Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Pracuję jako #programista5k u janusza.
No dobra, może nie całkiem u janusza, ale w polskiej, raczej małej firmie i mimo tego, że zdobywam doświadczenie, mam wrażenie że nie uczę się niczego przydatnego. A w razie przejścia do jakiejś poważnej firmy IT, pomimo pracowania 3 lata w zawodzie, byłbym kompletnie zielony.

W firmie praktycznie nie istnieją żadne wzorce projektowe, nie ma testów, a o jakimkolwiek CI/CD już nie wspomnę. Projekty zwykle są maks 1-3 osobowe, z czego do tej pory przypadały mi projekty solo i robiłem je właściwie sam jako full-stack (jako junior bez doświadczenia i bez nadzoru nikogo innego). Niby fajnie bo nikt nade mną nie ślęczy i mam pełną swobodę, jednak czasem zastanawiam się, czy nie rozwijałbym się szybciej, gdybym jednak miał nad sobą doświadczonego programistę. W dodatku teraz, gdy niektóre projekty udało mi się rozwinąć, dostaję ludzi do koordynowania w tych projektach.

Chciałbym wynieść jak najwięcej z tej sytuacji i przy okazji może wyciągnąć firmę z programistycznego średniowiecza. Więc tutaj rodzi się pytanie do Was - co robić, od czego zacząć, czego się uczyć, co wdrażać, aby polepszyć jakość projektów i zdobyć doświadczenie faktycznie przydatne na zachodnim rynku IT.

#programowanie #programista15k #it #pytanie #pytaniedoeksperta

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #605350032f2b84000aacc229
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: LeVentLeCri
Przekaż darowiznę
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@AnonimoweMirkoWyznania: Byłem w niemal identycznej sytuacji. Po roku czasu czułem, że nikt w firmie nie nauczy mnie nic więcej. Uczyłem się samodzielnie, po kilku miesiącach udało się dostać pracę w bardzo dobrym korpo gdzie pracuję do dzisiaj.