Wpis z mikrobloga

@prewenaza: no bo dajesz bezsensowne argumenty

patrz z tego pierwszego linku, nie chciało się doczytać konkluzji, co?

One day, the concept of vehicle congestion may feel outmoded. “In terms of reducing congestion and using space efficiently, walking is the best mode of transport,” More says. “Cycling is five times more efficient at moving people than a standard traffic lane. With the health benefits, tackling the climate emergency and air pollution challenges,
patrz z tego pierwszego linku, nie chciało się doczytać konkluzji, co?


@ButtHurtAlert: tobie nie chciało się przemyśleć tej "konkluzji", ponieważ nie mówi ona nic o skutkach ekonomicznych decyzji o zamknięciu ulic dla prywatnych samochodów. co z tego że ludzie jeżdżący rowerami są zdrowsi? jak dobitnie pokazuje cała reszta artykułu, mimo pro-cyklistycznej i pro-pieszej polityki w londynie ruch samochodowy tylko się pogorszył.

Biznesy rozkwitają jak możesz sobie na spokojnie podejśc do kawiarni
wyobraziłem sobie jak @edgar_k: podjeżdża swoim golfem IV tdi na MOP, siada na plastikowym krzesełku w barze i delektuje się rozpuszczalną patrząc na piękno #!$%@?ących ciężarówek po trasie E11, po czym kupuje bombonierke na shellu i kwiatka dla dziewczyny i rusza dalej w drogę xD

To już wolę scenariusz gdzie se podjeżdżam zbiorkomem z mojego miejsca zamieszkania i idę usiąść na alejach jerozolimskich delektując się pyszną herbatką i architekturą dużego miasta.
@prewenaza: Typie, a Ty czytałeś w ogóle ten artykuł, czy tylko wyszukałeś fragment pod tezę? xD

To jest opinia. Opinia jednego gościa który omawia temat ze strony "wincyj samochodów, mniej transportu" i która jest zestawiana z przeciwstawną opinią w ramach serii artykułów. Tu masz artykuł nr 2:
https://www.govtech.com/fs/perspectives/car-free-city-centers-improving-the-quality-of-urban-life.html

Ograniczanie samochodów w centrach miast ma głęboki sens, ale musisz zapewnić jednocześnie sensowną alternatywę w postaci parkingów i rozwiniętej komunikacji miejskiej. Warszawa jest
@edgar_k: przecież na całym świecie jest odwrotnie. Biznesy rozkwitają gdy zwiększa się ruch pieszy i rowerowy. Wbrew pozorom ludzie w samochodach tylko przejeżdżają nie korzystając z lokalnych biznesów.


@LewaRenkaBoga: dokładnie, powiększanie pasów i ruchu tylko powiększa korki, ludzi powinno się przerzucić na komunikacje miejską jak to jest zrobione np w dublinie. Zostawiasz auto na parkingu i elegancko poruszasz się po mieście.
@Neubert: Pomysł oczywiście w bardzo dobrym kierunku.
Kiedyś jeździłem często do centrum albo przez centrum samochodem. Teraz nie pamiętam, kiedy tam byłem inaczej niż pieszo/komunikacją i okazuje się, że nie tylko się da, ale też nie mam pojęcia po co bym miał się tam pchać autem. Takich ludzi jest zdecydowana większość. Oni wcale tam nie muszą jechać, po prostu chcą, bo im się wydaje że to fajne i wygodne. Nie da
@prewenaza: Ślepe porównywanie sytuacji w USA do naszej jest idiotyzmem. Primo - NY ma dobrze rozwinięty transport publiczny jak na USA - czyli jeden z najmniej #!$%@?. Secundo - NY jest budowany jak wiekszość miast w USA, poza uptown (gdzie i tak większość budynków wielorodzinnych to 3-4 piętrowce którym wystarczy kilka miejsc przy ulicy lub pod budynkiem) masz hektary suburbii z domkami jednorodzinymi, więc parkowanie nie jest problemem.

świetnie, przez to
@ButtHurtAlert: o, projekcje, tez mogę?
Wychodzisz ze swojego wynajmowanego pokoju gdzieś na Białołęce, już pędzisz ba autobus bo kolejny za 20 min, ale niestety, miesięczny trzeba przedłużyć. Wiec czekasz na kolejny ale się spóźnia przez co tracisz czas bo przesiadkowy tez uciekł.
W końcu docierasz do centrum u spacerujesz szerokim chodnikiem, patrzysz na stojące w korku auta i prawie już czujesz się jakby to wszystko było twoje.
Idziesz do sieciówki u
NY ma dobrze rozwinięty transport publiczny jak na USA - czyli jeden z najmniej #!$%@?.


@poprostumort: nowy jork ma dobrze rozwinięty transport publiczny w porównaniu do reszty świata, nie usa: https://www.timeout.com/newyork/blog/how-nycs-public-transportation-system-compares-to-others-around-the-world-051717 i regularnie jest w topie miast z najlepszym transportem publicznym https://www.businessinsider.com/15-cities-worlds-best-transport-solutions-2019-12?IR=T
przestań #!$%@?ć.

jedyny etyczny sposób na rozładowanie ruchu miejskiego to prywatyzacja ulic i dostosowanie opłat do stosunku popytu i podaży, a nie odgórnie narzucane decyzje urzędnika.
@edgar_k: przecież na całym świecie jest odwrotnie. Biznesy rozkwitają gdy zwiększa się ruch pieszy i rowerowy. Wbrew pozorom ludzie w samochodach tylko przejeżdżają nie korzystając z lokalnych biznesów.


@LewaRenkaBoga: dokładnie, powiększanie pasów i ruchu tylko powiększa korki, ludzi powinno się przerzucić na komunikacje miejską jak to jest zrobione np w dublinie. Zostawiasz auto na parkingu i elegancko poruszasz się po mieście.

