Aktywne Wpisy
asap_ +10
Jeżeli będzie mi przeszkadzało, że ukry (nasi ukochani bracia, którzy 3 miesiące przed wojną utrudniali nam transport towarów) chodzą z banderowską flagą po Polsce to będę ruską onucą? Fajnopolaki wszędzie już widzą onuce tak jak lewaki w stanach rasizm. Jeszcze będziemy wyruchani na tej wojnie. #ukraina
karnom 0
Rozpoznaje ktos co to za robal? Znalazlem juz drugiego niedaleko łóżka. Pierwszy byl wiekszy i mial wiekszy odwlok. Mamy kota wychodzacego na dwor. Czy to jakis pasozyt ludzki lub zwierzecy czy nic groznego i przyszlo z ogródka?
#robaki #ogrodnictwo #pasozyty
#robaki #ogrodnictwo #pasozyty
Mój prezydent <3
https://www.facebook.com/rafal.trzaskowski/posts/10158823826471091
Ale zesranko blachosmr0dziarzy wybitne xd
patrz z tego pierwszego linku, nie chciało się doczytać konkluzji, co?
@ButtHurtAlert: tobie nie chciało się przemyśleć tej "konkluzji", ponieważ nie mówi ona nic o skutkach ekonomicznych decyzji o zamknięciu ulic dla prywatnych samochodów. co z tego że ludzie jeżdżący rowerami są zdrowsi? jak dobitnie pokazuje cała reszta artykułu, mimo pro-cyklistycznej i pro-pieszej polityki w londynie ruch samochodowy tylko się pogorszył.
To już wolę scenariusz gdzie se podjeżdżam zbiorkomem z mojego miejsca zamieszkania i idę usiąść na alejach jerozolimskich delektując się pyszną herbatką i architekturą dużego miasta.
To jest opinia. Opinia jednego gościa który omawia temat ze strony "wincyj samochodów, mniej transportu" i która jest zestawiana z przeciwstawną opinią w ramach serii artykułów. Tu masz artykuł nr 2:
https://www.govtech.com/fs/perspectives/car-free-city-centers-improving-the-quality-of-urban-life.html
Ograniczanie samochodów w centrach miast ma głęboki sens, ale musisz zapewnić jednocześnie sensowną alternatywę w postaci parkingów i rozwiniętej komunikacji miejskiej. Warszawa jest
od 3 lat chodzę do pracy z buta, teraz podjeżdżam autobusem 3 przystanki. W 15min jestem w robocie.
Przed covidem w szczycie 7-9 co 2min20s odjeżdżał pełen pociąg, 1500 osób.
@LewaRenkaBoga: dokładnie, powiększanie pasów i ruchu tylko powiększa korki, ludzi powinno się przerzucić na komunikacje miejską jak to jest zrobione np w dublinie. Zostawiasz auto na parkingu i elegancko poruszasz się po mieście.
Kiedyś jeździłem często do centrum albo przez centrum samochodem. Teraz nie pamiętam, kiedy tam byłem inaczej niż pieszo/komunikacją i okazuje się, że nie tylko się da, ale też nie mam pojęcia po co bym miał się tam pchać autem. Takich ludzi jest zdecydowana większość. Oni wcale tam nie muszą jechać, po prostu chcą, bo im się wydaje że to fajne i wygodne. Nie da
Wychodzisz ze swojego wynajmowanego pokoju gdzieś na Białołęce, już pędzisz ba autobus bo kolejny za 20 min, ale niestety, miesięczny trzeba przedłużyć. Wiec czekasz na kolejny ale się spóźnia przez co tracisz czas bo przesiadkowy tez uciekł.
W końcu docierasz do centrum u spacerujesz szerokim chodnikiem, patrzysz na stojące w korku auta i prawie już czujesz się jakby to wszystko było twoje.
