Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Comfort mogę zainteresowanym przekazać kilka wniosków: - Na ogromny plus świetnie zestrojone, bardzo komfortowe zawieszenie. - Spalanie nie rozczarowuje: moje najczęstsze wyniki mieszczą się w przedziale 2.4 - 4.1 l/100km. - Dynamika: w najważniejszych dla mnie przedziałach prędkościowych (0-50 / 50-90 / 90-120 / 100-140) rozpędza się bardzo dobrze i pozwala na w stu procentach bezpieczne włączanie się do ruchu i wyprzedzanie, w tym na autostradzie. Zaznaczam przy tym, że staram się jeździć zgodnie z przepisami, w szczególności nie przekraczać maksymalnych prędkości na autostradzie / ekspresówkach / drogach krajowych. Jeżeli dla kogoś 140km/h na autostradzie to prędkość minimalna a nie maksymalna, to raczej powinien sobie Corollę z tym silnikiem darować. Jeżeli ktoś jeździ ,,normalnie", to raczej nie będzie narzekać, a tryb ,,Sport" powinien nawet dać nieco radości, gdy samochód zauważalnie lepiej reaguje na gaz ( ͡°͜ʖ͡°). - Głośność. Ogólne wyciszenie jest przeciętne, a większość hałasu pochodzi od kół i silnika. Jeśli chodzi o mityczne ,,wycie", to w eCVT jest mocno zredukowane: ponadprzeciętny hałas daje o sobie znać tylko w czasie dynamicznego włączania się do ruchu, gdy przyspieszam z 10-20km/h do 70 km/h, przy innych przedziałach raczej nie występuje. Zastrzegam jednak moje uwagi z punktu powyżej: jeżdżę ,,normalnie" i dosyć płynnie. Jeżeli ktoś startuje spod świateł przyciskając gaz do podłogi i ogólnie często ma ten pedał w takim ułożeniu to z pewnością wycie zacznie mu przeszkadzać. - Wiele osób narzeka na interfejs systemu multimedialnego wyglądający jak na starej konsoli. Rzeczywiście, wygląda on dosyć surowo, ale wszystko działa płynnie i nic się nie zawiesza. - Kamera cofania nie ma dynamicznych linii, ale posiada za to całkiem szeroki kąt widzenia, bardzo pomagając przy wyjeździe tyłem. Bez kamery widoczność z tyłu byłaby bardzo słaba. - Mam 190cm wzrostu i miejsca wewnątrz mi nie brakuje, także gdy próbowałem przymierzyć się z tyłu. - Bagażnik mógłby być ciut większy, ale z drugiej strony nie jest to kombi segmentu D. Po przesiadce z sedana to i tak dla mnie wielki kufer, do tego jest bardzo ustawny - Chwała Toyocie za fizyczne przyciski przy systemie multimedialnym i panelu klimatyzacji. - System rozpoznawania znaków drogowych radzi sobie tylko z podstawowymi znakami ograniczania prędkości i oznaczeniami ekspresówka/autostrada. W 99% przypadkach nie zauważa znaku ,,teren zabudowany".
Tyle przychodzi mi do głowy :). Awarii żadnych nie było, ale to samochód z 2019 r., więc jeszcze nie miało co się zepsuć.
@wjtk123: jestem w stanie uwierzyć w spalanie ale warunek to była eko jazda, jeździłem sporo hybrydką mój przyjaciel miał na taxi. Przy szybkiej jeździe toyota zawsze paliła dużo bo tego ogłuchnąć można.
@vegetassj1: 1.6hdi i codzienna jazda bez zamulania, prędkość przepisowa +20% max.
@vegetassj1: siedzimy i gadamy sobie o benzynie a ten się tu wciska z dieslem. A elektryk z 2012 nic nie pali i co teras? To wytlumacz mi jaka jest zaleta takie diesle auta nad limuzyna elektryczna ,skoro koszty utrzymania sa podobne?
