Aktywne Wpisy
mam_spanko +488
Zrobimy z komentarzy historie wyszukiwania Robercika. Ja zacznę:
"Co to znaczy kukold?"
Zabawa od @krecikkrol z X
#lewandowski #lewandowska #batacha #afera #p0lka #glupiemirkozabaey
"Co to znaczy kukold?"
Zabawa od @krecikkrol z X
#lewandowski #lewandowska #batacha #afera #p0lka #glupiemirkozabaey
stormi +5
nawet nie zlicze ile razy przez ostatnie 4 dni uslyszalam pytanie „ALE DLACZEGO TY NIE MASZ CHLOPAKA???” i to od osob ktore widzialam pierwszy raz w zyciu…. i nie moglam im odpowiedziec, ze to dlatego ze jestem pi*rdolnieta i dla mnie kazdy chlop ma jakies zjbbbbne cechy ktorych nie da sie przeskoczyc
Warto podsumować ostatnie sukcesy CD PROJEKTU i ich opus magnum cyberpunk dwa tysiące siedemdziesiąt siedem. Jeśli ktoś miał wątpliwości czy ta gra jest sukcesem to zaraz je rozwiejemy.
Po pierwsze, analitycy i inwestorzy przewidywał około 30 milionów kopii sprzedanych w pierwszym roku po premierze. Minęło 5 miesięcy i z oficjalnych danych CD PROJEKTU wiemy już, że gra sprzedała się w 13 milionach, przy 95 procentowym spadku sprzedaży po premierze i wyrąbaniu z ps store xD Czyli można przewidywać, że ledwo się doczołga do 15 mln do grudnia 2021. Zaraz odezwą się głosy, ze 13 mln to wciąż świetny wynik i w ogóle japa hejterzy. Owszem ale trzeba spojrzeć tutaj szerzej, żeby dostrzec jaką porażką sprzedażową okazał się cyberpunk dla redów. Redzi sami przyznali, że marketing kosztował sporo więcej niż produkcja samej gry. Wpompowali okolice 700 mln zł w sam jeb#any marketing pompując najbardziej hypowaną grę generacji. W jakiś sposób im się opłaciło na pierwszy rzut oka, bo gra pobiła spore rekordy preorderów i zaczęli wychodzić na plus ze sprzedaży. ale..
Ale to nie wszystko. Spadek sprzedaży po premierowej sięgnął dna czyli jakichś 95% spadków co jest wynikiem tragicznym, biorąc pod uwagę przede wszystkim fakt, że cd projekt to studio, które od czasów wieśka 3 chce oprzeć swoje przychody na dużych grach, których produkcja trwa wiele lat ale po premierze wciąż utrzymują świetną sprzedaż i są źródłem stałego dochodu czyli taki gta junior bo z wieśkiem 3 udało się to osiągnąć. W tym jednym, najważniejszym aspekcie finansowym cyberpunk już poległ sromotnie. Czego efektem jest jest między innymi:
Świetny wynik na gieł.. wait, spadek akcji firmy z 425 zł za akcje 3 dni przed premierą cybera do 174 zł na dzień obecny xD Nie muszę chyba mówić, że cały zarząd ma akcje wpompowane we własne studio, wiec taki masakryczny spadek wartości i utrata zaufania inwestorów (nie bez powodu jak widać) oznacza wiele mln prywatnych pieniędzy w plecy. Ale spokojnie. Co się robi, kiedy twoja gra okazała się rozczarowaniem i chcesz pokazać inwestorom i graczom że posypałeś głowę popiołem i zaczniesz pracę nad poprawieniem PR i kondycji studia?:
No to chyba oczywiste, że wypłacasz sobie kilkadziesiąt mln premii i nagród za porażkę komercyjną (stałość dochodu w planie wieloletnim będzie prawdopodobnie śmieszna w porównaniu z wieskiem 3), i porażkę artystyczną ( nawet nie top 20 najlepszych gier na PC według metacritic a niestety dla wydawcy i branży, średnia na metacritic od recenzentów jest najważniejszym po sprzedaży prognostykiem sukcesu). Biorąc pod uwagę że od paru lat redzi mają ujowy pr związany z małymi premiami dla szeregowych pracowników itd. to dobrze widać jak już położyli sobie lachę na pozytywny pr bo znowu są zjadani żywcem w mediach i na forach za decyzje o premiach, czego musieli być świadomi , że znowu odbije się to negatywnie pod względem wizerunku. Inwestorzy znowu zobaczyli, że mają do czynienia z typowym januszexem i grubasami a dużo fanów zrozumiało, że to nie jest już to samo studio które stworzyło wieśka 3. Co oczywiście znowu sie odbije fatalnie na akcjach w przyszłym tygodniu.
I w końcu, spadek ceny do 85 zł, najdroższej gry w historii pod względem budżetu, parę miesięcy po premierze przemilczę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Koniec bo sram i nie chce mi się już ryja strzępić. Nie oceniam samej gry w sobie, pewnie jest spoko ale nie ulega wątpliwościom, że nie wytrzymała zderzenia z rzeczywistością i oczekiwaniami inwestorów a cd projekt nie wytrzymał zderzenia z samym sobą i gasi pożar benzyną.
#cyberpunk2077 #gielda #gry #konsole #pcmasterrace
Rozumiem, że swoje przewidywania opierasz na tzw. chłopskim rozumie?
Dalej nie czytam
@stefan8800:
Co za tym idzie, nie rozumiesz potencjału z poziomu gracza.
Skoro piszesz o cenie akcji, to dlaczego tylko wspominasz o "zaufaniu inwestorów"? Przecież to kropla w morzu składająca się na obecny stan rzeczy. Słyszałeś o shortach na m.in. CDP? Pewnie nie.
Poproszę dane
a kiedy będzie?
oczywista bzdura
Teraz 20 mln? Przed chwilą "szacowałeś" 15 mln do końca roku
Nie komentuję, bo nie ma legendy do kolumn.
@stefan8800:
Firma nie tylko zarabia na sprzedaży kopi gry, ale zarabia na marce
@stefan8800: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Analitycy-szacuja-sprzedaz-Cyberpunk-2077-od-poczatku-roku-na-0-5-2-mln-kopii-analiza-8094564.html
dokładnie, nadal nie ma. A hype i zaufania już nie ma, więc powrót nie bedzie oznaczał dobrej sprzedaży
Chciałem pokazać, że nawet 20 mln rok od premiery jest poniżej oczekiwań biorąc pod uwagę budżet produkcji i nastawienie na zyski długofalowe
Cała analizę finansową trzeba skorygować o to co się dzieje na rynku teraz. Jak weźmiesz to
Gdy dodatkowo weźmie się pod uwagę koszty produkcji cyberpunka (1mld zł) to już ten ,,sukces" nie wygląda tak wyśmienicie
Idź odpocznij bo ewidentnie siedzenie przed komputerem 16 godzin na dobę nie służy ci
Tak. Bo to jest cin. Taka osoba dzięki której niektórzy zaglądają na ten tag tylko po to aby się pośmiać xD. Z nim nie da się wygrać dyskusji bo jest twardszy niż opony w cyberpunku.
Tej gry nawet nie ma jak bronić, położyli ją na własne życzenie
@stefan8800: to chyba ilość łącznie ze zwrotami, które przecież są sprzedażą z zyskiem zerowym ( ͡º ͜ʖ͡º)