Wpis z mikrobloga

UWAGAAA BADOOOSKKii
Warto podsumować ostatnie sukcesy CD PROJEKTU i ich opus magnum cyberpunk dwa tysiące siedemdziesiąt siedem. Jeśli ktoś miał wątpliwości czy ta gra jest sukcesem to zaraz je rozwiejemy.

Po pierwsze, analitycy i inwestorzy przewidywał około 30 milionów kopii sprzedanych w pierwszym roku po premierze. Minęło 5 miesięcy i z oficjalnych danych CD PROJEKTU wiemy już, że gra sprzedała się w 13 milionach, przy 95 procentowym spadku sprzedaży po premierze i wyrąbaniu z ps store xD Czyli można przewidywać, że ledwo się doczołga do 15 mln do grudnia 2021. Zaraz odezwą się głosy, ze 13 mln to wciąż świetny wynik i w ogóle japa hejterzy. Owszem ale trzeba spojrzeć tutaj szerzej, żeby dostrzec jaką porażką sprzedażową okazał się cyberpunk dla redów. Redzi sami przyznali, że marketing kosztował sporo więcej niż produkcja samej gry. Wpompowali okolice 700 mln zł w sam jeb#any marketing pompując najbardziej hypowaną grę generacji. W jakiś sposób im się opłaciło na pierwszy rzut oka, bo gra pobiła spore rekordy preorderów i zaczęli wychodzić na plus ze sprzedaży. ale..

Ale to nie wszystko. Spadek sprzedaży po premierowej sięgnął dna czyli jakichś 95% spadków co jest wynikiem tragicznym, biorąc pod uwagę przede wszystkim fakt, że cd projekt to studio, które od czasów wieśka 3 chce oprzeć swoje przychody na dużych grach, których produkcja trwa wiele lat ale po premierze wciąż utrzymują świetną sprzedaż i są źródłem stałego dochodu czyli taki gta junior bo z wieśkiem 3 udało się to osiągnąć. W tym jednym, najważniejszym aspekcie finansowym cyberpunk już poległ sromotnie. Czego efektem jest jest między innymi:

Świetny wynik na gieł.. wait, spadek akcji firmy z 425 zł za akcje 3 dni przed premierą cybera do 174 zł na dzień obecny xD Nie muszę chyba mówić, że cały zarząd ma akcje wpompowane we własne studio, wiec taki masakryczny spadek wartości i utrata zaufania inwestorów (nie bez powodu jak widać) oznacza wiele mln prywatnych pieniędzy w plecy. Ale spokojnie. Co się robi, kiedy twoja gra okazała się rozczarowaniem i chcesz pokazać inwestorom i graczom że posypałeś głowę popiołem i zaczniesz pracę nad poprawieniem PR i kondycji studia?:

No to chyba oczywiste, że wypłacasz sobie kilkadziesiąt mln premii i nagród za porażkę komercyjną (stałość dochodu w planie wieloletnim będzie prawdopodobnie śmieszna w porównaniu z wieskiem 3), i porażkę artystyczną ( nawet nie top 20 najlepszych gier na PC według metacritic a niestety dla wydawcy i branży, średnia na metacritic od recenzentów jest najważniejszym po sprzedaży prognostykiem sukcesu). Biorąc pod uwagę że od paru lat redzi mają ujowy pr związany z małymi premiami dla szeregowych pracowników itd. to dobrze widać jak już położyli sobie lachę na pozytywny pr bo znowu są zjadani żywcem w mediach i na forach za decyzje o premiach, czego musieli być świadomi , że znowu odbije się to negatywnie pod względem wizerunku. Inwestorzy znowu zobaczyli, że mają do czynienia z typowym januszexem i grubasami a dużo fanów zrozumiało, że to nie jest już to samo studio które stworzyło wieśka 3. Co oczywiście znowu sie odbije fatalnie na akcjach w przyszłym tygodniu.

