Wpis z mikrobloga

Ekologia w wydaniu nieracjonalnie wdrażanego prawa UE. Zdjęcie obiegło świat przedstawiając podobno składowisko samochodów elektrycznych w okolicach Clermont Ferrand we Francji. Widnieje przy nim dopisek, że nikt ich nie chce kupić ze względu na potężne koszty wymiany baterii. Jakiś czas temu zdjęcie obiegło też polski Linkedin. Pod nim setki komentarzy, że jest ono fejkowe stąd postanowiłem to sprawdzić. Nie było to łatwe, ale prawda jest absolutnie uderzająca. Samo zdjęcie nie tylko nie jest fejkowe ale pokazuje czubek góry lodowej! Faktycznie nie jest prawdą, jakoby wykonane ono zostało we Francji. Zdjęcie przedstawia najpewniej samochody składowane w Chinach pod miastem Hangzhou w efekcie upadku firmy Microcity. Na to wskazuje też ich kolorystyka. Ale przyczyna ich składowania jest dokładnie taka - niemożność recyklingu. Jak podawał już w 2017 r. The Guardian, zaledwie 5 % akumulatorów litowo - jonowych takich samochodów było na świecie poddawanych recynklingowi. Od tamtego czasu ich liczba wzrosła kilkukrotnie, ale procent ich recyklingu już nie. Tysiące samochodów jest gdzieś porzucanych. W Europie odsetek ten jest jeszcze wyższy. Miejsc takich jak to w Chinach jest w Europie setki ale robienie im zdjęć i udostępnianie w sieci w trybie natychmiastowym kończy się pozwami i batalią prawną.



#ciekawostki #motoryzacja #elektromobilnosc
banan11 - > Ekologia w wydaniu nieracjonalnie wdrażanego prawa UE. Zdjęcie obiegło św...

źródło: comment_1626317363uVKKyjUkx1xZnx3TX6P32S.jpg

Pobierz
  • 128
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@macan: jeśli jest energetyka jądrowa to jest niższy niż w przypadku benzynowego czy diesla. Wyprodukować silnik spalinowy, cały jego osprzęt to nie jest czysta sprawa, transport i przetwarzanie ropy a potem już gotowego paliwa też. Elektryki oczywiście stworzą nowy problem. Szczególnie że np. auta po wypadku dużo częściej będą miały szkodę całkowitą z racji potencjalnie wysokiego kosztu naprawy, wymiany części.
  • Odpowiedz
@banan11: teraz tak, ale porównując z tym co było 5 lat temu to jest duży skok i będziemy się w UE dalej przestawiać w coraz szybszym tempie stety lub niestety. Jak UE przywali normę euro 7 która praktycznie wyrzuci z rynku zwykle spalinówki to transformacja będzie przesądzona.
  • Odpowiedz
Ale przyczyna ich składowania jest dokładnie taka - niemożność recyklingu. Jak podawał już w 2017 r. The Guardian, zaledwie 5 % akumulatorów litowo - jonowych takich samochodów było na świecie poddawanych recynklingowi.


@banan11: ale bzdura. Widzisz tam składowisko akumulatorów, czy złomu użytkowego? Taki akumulator, jakbyś nie wiedział, obudowany jest mnóstwem przewodów, metali (np. karoserią), tworzyw sztucznych, szkłem - i całość nazywamy samochodem :-) Większość tych materiałów do recyklingu się nadaje.
  • Odpowiedz
W Europie odsetek ten jest jeszcze wyższy. Miejsc takich jak to w Chinach jest w Europie setki ale robienie im zdjęć i udostępnianie w sieci w trybie natychmiastowym kończy się pozwami i batalią prawną.


@banan11: a jakies przykłądy batali prawnych sa znane czy to fejk?
  • Odpowiedz
“Miejsc takich jak w Chinach sa setki ale w chinach jest wieksza wolnosc i dlatego w europie nie wolno im robic zdjec bo pozew i dlatego ich nie ma” xD
  • Odpowiedz
@potezny_papiesz: nie wiesz dlaczego? A kto sprzedaje ropę? Gospodarka których krajów jest oparta głównie na eksporcie ropy? Chodzi o zmianę układu sił na świecie pod pretekstem ekologii i odcięciem niektórych krajów od głównego źródła przychodu ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
udostępnianie w sieci w trybie natychmiastowym kończy się pozwami i batalią prawną.


@banan11: Tylko w dwóch wypadkach udało się powstrzymać Internet przed publikowaniem zdjęć. Im oraz Barbarze Streisand.( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@banan11: Infrastruktura jest biedna w Polsce. Tu gdzie mieszkam jest ok, do tego w mieście łatwiej zaparkować bo miejsca dla elektryków są zwykle łatwiej dostępne niż te dla zwykłych aut w zatłoczonych miejscach. Np. po mojej drodze do i z pracy każda stacja benzynowa ma szybkie ładowarki plus ich ilość się zwiększa w ogromnym tempie. Są już też stacje szybkiego ładowania bez możliwości zatankowania obok zwykłego paliwa.
  • Odpowiedz
Ale przyczyna ich składowania jest dokładnie taka - niemożność recyklingu.


@banan11: Manipulacja. Nie niemozliwosc recyklingu ale przepychanki prawne ktore spowodowały ze tych aut nie mozna na razie sprzedac na wolnym rynku.
  • Odpowiedz