@herambe: Ile? A ilekolwiek. Po to wymyślono nawias, żeby takie problemy nie występowały. Dla mnie od zawsze ukośnik zastępuje kreskę ułamkową, więc 1.
@Iperyt: no i przez to popełniasz błąd. Z racji kolejności wykonywania działań, najpierw masz 6/2(czyli 3),i dopiero to mnożysz przez wynik z nawiasu. Albo inaczej - po wykonaniu działania w nawiasie masz 6/2*3. Nie można tej trójki wrzucić pod kreskę
@MamByleJakiNick: To zastosuj znak dzielenia. Nie można? Oczywiście, że można. Wszystko zależy od zdefiniowania zapisu. Jeżeli umawiamy się, że zapisujemy ułamki właśnie w ten sposób, a jeżeli jest coś za nim to stawiamy dodatkowy znak mnożenia to nie widzę problemu aby stosować moją konwencję. Na siłę starasz udowodnić się, że istnieje jedna poprawna odpowiedź.
Każdy, ale absolutnie każdy rozsądny człowiek zastosuje nawias jeżeli podejrzewa,
@Iperyt: do wrzucania całości w mianownik jest zapis właśnie z licznikiem i mianownikiem. W przypadku jak tutaj, gdzie całe działanie jest w jednej linii, bez kreski ułamkowej to dzieli się pierwsza przez druga, i dalej reszta działania. Ewentualnie w ten sposób 6/(2(1+2)). W tym przypadku najpierw rozwiązujemy nawiasy, i ostatecznie mamy 6/6=1. I przy zastosowaniu dwóch nawiasów nie ma wątpliwości czy część wyrażenia ma być w mianowniku, czy całość
@herambe: 9. Jak ktoś pisze 1 to nie wiem jak zdał 4 klasę podstawówki. A jak ktoś już wymyślą jakieś bzdury o kresce ułamkowej to już w ogóle nie mam pytań. Pod kreską jest tylko 2, a nawias normalnie jest w liczniku. A jeszcze jak ktoś wymysla jakieś herezje że ten zapis można różnie interpretować to nie wiem jak maturę z matmy zdał.
@angela09: Nie ma 2 rozwiązań. 6/2(1+2) to nie to samo co 6/(2(1+2)), a tylko to drugie można zapisać jak na obrazku z kwejka który jest zamieszczony w artykule ( ͡°͜ʖ͡°)
#heheszki #matematyka #bekazpisu #pdk
ile to?
@MamByleJakiNick: To zastosuj znak dzielenia. Nie można? Oczywiście, że można. Wszystko zależy od zdefiniowania zapisu. Jeżeli umawiamy się, że zapisujemy ułamki właśnie w ten sposób, a jeżeli jest coś za nim to stawiamy dodatkowy znak mnożenia to nie widzę problemu aby stosować moją konwencję. Na siłę starasz udowodnić się, że istnieje jedna poprawna odpowiedź.
Każdy, ale absolutnie każdy rozsądny człowiek zastosuje nawias jeżeli podejrzewa,
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
6/2*3 a że nie ma pierwszeństwa w dzieleniu i mnożeniu idziemy od lewej do prawej.
3*3=9
Jak mamy równoważne działania to idziemy od lewej do prawej, bo tak czytamy. Nie jesteśmy arabami aby od prawej zaczynać.
Polecam artykuł panowie :)
https://tvn24.pl/ciekawostki/internet-tym-zyje-6-2-2-1-ekspert-wyjasnia-zagadke-tego-dzialania-ra311736