Wpis z mikrobloga

Siema, jest sprawa

Wracaliśmy wczoraj z dziewczyną z Marsa Alam do Wrocławia. Nasz lot został przesunięty o 10h (z 9:40 na 19:45, oficjalnie z powodu zderzenia samolotu z jakimś uberptakiem i pęknięcia szyby w kokpicie). Ogólnie dziwna akcja, bo z tego lotniska rano odlatywał też Gdańsk (o 8 rano), jeszcze jakieś miasto i właśnie nasz Wrocław. Kiedy dotarliśmy na lotnisko okazało się, że Gdańsk z 8:00 jest przesunięty na 12:00, ale jak przyszło do naszego boardingu o 9:40 to Gdańsk wpuścili do naszego samolotu, a nasz lot przesunęli właśnie na wieczór xD

Od obsługi dowiedzieliśmy się, że na czas oczekiwania na lot mamy zostać wszyscy przetransportowani do "wolnego hotelu najbliżej lotniska". Ok. 12:30 przewieźli nas z powrotem do hali przylotow, podbili pieczątkę, że - hehe - wjeżdżamy do Egiptu, wydali bagaże i zawieźli do typowo egipskiego hotelu o bardzo typowo egipskim standardzie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Hotel rzekomo 4*, ale uwierzcie, że nie - wszędzie syf. Niech o jego standardzie świadczy to, że był prawie całkowicie pusty i bez problemu pomieścił w sezonie, nagle, wszystkich pasażerów z całego samolotu. Z plusów tyle, że dali obiad. Czas tam spędziliśmy do 18, z powrotem transfer na lotnisko, odprawa etc. Swoje wakacje spędziliśmy w 5*, więc była to zupełnie inna klasa hotelu.

I tu dochodzę do sedna sprawy - wiem, że należy mi się odszkodowanie, ale jak zacząć? Walczyć bezpośrednio z EnterAir czy przez pośrednika (AirCashBack, AirCompensa i inne takie)? Jak z pośrednikiem, to z jakim? Czy reklamację zgłaszać też do Tui (wydaje mi się, że nie, bo ono nie zawiniło i ten przykry hotel to wybór linii lotniczych)? Murki, help.

#podrozujzwykopem #podroze #egipt #loty #odszkodowanie #enterair #tui #prawo
  • 5
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Archu: nie baw się w pośredników bo to jedynie w przypadku dużych problemów się opłaca, w prostym przypadku to często kwestia uzupełniania formularza w linii lotniczej


Czy reklamację zgłaszać też do Tui


Nie

Oczywiście sporo osób nakłania do pośredników bo myśli że to takie super ciężkie jest, a druga część bo to zwykli naganiacze.
  • Odpowiedz
@Archu: I co tam koluniu? Zapewne Enter się wszystkiego wyparł i niczego nie wypłacił po dobroci? Nagle okazało się, że trzeba skorzystać z pośredników? :)
  • Odpowiedz
@lew3k: Po pierwszym odrzuceniu przez EnterAir skorzystalismy z pomocy posrednika. Na ten moment EnterAir nadal sie wypiera i sprawa jest w toku. Posrednik jedynie niedawno zapytal czy chcielibysmy zeznawac w sprawie. Prawdopodobnie damy sobie spokoj z tym. Imo EnterAir to najwiekszy januszex w liniach lotniczych nie tylko ze wzgledu na to, ze nie biora odpowiedzialnosci za fakapy, a takze z tego powodu, ze ich sprzedaz towarow podczas lotu przypomina bazar i
  • Odpowiedz
@Archu: Nie dawajcie sobie spokoju, bo zeznania to nic złego. Szczególnie ze teraz można uczestniczyć w rozprawie zdalnie. Ogólnie rzadko wzywa się pasażerów na zeznania, raczej jeżeli sytuacja akurat tego wymaga. No chyba ze wolicie odpuscic. Tylko potem się nie dziwcie, że linie kombinują jak mogą skoro wiedza, ze 95% ludzi sobie odpuszcza odszkodowanie :) ogólnie nie znam przypadku, by enter komuś wypłacił po dobroci a znam ich dziesiątki. Ale po
  • Odpowiedz