Wpis z mikrobloga

Wiele osób zarzuca mi, że nadużywam słowa 'cut content'. Usuwanie zawartości to normalny proces deweloperski gry. Nie oceniam, nie krytykuje, po prostu wyszukuję dowody takich działań.

Dlaczego w mojej ocenie megabloki to wycięta zawartość a nie 'niedokończona'? Porównując zdjęcia dostępne na piggy map z zawartością w grze można łatwo stwierdzić, że pierwotnie w środku tych megabloków było więcej rzeczy, jednocześnie nie były skończone z zewnątrz. Wystarczyło zasłonić je dachem a i tak gracz by ich nie dostrzegł. Jednakże mimo przesłonięcia megabloków dachem w środku brakuje zawartości widocznej na zdjęciach na piggy map.

Sam proces usuwania zawartości z megabloków nie był też dokładny - widać to na załączonych na końcu mojego filmiku dowodach. Nie sądzę, aby proces projektowania lokacji w grze zaczynano od ustawiania triggerów audio czy rozmieszczania w powietrzu ekranów reklamowych.

Czy brak możliwości zwiedzania tych megabloków to poważna wada gry? Każdy musi sam odpowiedzieć na to pytanie. Czy była tam planowana większa zawartość? Myślę, że tak. Wystarczy posłuchać wywiadów przed premierowych od twórców, którzy entuzjastycznie wypowiadali się o tych megabudynkach.

W mojej ocenie przyspieszone premiera zmusiła deweloperów do przerwania prac nad wnętrzami megabloków. Usunięto ślady tych wnętrz a same megabloki zamknięto dachami w pośpiechu. Niektóre są wykonane w low polly (H12), niektóre mają mają mało detalów (H11), niektórym w ogóle brakuje dachu (H2). Nie jest to moim zdaniem normalny proces produkcji gry czy efekt przebudowy.

#cyberpunk2077 #gruparatowaniatagu
pablo397 - Wiele osób zarzuca mi, że nadużywam słowa 'cut content'. Usuwanie zawartoś...
  • 12
@pablo397:

Czy brak możliwości zwiedzania tych megabloków to poważna wada gry? Każdy musi sam odpowiedzieć na to pytanie.


Mnie CP zawiódł głównie na dwóch płaszczyznach. I jeszcze może bym się tego tak nie czepiał ale Paweł Sasko często pokreślał te kwestia.
Pierwsza to romanse, a w zasadzie ich brak. Miały być, miały być ONSy itp. a nie ma.
No i druga to właśnie te mega bloki. Sasko #!$%@?ł o tym jak
@Variv:
Nawet megabloku, w którym się mieszka nie da się zwiedzić iksde i jest to tak nieudalnie powycinane, że piętro niżej jest niby obsadzone i jako-tako grywalne jak tam się dostaniesz z pominięciem kill volume'a między piętrami.

Jak już nawet nie mieli czasu dopieścić tego jednego jedynego to ja nawet nie mam pytań.
@pablo397: W mojej opinii najbardziej zawiodło stwierdzenie że Megabloki to twory (z dużą inspiracją Dredda) w których działa ich własny eko system.

Wiem, że takie coś można interpretować na wiele sposobów (jak wszystko w tym mało konkretnym #!$%@? marketingu Cyberpunka), ale ja to zinterpretowałem w ten sposób, że ludzie nie muszą ryzykować wyjściem na zewnątrz by spokojnie sobie żyć.

Oczekiwałem wielu pięter do eksploracji z wieloma questami w stylu Sąsiedzi z
@pablo397: Udało mi się wejść na elewację kilku wysokich budynków ale one mają tylko z 10 metrów a potem to płaskie tekstury na walcu / prostopadłościanie. Lipa straszna
@NdFeB: większość wieżowców ma LOD w wysokiej rozdzielczości, mnóstwo detali, zrobione dachy i animowane elementy w postaci zapalających się i gasnących losowo świateł o różnych barwach w pokojach/mieszkaniach. Jest świetny efekt głębi na oknach - z daleka wyglądają jakby miały wnętrze z losowymi szczegółami, im bliżej tym bardziej obraz się rozmazuje, aby gracz nie odkrył mistifykacji.

Budynki i wieżowce w cyberpunku to najpiękniej i najbardziej realistycznie odwzorowane budynki tła w grach
@pablo397: tylko że one nie mają tego szkieletu który powoduje że można na nich stanąć, powyżej pewnej wysokości Szkoda że nie mam tego filmu jak się wdrapywalwm na budynek. Po kilku metrach postać albo przelatywała przez teksturę albo zostawała wystrzelona w środek innego pustego budynku
@NdFeB: zależy które. te które planowano wykorzystać mają silnik fizyczny zderzeń. Budynki tła nie mają i słusznie, nie ma potrzeby obciążać systemu niepotrzebnymi funkcjami.
@pablo397: luz mogę to zrozumieć, w końcu nie ma pojazdów które można wykorzystać na dostanie się na dach takiego budynku ale już tego jak skopali pociąg nie mogę im wybaczyć. Pojeździłem po mieście na dachu tej ciufci i to jest totalna padaka
@pablo397: Widząc takie rzeczy, to albo DLCków de facto nie będzie, i zamiast tego będą 2 duże 'płatne patche' przywracające wyciętą zawartość, albo Cyberpunk 2077 2: The Sequel będzie na dokładnie tej samej mapie ( ͡° ͜ʖ ͡°)