Wpis z mikrobloga

@prewenaza: Wszyscy inni też tak robią. Wystarczy spojrzeć ile ludzi wsiada na Młocinach lub Kabatach gdzie zostawiają swoje auta i dojeżdżają na Wierzbno metrem w 20-15min. Tak samo robią ludzie ze wschodu gdzie dojeżdżają na wileński.

Przed covidem w szczycie 7-9 co 2min20s odjeżdżał pełen pociąg, 1500 osób.
  • Odpowiedz
@edgar_k: przecież na całym świecie jest odwrotnie. Biznesy rozkwitają gdy zwiększa się ruch pieszy i rowerowy. Wbrew pozorom ludzie w samochodach tylko przejeżdżają nie korzystając z lokalnych biznesów.


@LewaRenkaBoga: dokładnie, powiększanie pasów i ruchu tylko powiększa korki, ludzi powinno się przerzucić na komunikacje miejską jak to jest zrobione np w dublinie. Zostawiasz auto na parkingu i elegancko poruszasz się po mieście.
  • Odpowiedz
@Neubert: Pomysł oczywiście w bardzo dobrym kierunku.
Kiedyś jeździłem często do centrum albo przez centrum samochodem. Teraz nie pamiętam, kiedy tam byłem inaczej niż pieszo/komunikacją i okazuje się, że nie tylko się da, ale też nie mam pojęcia po co bym miał się tam pchać autem. Takich ludzi jest zdecydowana większość. Oni wcale tam nie muszą jechać, po prostu chcą, bo im się wydaje że to fajne i wygodne. Nie da
  • Odpowiedz
@ButtHurtAlert: świetnie, przez to ceny lokali przy mietrze #!$%@? w kosmos dlatego coraz więcej miejsc pracy musi szukać powierzchni tam gdzie metra ani kolejki nie ma. i co z tymi wszystkimi pracownikami?
  • Odpowiedz
@prewenaza: Ślepe porównywanie sytuacji w USA do naszej jest idiotyzmem. Primo - NY ma dobrze rozwinięty transport publiczny jak na USA - czyli jeden z najmniej #!$%@?. Secundo - NY jest budowany jak wiekszość miast w USA, poza uptown (gdzie i tak większość budynków wielorodzinnych to 3-4 piętrowce którym wystarczy kilka miejsc przy ulicy lub pod budynkiem) masz hektary suburbii z domkami jednorodzinymi, więc parkowanie nie jest problemem.

świetnie, przez to
  • Odpowiedz
@prewenaza: o czym ty gadasz xD tak wywala ceny w kosmos że na daszyniaku się robi w ciul biurowców aktualnie. a jak ktoś chce se pracować w fabryce profili stalowych to i tak gdzieś na przedmieściach ma stację SKM. Ty chyba nie mieszkasz w wawie co?
  • Odpowiedz
@ButtHurtAlert: o, projekcje, tez mogę?
Wychodzisz ze swojego wynajmowanego pokoju gdzieś na Białołęce, już pędzisz ba autobus bo kolejny za 20 min, ale niestety, miesięczny trzeba przedłużyć. Wiec czekasz na kolejny ale się spóźnia przez co tracisz czas bo przesiadkowy tez uciekł.
W końcu docierasz do centrum u spacerujesz szerokim chodnikiem, patrzysz na stojące w korku auta i prawie już czujesz się jakby to wszystko było twoje.
Idziesz do sieciówki u
  • Odpowiedz
NY ma dobrze rozwinięty transport publiczny jak na USA - czyli jeden z najmniej #!$%@?.


@poprostumort: nowy jork ma dobrze rozwinięty transport publiczny w porównaniu do reszty świata, nie usa: https://www.timeout.com/newyork/blog/how-nycs-public-transportation-system-compares-to-others-around-the-world-051717 i regularnie jest w topie miast z najlepszym transportem publicznym https://www.businessinsider.com/15-cities-worlds-best-transport-solutions-2019-12?IR=T
przestań #!$%@?ć.

jedyny etyczny sposób na rozładowanie ruchu miejskiego to prywatyzacja ulic i dostosowanie opłat do stosunku popytu i podaży, a nie odgórnie narzucane decyzje urzędnika.
  • Odpowiedz
@edgar_k: przecież na całym świecie jest odwrotnie. Biznesy rozkwitają gdy zwiększa się ruch pieszy i rowerowy. Wbrew pozorom ludzie w samochodach tylko przejeżdżają nie korzystając z lokalnych biznesów.


@LewaRenkaBoga: dokładnie, powiększanie pasów i ruchu tylko powiększa korki, ludzi powinno się przerzucić na komunikacje miejską jak to jest zrobione np w dublinie. Zostawiasz auto na parkingu i elegancko poruszasz się po mieście.

@PiersiowkaPelnaZiol: Elegancko xD
Dopóki się nie okaże ze
  • Odpowiedz
@edgar_k: wszystko spoko tylko wszystko jest błędne, masz specjalnie na jutro, odjazd ok. 6.40, jedna przesiadka. Odjazdy co jakieś 4 min, prawie spod jabłonnej.
Miesięczny możesz kupić w każdym autobusie i na większości przystanków.
Sieciówki jak to sieciówki, wszędzie mają te same ceny, czy kupisz hotdoga w żabce na marszałkowskiej czy w pcimiu dolnym wszędzie będzie kosztował 6zł za dużego, to samo z kawą ze starbucksa.
Autobusy w wawie mają max
ButtHurtAlert - @edgar_k: wszystko spoko tylko wszystko jest błędne, masz specjalnie ...

źródło: comment_1621528829V0Q1xYBXhHdiqaKrfwfMl7.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Neubert: Poważnie pedaliści wymagają 3 metrów eksterytorialnej autostrady?
Przecież tak świetnie idzie im przeciskanie się miedzy pieszymi na metrowej szerokości chodniku
  • Odpowiedz
A tu masz z teraz, 31min, 15 min szybciej niż zbiorkomem, ale dolicz czas na szukanie miejsca parkingowego.


@ButtHurtAlert: Myśle ze szukanie miejsca schodzi szybciej niż dojść do przystanku o ile nie mieszkasz tuż pod i twój cel podróży tez chwile wymaga. Już nie mówiąc o tym, ze kolejny minuty tracisz czekając na kolejne autobusy jak nie trafisz akurat w czas odjazdu. Ale załóżmy ze podobnie.

Czyli zostaje 30 minut szybciej
  • Odpowiedz
@Neubert: Poważnie pedaliści wymagają 3 metrów eksterytorialnej autostrady?

Przecież tak świetnie idzie im przeciskanie się miedzy pieszymi na metrowej szerokości chodniku

@LittleBi: Ohoho ale jak się okaże ze np jest kostka albo odstęp między płytkami większy niż dopuszczony na olimpijskim torze kolarskim to i tak maja prawo jechać ulica i chodnikiem bo miasto nie umie zrobić ścieżki.
  • Odpowiedz