiedz
@vegetassj1: chyba nigdy nie siedziałeś w aucie klasy B z 2015 i wyżej xD
Po co mi limuzyna jak moja rodzina składa się ze mnie i różowego?
Po co mi diesel jak podatek za niego w moim kraju wynosi 400€ na kwartał?
Po co mi limuzyna jak robię 1300 km w aucie klasy B bez wysilonego silnika, oszczędnie i nie bolą mnie plecy?
  • Odpowiedz
@TragiKomediant: Nie, nie jestem sceptykiem. Mimo wszystko wole mojego dieselka, przy tempomacie 120 mam spalanie 4,1 i robie na baku prawie 1000 km. Przy jezdzie 180+ mam ledwie 7,5.
  • Odpowiedz
@Kordus: Ja się za sobą mieszczę bez problemu, a mam 190 cm wzrostu.
@Thexil: Bardzo dużo, około 11 sekund. Szkopuł w tym, że moim zdaniem dla jazdy na drogach ta liczba jest bezwartościowa, liczą się zupełnie inne przedziały.
@MR_Tanaka: Widziałem na żywo taką wersję z czarnym dachem, piękna jest :).
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wjtk123: ja się nie zgadzam. Vmax powyżej 150 zbędny moim zdaniem. I najważniejsze przyspieszenie do 50/60km/h (zabudowany)
  • Odpowiedz