@TwujKasztan Elektryka naladuje w kilkunastu miejscach w kraju,a auto z dieslem czy benzyna na kilkunastu tysiacach stacjach paliw w kazdym miescie A co do przewagi limuzyny klasy D nad autem miejskim- komfort jazdy i ilosc miejsca Robisz wieksza trase na wygodnym fotelu i nie masz bolu plecow.
@bartiprog: ten cały żałosny kiper to jakiś typo, który uważa, że po jazdę do piekarni po bułki to tylko 4.0 v8 biturbo hiper vtec kompresor, bo inaczej to dziadki z balkonikami mają lepsze przyspieszenie xD
sam gdzieś za granicą lata bmw (którego nie chce nawet brytyjska patola) i wszystkim wmawia bmw i brandzluje się tym bmw ewidentnie srogie kompleksy
@vegetassj1: chyba nigdy nie siedziałeś w aucie klasy B z 2015 i wyżej xD Po co mi limuzyna jak moja rodzina składa się ze mnie i różowego? Po co mi diesel jak podatek za niego w moim kraju wynosi 400€ na kwartał? Po co mi limuzyna jak robię 1300 km w aucie klasy B bez wysilonego silnika, oszczędnie i nie bolą mnie plecy?
@TragiKomediant: Nie, nie jestem sceptykiem. Mimo wszystko wole mojego dieselka, przy tempomacie 120 mam spalanie 4,1 i robie na baku prawie 1000 km. Przy jezdzie 180+ mam ledwie 7,5.
@Kordus: Ja się za sobą mieszczę bez problemu, a mam 190 cm wzrostu. @Thexil: Bardzo dużo, około 11 sekund. Szkopuł w tym, że moim zdaniem dla jazdy na drogach ta liczba jest bezwartościowa, liczą się zupełnie inne przedziały. @MR_Tanaka: Widziałem na żywo taką wersję z czarnym dachem, piękna jest :).
@baldi: i bądźmy wdzięczni losowi, że żyjemy w czasach gdzie każdy może wybrać auto dla siebie. Gdybym głównie jeździł autostradami pewnie wziąłbym jakiegoś dużego diesla, ale w moim przypadku auto jęździ glównie krajówkami + miasto, dzięki czemu mogę wykręcać spalanie tak jak poniżej :)
Cały wykop #!$%@?... Wyborcy Tuska z wykopu, uśmiechnięci, tolerancyjni fajnopolacy, ryją bekę z zamachu na premiera obcego kraju bo jest prawicowcem xD
- Na ogromny plus świetnie zestrojone, bardzo komfortowe zawieszenie.
- Spalanie nie rozczarowuje: moje najczęstsze wyniki mieszczą się w przedziale 2.4 - 4.1 l/100km.
- Dynamika: w najważniejszych dla mnie przedziałach prędkościowych (0-50 / 50-90 / 90-120 / 100-140) rozpędza się bardzo dobrze i pozwala na w stu procentach bezpieczne włączanie się do ruchu i wyprzedzanie, w tym na autostradzie. Zaznaczam przy tym, że staram się jeździć zgodnie z przepisami, w szczególności nie przekraczać maksymalnych prędkości na autostradzie / ekspresówkach / drogach krajowych. Jeżeli dla kogoś 140km/h na autostradzie to prędkość minimalna a nie maksymalna, to raczej powinien sobie Corollę z tym silnikiem darować. Jeżeli ktoś jeździ ,,normalnie", to raczej nie będzie narzekać, a tryb ,,Sport" powinien nawet dać nieco radości, gdy samochód zauważalnie lepiej reaguje na gaz ( ͡° ͜ʖ ͡°).
- Głośność. Ogólne wyciszenie jest przeciętne, a większość hałasu pochodzi od kół i silnika. Jeśli chodzi o mityczne ,,wycie", to w eCVT jest mocno zredukowane: ponadprzeciętny hałas daje o sobie znać tylko w czasie dynamicznego włączania się do ruchu, gdy przyspieszam z 10-20km/h do 70 km/h, przy innych przedziałach raczej nie występuje. Zastrzegam jednak moje uwagi z punktu powyżej: jeżdżę ,,normalnie" i dosyć płynnie. Jeżeli ktoś startuje spod świateł przyciskając gaz do podłogi i ogólnie często ma ten pedał w takim ułożeniu to z pewnością wycie zacznie mu przeszkadzać.
