Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Cóż. Dwa ostatnie semestry #studbaza przede mną i czas zacząć myśleć co dalej.
Dość poważnie rozważam emigrację
Czy ktoś spod tagu #emigracja mógłby podzielić się swoim doświadczeniem? Jaki kraj? Jakie zarobki? Czy życie tam jest drogie? Czy da się spokojnie coś odłożyć? No i jak kwestie językowe? Angielski wystarczy? I w sumie najważniejsze - w jakiej branży można znaleźć łatwo pracę i w miarę rozsądnie zarabiać?
Może trochę o sobie. Jestem kobietą, mam tytuł technika mechatronika, jak dobrze pójdzie to za rok inżynier automatyki i robotyki. Ale doświadczenia w zawodzie brak. Aktualnie pracuję w firmie produkcyjnej. Stanowisko biurowe. Ogarniam 5s, dążę w kierunku lean manufacruring, choć od niedawna, bo od listopada. Wcześniej w tej samej firmie pracowałam haki asystentka działu utrzymania ruchu, gdzie ogarniałam magazyn części zamiennych, raportowanie awarii, planowanie przeglądów, serwisy i inne takie rzeczy.
Raczej wolałabym uniknąć pracy na produkcji, w sensie na lince gdzieś.
#praca #pracbaza #pytaniedoeksperta #automatyka #robotyka #produkcja #lean #niemcy #holandia #norwegia #belgia
  • 19
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@putinex: w obecnej firmie zaczynałam od pracy na produkcji na lince, a nie jestem wybredna, więc też mogłabym próbować zaczynać od takiej gównoroboty i próbować się wybić.
Mówiąc że nie chcę pracować na produkcji w sumie miałam na myśli pracę na stałe
@Amestris: szukaj od razu w zawodzie nawet bez doświadczenia, praca w #niemcy na niższym stanowisku niż wyuczone jest czymś niepożądanym. Praca jest tu wszędzie, pisz do różnych firm, przedstawiaj swe położenie, stawiam dolary przeciw kamykom ze znajdziesz taką która pomoże z mieszkaniem i wyśle na kurs językowy. Zarobisz 3k EUR brutto, dla pracodawcy będziesz atrakcyjna kosztowo jako inżynier a dla ciebie będzie to wielka szansa. Po 5 latach jak już się