Wpis z mikrobloga

Jak generowane są chunki w Minecraft? Od razu na pełnej głębokości? Mam takie pytanie w związku z nową aktualizacją wprowadzającą te systemy jaskiń czy choćby miedź...

Dokładniej chodzi mi o to, czy jeśli w 1.16 będąc na powierzchni WIDZIAŁEM określone tereny. Bo np. Zbudowałem wieżę wysoką na 256 kratek i z niej obserwowałem wszystko aż po horyzont, to czy po zaktualizowaniu gry do 1.17 i chęci napotkania nowych jaskiń i surowców muszę się udać poza horyzont mojej wieży?

Jeśli tak to lipa straszna... Bo tam gdzie ta wieża tam zbudowałem swoją twierdzę...

Słyszałem też o możliwości resetowania chunków. Ale czy takie narzędzia wymyślono też dla wersji BedRock (Windows 10 edition)?

#minecraft #pcmasterrace #pytanie
Panda1112 - Jak generowane są chunki w Minecraft? Od razu na pełnej głębokości? Mam t...

źródło: comment_1623671650LrzE1rZDkYnlFO50cn5eVR.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Panda1112: musisz iść tak daleko żeby nowy teren się wygenerował, mapa na której obecnie grasz dostanie kolejne 64 wysokości bedrocka w dół, a nowe tereny będą się generować z jaskiniami
  • Odpowiedz
@Panda1112: a wieże nie działa po horyzont, bo zawsze widzisz tyle chanków ile masz w opcjach ustawionych, jak raz byłeś gdziekolwiek dalej to tam mapa jest już wygenerowana na kilka chanków w dal
  • Odpowiedz
@Umeraczyk: No ja mam odległość renderowania ustawioną na maks. Czyli jak rozumiem to co widziałem z wieży to pod tym miedzi/ametystu nie znajdę?

A co do tych nowych 64 kratek w dół... To znaczy to że diament zamiast współrzędnej 12 będzie niżej?
  • Odpowiedz
@mat759: kilkadziesiąt godzin budowałem sobie chatę. Najpierw kilka godzin generowałem świat idealny - żeby na współrzędnych 0.~70.0 był ciekawy biom. Setki zaczynania gry od nowa. Trafiłem w końcu na Ballandy (dawna mesa czy jakoś tak), w punkcie 0.70.0. Niestety dokładnie tam miałem też rzekę. Więc zanim zacząłem budowę to wszystko zasypałem i wyrównałem. A oni teraz z takim updatem wyskakują ( ͠° °)
  • Odpowiedz
@Panda1112: miałem podobny problem z upgradowaniem swoich starych światów ale wszelki soft który miał pomóc był zazwyczaj skrojony na starsze wersje. kiedyś community trochę bardziej była zajarana tworzeniem takich rzeczy. z pomocą przyszły mi pluginy (głównie WorldEdit) którymi przeniosłem stare - wybudowane przeze mnie - struktury na nowo stworzony świat. plus był taki, że mogłem osobno przenosić każdy element więc nadal miałem dużą swobodę w modelowaniu i dopasowaniu do wygenerowanego
  • Odpowiedz
WorldEdit


@Hemo: Dzięki - ogarnę sobie ten program czy się nada. A BedRock to dziś nazwa Minecrafta na androida, windows edition i konsole. Praktycznie został tylko BedRock vs Java.
  • Odpowiedz
  • 1
@Panda1112 Nie mam tylko pewności jak jest z pluginami do BedRocka. Wiem tylko że jest ich mniej niż to Java więc nie wiem czy jest też WorldEdit ale jeśli światy z jednego MC działają na drugim to da radę to zrobić mimo wszystko.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Panda1112: z tego co się orientuję to był jakiś program do restartu chunków w edycji bedrock, ale po 1.6 nie działa. Gdzieś czytałam, że można będzie zrobić nową mapę na starym seedzie i jakoś przenieść stare zabudowane chunki do nowej mapy, ale nie wiem jak dokładnie bo gram na Javie. Poszukaj na reddicie tam pewnie ktoś będzie wiedział co i jak.

A co do generowania chunków to one się generują
  • Odpowiedz
@nika_blue: To w sumie trochę bez sensu. Budujesz sobie ten świat godzinami, a potem mówią ci - zacznij od nowa! zobacz ile rzeczy dodaliśmy ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Tak w ogóle to również bez sensu że są różne wersje gry. Java powinna zniknąć, a jej możliwości powinien przejąć BedRock który jest multiplatformowy. Bo te góry i jaskinie też pewnie dostaniesz szybszą aktualizacją niż ja :) Jakkolwiek
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Panda1112: akurat w bedrocku szybciej dodawali niektóre rzeczy (można było testować wersję testowe) i np. nowe góry były w bedroku, a na jave nie zrobili, podobnie kozy też były szybciej tam, z kolei jaskinie były w snapshotach javy. Więc pewne rzeczy im się łatwiej robi tu, a inne tu, ale chyba oficjalne updatey są tu i tu jednocześnie?

Kurcze ja bym jednak wolała żeby Java została, chyba, że przenieśli by
  • Odpowiedz
@nika_blue: Nigdy nie słyszałem o tych szczegółach, dobra jesteś :) A z aktualizacjami to wydawało mi się że BedRock jest trochę takim nieślubnym dzieckiem programistów, ale najwidoczniej zbyt mało gram i zapewne masz rację. Wersje Minecrafta są robione w innych językach programowania stąd pewnie te różnice w łatwości uzyskania konkretnych efektów. Zadziwia mnie jednak dlaczego nie udało się zrobić spójnej fizyki między wersjami. Np. tu o to pytałem... I
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Panda1112: a, bo ja zawsze jak gram w coś to się wykręcam i muszę rozkiminić co i jak działa :P

W Minecrafta zaczęłam grać parę lat temu (jak wyszło 1.13) i od tamtej pory parę dużych aktualizacji było. Zawsze na pocztąku jest tak dziwnie "a po co to komu", a po kilku dniach się przyzwyczajasz i nie możesz żyć bez nowych rzeczy xD. A jak jeszcze zaczniesz grać w mapy
  • Odpowiedz