- Wiele osób narzeka na interfejs systemu multimedialnego wyglądający jak na starej konsoli. Rzeczywiście, wygląda on dosyć surowo, ale wszystko działa płynnie i nic się nie zawiesza.
- Kamera cofania nie ma dynamicznych linii, ale posiada za to całkiem szeroki kąt widzenia, bardzo pomagając przy wyjeździe tyłem. Bez kamery widoczność z tyłu byłaby bardzo słaba.
- Mam 190cm wzrostu i miejsca wewnątrz mi nie brakuje, także gdy próbowałem przymierzyć się z tyłu.
- Bagażnik mógłby być ciut większy, ale z drugiej strony nie jest to kombi segmentu D. Po przesiadce z sedana to i tak dla mnie wielki kufer, do tego jest bardzo ustawny
- Chwała Toyocie za fizyczne przyciski przy systemie multimedialnym i panelu klimatyzacji.
- System rozpoznawania znaków drogowych radzi sobie tylko z podstawowymi znakami ograniczania prędkości i oznaczeniami ekspresówka/autostrada. W 99% przypadkach nie zauważa znaku ,,teren zabudowany".
Tyle przychodzi mi do głowy :). Awarii żadnych nie było, ale to samochód z 2019 r., więc jeszcze nie miało co się zepsuć.
#samochody #motoryzacja #toyota #pokazauto
źródło: comment_1628598791pX2h0UPqZR4aH2lArQHssc.jpg
Pobierz@vegetassj1: 1.6hdi i codzienna jazda bez zamulania, prędkość przepisowa +20% max.
źródło: comment_1628620262rcUQOQnSvS1TfnmrE70pp4.jpg
PobierzTo wytlumacz mi jaka jest zaleta takie male auta nad limuzyna,skoro koszty utrzymania sa podobne?
@elemenTH a jaki samochod?
W takim c3 czy c4 te 110-115 km to jest naprawde skoro,a w takim c5 to minimum do jezdzenia jako-tako
źródło: comment_1628621401goOSOcSCnK0lSje9cKCGNA.jpg
PobierzElektryka naladuje w kilkunastu miejscach w kraju,a auto z dieslem czy benzyna na kilkunastu tysiacach stacjach paliw w kazdym miescie
A co do przewagi limuzyny klasy D nad autem miejskim- komfort jazdy i ilosc miejsca
Robisz wieksza trase na wygodnym fotelu i nie masz bolu plecow.
ten cały żałosny kiper to jakiś typo, który uważa, że po jazdę do piekarni po bułki to tylko 4.0 v8 biturbo hiper vtec kompresor, bo inaczej to dziadki z balkonikami mają lepsze przyspieszenie xD
sam gdzieś za granicą lata bmw (którego nie chce nawet brytyjska patola) i wszystkim wmawia bmw i brandzluje się tym bmw
ewidentnie srogie kompleksy
Po co mi limuzyna jak moja rodzina składa się ze mnie i różowego?
Po co mi diesel jak podatek za niego w moim kraju wynosi 400€ na kwartał?
Po co mi limuzyna jak robię 1300 km w aucie klasy B bez wysilonego silnika, oszczędnie i nie bolą mnie plecy?
Jezdzilem wiecej niz myslisz:)
I jezeli chodzi o subiektywne uczucie to sie nie dogadamy
A i zapomnialbym- moge korzystac ze sluzbowych kia rio i toyota yaris- no szalu nie ma,a auta z salonu roczniki 2020 i 2021
Komentarz usunięty przez autora
@Thexil: Bardzo dużo, około 11 sekund. Szkopuł w tym, że moim zdaniem dla jazdy na drogach ta liczba jest bezwartościowa, liczą się zupełnie inne przedziały.
@MR_Tanaka: Widziałem na żywo taką wersję z czarnym dachem, piękna jest :).
źródło: comment_1628624100ghfxYwyRcUzr7uMyH6UART.jpg
Pobierz