@PiersiowkaPelnaZiol: Elegancko xD
Dopóki się nie okaże ze
@edgar_k: wszystko spoko tylko wszystko jest błędne, masz specjalnie na jutro, odjazd ok. 6.40, jedna przesiadka. Odjazdy co jakieś 4 min, prawie spod jabłonnej.
Miesięczny możesz kupić w każdym autobusie i na większości przystanków.
Sieciówki jak to sieciówki, wszędzie mają te same ceny, czy kupisz hotdoga w żabce na marszałkowskiej czy w pcimiu dolnym wszędzie będzie kosztował 6zł za dużego, to samo z kawą ze starbucksa.
Autobusy w wawie mają max
źródło: comment_1621528829V0Q1xYBXhHdiqaKrfwfMl7.jpg
A tu masz z teraz, 31min, 15 min szybciej niż zbiorkomem, ale dolicz czas na szukanie miejsca parkingowego.


@ButtHurtAlert: Myśle ze szukanie miejsca schodzi szybciej niż dojść do przystanku o ile nie mieszkasz tuż pod i twój cel podróży tez chwile wymaga. Już nie mówiąc o tym, ze kolejny minuty tracisz czekając na kolejne autobusy jak nie trafisz akurat w czas odjazdu. Ale załóżmy ze podobnie.

Czyli zostaje 30 minut szybciej
@Neubert: Poważnie pedaliści wymagają 3 metrów eksterytorialnej autostrady?

Przecież tak świetnie idzie im przeciskanie się miedzy pieszymi na metrowej szerokości chodniku

@LittleBi: Ohoho ale jak się okaże ze np jest kostka albo odstęp między płytkami większy niż dopuszczony na olimpijskim torze kolarskim to i tak maja prawo jechać ulica i chodnikiem bo miasto nie umie zrobić ścieżki.
nowy jork ma dobrze rozwinięty transport publiczny w porównaniu do reszty świata, nie usa:


@prewenaza: Po czym wklejasz artykuł mówiący tylko o metrze

Having been to 175 countries, I’ve seen all types of metro systems. From rickety old wagons to state-of-the-art levitating trains, from the dodgiest of stations to ones that can be confused for museums. So how does the MTA compare?


oraz artykuł-topkę na podstawie badania które bada m.in. takie
A tu masz z teraz, 31min, 15 min szybciej niż zbiorkomem, ale dolicz czas na szukanie miejsca parkingowego.


@ButtHurtAlert: Ale ty łapiesz że to jest wyliczenie z teraz, z godziny 19? Powodzenia w dojechaniu w 31 minut na Marszałkowską 99A w godzinach szczytu xD
dodajmy jeszcze że metro to nie wszystko. nie wszędzie dojedziesz metrem, autobusy muszą zagęszczać sieć komunikacyjną, metro ma pełnić tylko rolę przerzutu mas ludzi.


@ButtHurtAlert: Si, metro/pociągi powinny służyć do przerzutu długodystansowego, a autobany/tramwaje do krótkodystansowego i pokrycia miejsc gdzie nie ma sensu puszczać linii o dużej pojemności.
Wszystko co nie jest do obsługi biur i korposzczurow. No ale jeśli na tym chcecie opierać miasto to spoko xD


@edgar_k: Przecież właśnie na tym się opierają centra miast w metropoliach na świecie xD.
tak, mieszkam tu od wielu lat. Komunikacja miejska w warszawie to zart

Nie żartuj. Komunikacja jest super

(na szczescie nie odprowadzam tu podatkow na te patologiczne pomysly "zielonych")

Jak się nie dokładasz, to nie narzekaj. Tak jakbyś się oburzał, że ukradłeś komuś z lodówki w pracy kanapkę, a okazała się z jajkiem, którego nie lubisz

@Mistrszzz:
@Kuklak: narzekam, bo mi przeszkadzaja takie pomysly. Porownywanie jezdzenia autobusem z jakas patologia, przesiadki w opozniony tramwaj xD (czyli zycie robaka) do wygodne ji szybkiej jazdy samochodem to dopiero zart
narzekam, bo mi przeszkadzaja takie pomysly. Porownywanie jezdzenia autobusem z jakas patologia, przesiadki w opozniony tramwaj xD (czyli zycie robaka) do wygodne ji szybkiej jazdy samochodem to dopiero zart

Oczywiście, że samochód jest wygodniejszy. Ale jest też droższy, niekoniecznie szybszy, bardziej szkodliwy dla powietrza, itd.

ile linii metra ma stolica xD?

ile linii metra ma twoje miast, do którego odprowadzasz podatki xD?

jezdziles kiedys dolina?

jaką doliną?

zmniejszanie przepustowosci drog poglebi patologie
@Kuklak: Widze, ze tobie trzeba chyba rozrysowac co ma wspolnego ilosc linii metra do komfortu przemieszczania sie. Szkoda, ze takich baranow jest strasznie duzo obecnie.

Jechales kiedys metrem o 8 z centrum w strone kabat? (przed pandemia). Im wiecej linii metra, tym mniejsza potrzeba korzystania z samochodu. Obecnie komunikacja miejska jest dla biedakow i patologii ktorej nie stac na samochod xD
@Kuklak: Za 20 lat jak praktycznie beda same elektryki tez powiesz, ze samochody sa szkodliwe dla powietrza? #!$%@? wygooglaj sobie ignorancie gadania (bodaj sggw je robilo), ze samochody w wawie odpowiadaja za okolo 10% problemu ze smogiem. Punkt dla ignoranta, jesli wygooglasz, gdzie jest problem ze #!$%@? powietrzem w polsce