Wpis z mikrobloga

@fonfi: jak tam ta ścieżka wzdłuż Wisły na prawym brzegu Wisły? Czytałem ostatnio, że trochę ucierpiała z powodu wysokich poziomów wody w Wiśle i muszą ją ponaprawiać.
@Pawlu10: Można, jest bardzo wygodna. Mały drop i flara robią robotę. To jednak nie jest rower "aero" ;) A tak poważnie, to kiedyś kupiłem tak dla testów bo też mi się wydawały te kierownice dziwne, ale lubię empirycznie sprawdzać i nie chcę już innej kierownicy w gravelu. Co kto lubi... ¯\_(ツ)_/¯
@ostoja: Wydaje mi się, że w dobrym stanie. Możliwe, że miejscami gdzieś tam ucierpiała, ale dzisiaj nie było ani jednego miejsca, które jakoś specjalnie trzeba by było omijać. A ludzi praktycznie zero...
@perun79: Ok, niech będzie "gravel" (w cudzysłowie), albo po prostu "frankenstein-bike" ;) Nie jeżdzę dla nazwy, tylko dla przyjemności. Generalnie, dla uproszczenia rower który ma kierownicę typu baranek i opony grubsze niż 38C to dla mnie kategoria "gravel". Bo całe to onanizowanie się geometrią, kątami w ramie, główce sterów to jest właśnie ten cały marketingowy bełkot.

Ale swoją drogą chętnie poznałbym precyzyjną i prawilną definicję gravela (bez cudzysłowu) ( ͡°
@megastulejka: Dlaczego zakładasz, że kogoś nie stać. Wyobraź sobie, że nie wszystko sprowadza się w życiu do pieniędzy.

Miałem stary rower MTB. Stał i rdzewiał, ale żal mi się było z nim rozstać. Wyremontowałem sobie, jeździ super, daje mi radochę - więc w czym problem? W żadnym wypadku nie jest to kwestia finansów, bo tak jak pisałem tutaj zgadzam się ze wszystkimi opiniami, że taka zabawa nie ma żadnego uzasadnienia finansowego.
@perun79: > @megastulejka: Nie zaglądam nikomu do kieszeni ale zmiana kierownicy sprawia że 26" MTB staje się gravelem?

No dobra, a jak się ma definicja starych MTB właśnie takich powiedzmy z 1998 roku, do tych z dzisiaj? Porównując geometrię, materiały, wielkość kół, osprzęt - to te rowery nie mają ze sobą nic wspólnego poza tym, że właśnie kiedyś jedne a dzisiaj te drugie nazywamy MTB. Czy jeżeli taki MTB jak
@fonfi: A ja kupiłem gravela (bez cudzysłowu) chociaż mój stary mtb stoi w piwnicy. Patrzę na twój i teraz się zastanawiam czemu nie wpadłem na to żeby zrobić podobnie. bo geometrię mam w obu dość podobną.
@BotRekrutacyjny: Aktualnie mam dwa rowery. Staroszkolnego MTBka z 2009 roku i przełaja z 2017. Nie widzę sensu posiadać jeszcze sportowej szosy, turystycznej szosy, gravela, (z górskich to jeszcze sens by miał jakiś rower AM) Nie czerpię też przyjemności z jazdy przełajem w terenie bo jest za twardy. Można, owszem, ale wolę go traktować jak tanią szosę. A zdecydowałem się bo w nich szybciej się pojawiły tarcze. A akurat szczęk to nie
@fonfi: Rower jakkolwiek by go szufladkować wygląda całkiem sympatycznie. Pare pytań jeżeli mogę.

- mostek tylko minimalnie krótszy w stosunku do wersji z prostą kierą - nie ma problemu ze zbytnim "rozciągnięciem" na ramie MTB?
- reanimowałeś stare canti czy to siakies nowe? Pamiętam ze swojego zabytkowego "mtb", który miałem lata temu, że rzeźba była niemiłosierna żeby je ustawić.
- jakie blaty założyłeś (3x trekkingowe 48/38/28?) ?

Pytam, bo od dłuższego
@MarcD:

Rower jakkolwiek by go szufladkować wygląda całkiem sympatycznie. Pare pytań jeżeli mogę.

Dzięki :)

- mostek tylko minimalnie krótszy w stosunku do wersji z prostą kierą - nie ma problemu ze zbytnim "rozciągnięciem" na ramie MTB?

Mostek starałem się dobrać tak, żeby kierownica była mniej więcej w tym samym miejscu co ta MTB, tam były "rogi" - tutaj są klamki. Ale tak - po przejechaniu prawie 100km stwierdziłem, że założę
@sz-n: To nie jest tylko 26km, bo ja już na nim zrobiłem prawie 100km ;) Wrażenia - super, frajdę mam ogromną. Dwie rzeczy, to to co już napisałem, czyli ciut krótszy i z większym kątem mostek no i waga samego roweru - bo jednak te 14kg trzeba rozpędzić ;) Ale wagi nie traktuję w kategoriach problemu, po prostu odnotowuję fakt, że jest ciężki :)
@fonfi: Dzięki za odpowiedź. Jeżeli zacznę realizować ten projekt to nie omieszkam Cie ponękać. :)

W sumie mój plan zakłada przejście na koła 28" (kupiłem od majfrienda przedłużki żeby klocki sięgnęły), mini V-brake'i (stąd to pytanie o canti), opony ~1,5" (tyle się spokojnie mieści z zapasem) - więc to projekt bardziej pseudo-szosowy. Zapewne taniej i łatwiej wyjdzie kupić Tribana na Sorze z tarczowkami za 2k+ PLN, ale szkoda mi mojego zabytkowego
@fonfi: Och to na pewno, nie licząc przeróbek na gotowcach, to dwa rowery złożyłem sobie do tej pory od podstaw. Gorzej, że potem ciężko się rozstać z takimi składakami choć ekonomika podpowiada żeby pozbyć się starego i kupić nówke. :)
@fonfi: heh. ja sobie na jesieni złożyłem gravela - wsadzilem w ramę same nowe części. Uwazałem identycznie - że to absolutnie nieopłacalne i robię to, żeby się czegoś nauczyć. A biorąc pod uwagę dzisiejsze ceny, to zakup pełnej grupy GRX na jesieni był doskonałą inwestycja ( ͡° ͜ʖ ͡°)