Idziesz do sieciówki u
@poprostumort: nowy jork ma dobrze rozwinięty transport publiczny w porównaniu do reszty świata, nie usa: https://www.timeout.com/newyork/blog/how-nycs-public-transportation-system-compares-to-others-around-the-world-051717 i regularnie jest w topie miast z najlepszym transportem publicznym https://www.businessinsider.com/15-cities-worlds-best-transport-solutions-2019-12?IR=T
przestań #!$%@?ć.
jedyny etyczny sposób na rozładowanie ruchu miejskiego to prywatyzacja ulic i dostosowanie opłat do stosunku popytu i podaży, a nie odgórnie narzucane decyzje urzędnika.
@LewaRenkaBoga: dokładnie, powiększanie pasów i ruchu tylko powiększa korki, ludzi powinno się przerzucić na komunikacje miejską jak to jest zrobione np w dublinie. Zostawiasz auto na parkingu i elegancko poruszasz się po mieście.
@PiersiowkaPelnaZiol: Elegancko xD
Dopóki się nie okaże ze
@edgar_k: to nie beda przyjezdzac co to za problem?
Miesięczny możesz kupić w każdym autobusie i na większości przystanków.
Sieciówki jak to sieciówki, wszędzie mają te same ceny, czy kupisz hotdoga w żabce na marszałkowskiej czy w pcimiu dolnym wszędzie będzie kosztował 6zł za dużego, to samo z kawą ze starbucksa.
Autobusy w wawie mają max
Komentarz usunięty przez autora
Przecież tak świetnie idzie im przeciskanie się miedzy pieszymi na metrowej szerokości chodniku
@ButtHurtAlert: Myśle ze szukanie miejsca schodzi szybciej niż dojść do przystanku o ile nie mieszkasz tuż pod i twój cel podróży tez chwile wymaga. Już nie mówiąc o tym, ze kolejny minuty tracisz czekając na kolejne autobusy jak nie trafisz akurat w czas odjazdu. Ale załóżmy ze podobnie.
Czyli zostaje 30 minut szybciej
Przecież tak świetnie idzie im przeciskanie się miedzy pieszymi na metrowej szerokości chodniku
@LittleBi: Ohoho ale jak się okaże ze np jest kostka albo odstęp między płytkami większy niż dopuszczony na olimpijskim torze kolarskim to i tak maja prawo jechać ulica i chodnikiem bo miasto nie umie zrobić ścieżki.
@prewenaza: Po czym wklejasz artykuł mówiący tylko o metrze
oraz artykuł-topkę na podstawie badania które bada m.in. takie
@ButtHurtAlert: Ale ty łapiesz że to jest wyliczenie z teraz, z godziny 19? Powodzenia w dojechaniu w 31 minut na Marszałkowską 99A w godzinach szczytu xD
@poprostumort: dodajmy jeszcze że metro to nie wszystko. nie wszędzie dojedziesz metrem, autobusy muszą zagęszczać sieć komunikacyjną, metro ma pełnić tylko rolę przerzutu mas ludzi.
@ButtHurtAlert: Może jakbyś mu to urealnił to by dotarło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@ButtHurtAlert: Si, metro/pociągi powinny służyć do przerzutu długodystansowego, a autobany/tramwaje do krótkodystansowego i pokrycia miejsc gdzie nie ma sensu puszczać linii o dużej pojemności.
@Mistrszzz: Byłeś kiedyś w Warszawie?
@edgar_k: Przecież właśnie na tym się opierają centra miast w metropoliach na świecie xD.
Nie żartuj. Komunikacja jest super
Jak się nie dokładasz, to nie narzekaj. Tak jakbyś się oburzał, że ukradłeś komuś z lodówki w pracy kanapkę, a okazała się z jajkiem, którego nie lubisz
@Mistrszzz:
Oczywiście, że samochód jest wygodniejszy. Ale jest też droższy, niekoniecznie szybszy, bardziej szkodliwy dla powietrza, itd.
ile linii metra ma twoje miast, do którego odprowadzasz podatki xD?
jaką doliną?
Jechales kiedys metrem o 8 z centrum w strone kabat? (przed pandemia). Im wiecej linii metra, tym mniejsza potrzeba korzystania z samochodu. Obecnie komunikacja miejska jest dla biedakow i patologii ktorej nie stac na samochod xD