Wpis z mikrobloga

Tak tylko przypominam że Uncharted 4 z 2016 miał lustra, które "odbijały" obraz przez cały czas. Tak samo zresztą Grand Theft Auto V z 2013 (PS3 i Xbox 360). Niestety w Cyberpunku nie było czasu na aż takie dopracowanie luster bo zajmowali się odbiciami na stole, na które nikt nie zwraca uwagi oprócz bohatera tego tagu #cyberpunk2077 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#cyberpunk2077 #uncharted4 #uncharted #ps4
Rafaello91 - Tak tylko przypominam że Uncharted 4 z 2016 miał lustra, które "odbijały...

źródło: comment_1617833266HOwMnQo9ZcScitGr3BBtle.jpg

Pobierz
  • 109
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Rafaello91: widzę, że niezle grono ekspertów się tu zebrało, które nawet nie zauważylo, że porównuje grę FPP do gier TPP... Jeszcze trochę i odkryjecie, że te dwa gatunki mają różne ograniczenia wynikające z zastosowania takiego modelu pracy kamery np. w większości gier TPP nie można spojrzeć pionowo w górę... Gra do której można porównywać cymbergaja do Star Citizen, bo to chyba bodajże pierwsza gra FPP, która jakoś radzi sobie z
  • Odpowiedz
  • 0
@cin123654 przecież lustra w cyberpunku trzeba włączać bo nie potrafili załatać buga ze sztywną głową bohatera gdy ten się w nich przegląda nie uruchamiając akcji pozwalającej na przyjrzenie się w nich (podczas swobody ruchu) o czym wiadomo już od dawna xD
  • Odpowiedz
  • 0
@cin123654 Zresztą nawet wykorzystując efekt dodatkowego viewporta można by było zwiększyć rozdzielczość lustra gdy postać stoi blisko niego bez konieczności włączania go, lustro i tak renderowalo by tylko niewielki obszar za bohaterem, dodatkowo mogli by w tym viewporcie minimalnie zmniejszyć jakość cieni i efektów świetlnych co ledwie byłoby zauważalne więc fpsy by na tym dużo nie straciły, sam tworzę gry i interesuje się algorytmami więc mi tu nie bajdurz że tego
  • Odpowiedz
  • 0
@cin123654 Zresztą od cholery sztuczek optymalizacyjnych mogli by tu zastosować, na przykład zmniejszyć LOD postaci w troszkę dalszej odległości od kamery i zastosować blur tak aby jedynie to co stoi blisko miało większą szczegółowość i bez blura, bronisz ich opierając się na wiedzy z tvgry i pieprząc coś o raytracingu, powiedz mi może, dlaczego skoro pcty mogą odpalić grę na wyższych detalach, z większą rozdzielczością no ogólnie mając lepszą moc obliczeniową
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Rafaello91: ja jestem zdania że poziomu takich detali jak mają produkcję od Naughty Dog to ciężko będzie komukolwiek osiągnąć, bo pewnie odbiorcy mają to w poważaniu. Niestety, kiedy wspomina się grę to zazwyczaj poza fabułą i bohaterami wspomina się też detale, u ND na przykład chociażby fizyka firanek, wspinaczka (jak bohater wyciąga rękę dokładnie w kierunku w którym kierujesz analoga) czy ubrania i to jak reagują na otoczenie.

Niestety CDP
  • Odpowiedz
@Rafaello91: chciałbym aby w cp odpalili lustra i konsolowcy dostali 5 fps - ale bym chciał... Trzeba przyjąć do wiadomości optymalizacja to właśnie takie ukrywanie elementow aby zbiżyć się do cinema exp na najslabszym sprzecie. Im moc iejszy sprzet tym elementow wycinanych mniej. Temu CP na Ultra wygląda dopaśnie niż takie ps4, poprostu PC majac wiecej mocy może to zrobić lepiej. A po co aktywoowac lustra na stałe np w
  • Odpowiedz
@Rafaello91: dobra chyba nie zrozumiałeś żartu, bo nie grałeś w Duke Nukem 3d - już tłumaczę - to co pokazujesz to nie jest lustrzane odbicia obrazu widziane przez gracza - to po prostu szyba z nałożonym efektem, za którą jest pomieszczenie gdzie znajduję się postać naśladująca ruchy i zachowanie gracza. Dlatego ten efekt jest obecny tylko w takich sytuacjach. Zwróć uwagę na samym początku jak gracz świeci latarką - ta w lustrze ma "laga" - silnik nie nądąża z kopiowaniem ruchów gracza :P

Żeby uzyskać odbicie lustra silnik musiałby odbić postać gracza - co w samo w sobie nie jest wielkim wyzwaniem. Ale wtedy by się okazało, że postać gracza to zawieszone w powietrzu ręce z pistoletem w dłoni, ewentualnie doczepione nogi. Tak to robi większość gier FPP. Dlatego też taki problem jest z cieniami gier FPP - model, który je rzuca albo nie istnieje, albo jest przezroczysty, żeby nie zasłaniał ekranu gracza.

Wracając do cymbergaja - sama technologia robiąca odbicia jest prosta i istnieje w grze - wszystkie elementy (poza graczem) są odbijane w mnóstwie różnych powierzchni. Silnik może bez zająknięcia wygenerować również odbicie lustrzane gracza, ale wtedy okaże się jak tak naprawde wygląda postać gracza w trybie FPP - nie ma głowy i włosów oraz ma pokraczne
pablo397 - @Rafaello91: dobra chyba nie zrozumiałeś żartu, bo nie grałeś w Duke Nukem...

źródło: comment_1617863142sqVt9WgSR1ESHc9zoep4Do.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@pablo397: Ja o tym wiem, uwierz mi nie raz widzialem postacie z fpsów które były po prostu broniami zawieszonymi w powietrzu i sam napisalem o "odbijaniu" w cudzysłowie. Tylko że twój kolega cin obwinia konsole o to że Cyberpunk jest jaki jest, konsole są za słabe itd. A teraz jeszcze twierdzi że jakby zrobić normalne lustra w CP to by #!$%@? działały a na PC by dobrze działały, więc by
  • Odpowiedz
@Rafaello91: czyt ze zrozumienie. Zrobili takie a nie inne żeby nie zarzynać wydajności - gdzie konsole i tak kwiczą a było by jeszcze gorzej. Jak zrozumiesz metodę liczenia lustrą normalną metodą skumasz że konsole by się zesrały jakby lustra były włączone na stałe. Wchodzisz do pomieszczenia z lustrem aktywnym i cyk z 20 fps robi sie 5
  • Odpowiedz
@cin123654: Tak czytam ze zrozumieniem i jest ta sama śpiewka: konsole są za słabe, to wina Sony a nie CDPR. No i jeszcze wczoraj gadałeś o 10 fps dzisiaj schodzimy do 5, czekam co dalej.
  • Odpowiedz
@Rafaello91: ehhh .. Tak konsole są za slabe aby miec lustra na stałe ! Trzeba z tym sie pogodzić odpalisz i z 20 fpa bedzie mniej i płacz ... Wiec zoptymalizowali tak że lustra są aktywoowane... I jak dla mnie to najmniwjszy problem takie 0.001 % ważnosci w tej grze
  • Odpowiedz
@Rafaello91: ja jebe, kazda wrzuta na sajberka to z miejsca 60 wpisow, z czego polowa to wpisy naszego tagowego bohatera xD i jedno to samo #!$%@? ze konsole sa za slabe na lustra i wszystko inne, chociaz w innych grach nawet kilkuletnich to bez problemu bylo xD
  • Odpowiedz