I w końcu, spadek ceny do 85 zł, najdroższej gry w historii pod względem budżetu, parę miesięcy po premierze przemilczę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Koniec bo sram i nie chce mi się już ryja strzępić. Nie oceniam samej gry w sobie, pewnie jest spoko ale nie ulega wątpliwościom, że nie wytrzymała zderzenia z rzeczywistością i oczekiwaniami inwestorów a cd projekt nie wytrzymał zderzenia z samym sobą i gasi pożar benzyną.


#cyberpunk2077 #gielda #gry #konsole #pcmasterrace
stefan8800 - UWAGAAA BADOOOSKKii
Warto podsumować ostatnie sukcesy CD PROJEKTU i ich...

źródło: comment_1619855988rp5UAYjpcvlgE2BwIQdzeI.jpg

Pobierz
  • 73
  • Odpowiedz
Co ten człowiek #!$%@? lol, nie ma statystyk sprzedaży, nawet biorąc jego logikę debila to jeśli sprzedaż spadła o 95% to daje to 650 tysięcy kopii na miesiąc, co daje 21 milionów kopii do końca roku jego tokiem myślenia, a jeśliby spadła o 80% to osiągnęłaby do końca roku 31 milionów. Zakładając że jego statystyki steam się utrzymają przez kolejne miesiące
  • Odpowiedz
@derekperek122 w it zawsze lepiej pracuje się w biurze bo senior jednym zdaniem rozwiąże problem kogoś niżej nad którym by siedział 3h, nie masz pojęcia o branży akurat ty
  • Odpowiedz
Cała analizę finansową trzeba skorygować o to co się dzieje na rynku teraz.


@cin123654: czy ty jesteś normalny? Porównujesz restauracje które przez lockdown były zamknięte, do gier, które przez lockdown sprzedają się lepiej? XDDD
  • Odpowiedz
@FxJerzy:

I to był błąd, cały dział marketingu do #!$%@?. Będą wiedzieli jak się robi gry na przyszłość (W4).


Człowieku, ten marketing sprzedał 13 milionów egzemplarzy przed premierą i ty uważasz, że należy ich #!$%@?ć?

Gdyby nie ten marketing, to wynik sprzedażowy Cybperunka byłby znacznie gorszy.
  • Odpowiedz
@stefan8800: @Cernold: To nawet nie jest 95%, to jest prawie 99% spadku liczby graczy względem premiery, co jest tragicznym wynikiem jak na rpg z otwartym światem. Już w marcu - 3 miesiące po premierze było to 98%. Po osiągnięciach na Steamie, można wywnioskować, że gra ma dobre wyniki odnośnie przejścia gry przez graczy, ale po przejściu, nie ma zainteresowania dalszym graniem, ani przejścia ponownie. Po prostu jest to jednostrzałowiec.

Nawet
  • Odpowiedz
Gdyby nie ten marketing, to wynik sprzedażowy Cybperunka byłby znacznie gorszy.


@luki839: Gdyby ta kasa była wrzucona w grę była by już dawno ukończona rozbudowana i rozwijana. Obecnie nikt w nią nie gra na steamie nawet bo jest taka nudna.

Jakby ją dopracowali jak W3 to by się sprzedawał i to przez kolejne lata.

Marketing się wpieprzył w pod koniec produkcji ze swoim pomysłem odwlekając wszystko w czasie i kastrując samą
  • Odpowiedz
@FxJerzy: niestety ale rozwiązaniem problemu tutaj nie był brak pieniędzy, wpompowanie kasy nic by nie dało, po prostu za wcześnie była premiera i tyle. A ta pozal się Boże analize to nawet ciężko komentować no ale biorę ja jako lekki trolling bo widzę że turbo famboyom dupa pęka xD
  • Odpowiedz
Powiedzmy szczerze, wydali crapa i tyle. Pompowana jako rewolucja w grach, a okazała się przestarzała gameplayowo i mechanikami. Rdr2 wyszedł kilka lat wcześniej a zjada cybercrapa. Skyrim wyszedł hoho a cały czas ma druga młodość i wychodzi co na nowy sprzęt za pełna cenę i się dobrze sprzedaje. CP to prostu słaba gra z słaba optymalizacja, super marketingiem i powinna być #!$%@? od rana na każdym kroku żeby inni deweloperzy nie podchwycili
  • Odpowiedz