Wpis z mikrobloga

Ekologia w wydaniu nieracjonalnie wdrażanego prawa UE. Zdjęcie obiegło świat przedstawiając podobno składowisko samochodów elektrycznych w okolicach Clermont Ferrand we Francji. Widnieje przy nim dopisek, że nikt ich nie chce kupić ze względu na potężne koszty wymiany baterii. Jakiś czas temu zdjęcie obiegło też polski Linkedin. Pod nim setki komentarzy, że jest ono fejkowe stąd postanowiłem to sprawdzić. Nie było to łatwe, ale prawda jest absolutnie uderzająca. Samo zdjęcie nie tylko nie jest fejkowe ale pokazuje czubek góry lodowej! Faktycznie nie jest prawdą, jakoby wykonane ono zostało we Francji. Zdjęcie przedstawia najpewniej samochody składowane w Chinach pod miastem Hangzhou w efekcie upadku firmy Microcity. Na to wskazuje też ich kolorystyka. Ale przyczyna ich składowania jest dokładnie taka - niemożność recyklingu. Jak podawał już w 2017 r. The Guardian, zaledwie 5 % akumulatorów litowo - jonowych takich samochodów było na świecie poddawanych recynklingowi. Od tamtego czasu ich liczba wzrosła kilkukrotnie, ale procent ich recyklingu już nie. Tysiące samochodów jest gdzieś porzucanych. W Europie odsetek ten jest jeszcze wyższy. Miejsc takich jak to w Chinach jest w Europie setki ale robienie im zdjęć i udostępnianie w sieci w trybie natychmiastowym kończy się pozwami i batalią prawną.



#ciekawostki #motoryzacja #elektromobilnosc
Pobierz banan11 - > Ekologia w wydaniu nieracjonalnie wdrażanego prawa UE. Zdjęcie obiegło św...
źródło: comment_1626317363uVKKyjUkx1xZnx3TX6P32S.jpg
  • 128
@n1craM:

Najbardziej śmieszy wodór. Jak na teraz żeby wyprodukować wodór do przejechania 100 km trzeba tyle prądu, który w elektryku by starczył na 200 km. Wodór (ze względu na proces jego produkcji) to de facto rodzaj kiepskiej w obsłudze baterii. Z ekologią nie ma to nic wspólnego.
@prewenaza: pisałem do HoseArcadioMoralez, który kwestionował sens kupowania aut elektrycznych z powodu ich krótkiego zasięgu i długiego ładowania.
Nie znam się na emisji CO2 i nie sądzę, że można to łatwo policzyć dla samochodu elektrycznego. Zbyt wiele tu zmiennych.
w sumie same z tym problemy - produkcja baterii: nieekologiczna, utylizacja baterii: nie istnieje, zasięg samochodu: na tę chwilę średnio akceptowalny, infrastruktura ładowania: biedna. Change my mind...


@banan11: Problemy samochodów spalinowych: ropa skończy się do 2067 roku

Naprawdę nie rozumiem jak można być takim krótkowzrocznym ignorantem.