Wpis z mikrobloga

Tak tylko przypominam że Uncharted 4 z 2016 miał lustra, które "odbijały" obraz przez cały czas. Tak samo zresztą Grand Theft Auto V z 2013 (PS3 i Xbox 360). Niestety w Cyberpunku nie było czasu na aż takie dopracowanie luster bo zajmowali się odbiciami na stole, na które nikt nie zwraca uwagi oprócz bohatera tego tagu #cyberpunk2077 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#cyberpunk2077 #uncharted4 #uncharted #ps4
Rafaello91 - Tak tylko przypominam że Uncharted 4 z 2016 miał lustra, które "odbijały...

źródło: comment_1617833266HOwMnQo9ZcScitGr3BBtle.jpg

Pobierz
  • 109
  • Odpowiedz
Żeby uzyskać odbicie lustra silnik musiałby odbić postać gracza - co w samo w sobie nie jest wielkim wyzwaniem. Ale wtedy by się okazało, że postać gracza to zawieszone w powietrzu ręce z pistoletem w dłoni, ewentualnie doczepione nogi.


@pablo397: Kamera nie musi wyświetlać każdego obiektu. Sam system luster jest wbrew pozorom bardzo prosty, bo jest to tylko kamera ustawiona za obiektem lustra (którego nie wyświetla bo jest to wyłączone), która
  • Odpowiedz
@KaiserBrotchen: są lustra - są, każda gra inaczej to robi. Zasadę tworzenia luster pokazuje filmik ktory wrzuciłem. Dodam że w gers 5 czyli pozycji bardzo konsolowej luster nie ma bo są zbite i nic się nie odbija. GERS 5 czyli pozycja pod Konsle ! Czy to powod do narzekania ? NIE
  • Odpowiedz
@Czarna_ksiazka: Tak to raz że to problem FPP znany od 1993 roku, dwa lustra zabierają dużo mocy, luknij jak to wygląda na ps4 w starcie nomada, jaki obraz jest uproszczony wzgledem PC - a jak duże są spadki fps. Daj jakość lustra z PC i konsole się zesra...
  • Odpowiedz
@cin123654: ale nawet sposobem wykorzystanym przez CPDR można było stworzyć lustra działające cały czas. Takie lustrzane pomieszczenie po pierwsze mogło być wykonane dużo prościej. Oni zrobili dokładną kopię miejsca w którym jest gracz, dodając tam obiekty których i tak nie da się zobaczyć (nie jestem pewny jak działa Occlusion Culling, w ich silniku ale i tak zużywa to niepotrzebnie zasoby). To co widzi gracz jest dokładnie tym samym miejscem w którym
  • Odpowiedz
. W taki sposób jest to rozwiązane w CP77


@KaiserBrotchen: nie jest. włączyłeś filmik z rozbieraniem fragmentu cut scenki a nie gejmpleju.

więc redzi mieli możliwość dodania luster bez korzystania z żadnych sztuczek.


W grze są działające lustra generujące obraz w czasie rzeczywistym bez żadnych bzdurnych sztuczek w postaci tworzenia dwóch oddzielnych pomieszczeń jak to było robione zawsze w grach FPP. Obraz w nich jest celowo rozmazany aby brak odbicia gracza
pablo397 - > . W taki sposób jest to rozwiązane w CP77

@KaiserBrotchen: nie jest. ...

źródło: comment_1617872246822Z1Rlnb15f7A6BzyiqOB.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@KaiserBrotchen: 3/3 Zgliczowane pomieszczenie, które ma aktywne lustro generujące czyste odbicia w czasie rzeczywistym. Za pomieszczeniem nie ma żadnego ukrytego pokoju z duplikatem obrazu. Już nie kręciłem tego, ale jak się będziesz upierał to mogę wyjść noclipem i się przekonasz.
pablo397 - @KaiserBrotchen: 3/3 Zgliczowane pomieszczenie, które ma aktywne lustro ge...
  • Odpowiedz
Nie zmienia to jednak faktu, że nawet gra FPP może mieć pełny model gracza i wyświetlać go w takim lustrze.


@KaiserBrotchen: z ciekawości, która gra FPP z ogromną ilością kombinacji wyglądu gracza (a więc bez możliwości przygotowania wcześniej oddzielnego modelu do wyświetlania w lustrze) ma te działające lustra??
  • Odpowiedz
@pablo397: z tego co kojarzę nie ma ani jednej. Widziałem prototypy na reddicie, ale nie pełne gry. Problem jest taki, że właściwie nikt nie dodaje do gier customizacji postaci, jeżeli gra nie ma perspektywy trzeciej osoby.

bez możliwości przygotowania wcześniej oddzielnego modelu do wyświetlania w lustrze


To nie jest osobny model dla każdej konfiguracji wyglądu. Postać składa się z odpowiednich modułów, które się włącza w zależności od tego jak gracz ubrał
  • Odpowiedz