Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Mireczki, jestem na etapie tuż przed elektrykiem.

Chce wykonać instalacje sieciowa, ale nie mam o tym zielonego pojęcia.

Zlecę to komuś, ale chciałbym wiedzieć co pod kątem przyszłości powinno się tam znaleźć.

Skrętka do każdego pokoju to na pewno.

Ale co dalej?
Skrętka na poddasze do anteny LTE?
Swiatlowod?

Doradzicie?

#budujzwykopem #siecikomputerowe
  • 25
@apaczacz: Światłowodu do LTE nie potrzebujesz. Jeśli pytasz to pewnie nie będziesz wymyślać więc skrętka wszędzie z jednego miejsca gdzie postawisz switch I będzie Spoko. Jeśli masz antenę no to i do anteny. Ja gdybym robił to be też pociągnął do kamer ale czy tobie się przyda to tylko ty wiesz
@apaczacz: to zależy jak planujesz rozłożyć elektronikę w domu. Gdzie postawisz ruter itp. Jakiś schematyczny obrazek domu / rozmieszczenia pokoi by się przydał

Fajną rzeczą jest 5v lub 12v przy schodach na poziomie kostek żeby podpiąć ledy z czujnikami ruchu

Dobrze mieć skrętkę pociągniętą gdzieś przy suficie żeby móc zawiesić punkty dostępowe zasilane przez POE, jeden na kondygnację żeby mieć solidne wifi w całym domu
@apaczacz: mnie się wydaje że lte to już trochę przeszlosc. Sam niedawno podłączałem swiatło. No i światło wchodzi ziemią a nie strychem .. trochę musiałem kombinować, bo też myślałem że strych to dobry pomysł
@apaczacz AP1 w salonie, AP2 w hallu. Po dwie skrętki wszędzie: do salonu 5 gdzie TV, 6 pod biurko, pokoj 14m2 pod biurko, pokój 12m2 pod biurko, pokój 13 m2 po jednej skrętce przy szafkach nocnych, chyba że tam gdzie szafa będzie TV to dwie skrętki tylko tam. Do tego po skrętce do szafek rozdzielaczy podłogówki. Dwie skrętki też w garażu. Jak duży ogród to możesz na zewnątrz na ścianę też jedną