Wpis z mikrobloga

Auto przestało mi grzać, wieje tylko zimnym( ͡° ʖ̯ ͡°) jak trzymam go na obrotach ok 3-4k RPM to dopiero daje ciepłym. Płyn chłodniczy jest i dodam, że cały czas chodzą wentylatory.. temp wody 90 non stop. Ktoś ma jakiś pomysł?
#motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Joachim_Mordechaj: Nie widać.. może się coś przypchało, bo odkręciłem korek od zbiorniczka płynu chłodzącego a tam jakaś piana.. Dolałem trochę płynu chłodzącego i zaczął żyć własnym życiem.. może zasyfiony i zapowietrzony układ
  • Odpowiedz
@Kaneczai: Możesz mieć zapchaną nagrzewnicę. Ciepłe powietrze idzie dopiero przy 3-4k rpm bo wtedy masz wyższe ciśnienie w układzie chłodniczym którego nagrzewnica jest częścią.
W takiej sytuacji wentylatory mogą zapieprzać z dowolną prędkością ale nic to nie da skoro płyn przez nagrzewnicę ledwo idzie.
  • Odpowiedz
@Kaneczai: Wiele samochód posiada dodatkowy zawór na małym obiegu chłodzenia (czyli na przewodzie do nagrzewnicy), uruchamiany cięgłem (albo siłownikiem w klimatronikach).
Jak on się zablokuje to tak będziesz miał - temperatura silnika w normie, a w środku zimno.

Oczywiście tak też zadziała każda inna blokada małego obiegu - np. zapowietrzenie, zarośnięcie syfem, zagięty wąż.

Jak masz LPG to jeszcze podejrzany jest sposób podłączenia reduktora.
  • Odpowiedz
@hellfirehe: To jest diesel, ale mechanik też mi dzisiaj mówił o tym zaworze i że niby w moim modelu to częsty przypadek, że są z nim problemy. We wtorek mu oddaje auto i będzie szukał
  • Odpowiedz
Płyn chłodniczy jest i dodam, że cały czas chodzą wentylatory.. temp wody 90 non stop. Ktoś ma jakiś pomysł?


@Kaneczai: jakie to auto? W Oplu miałem tak kiedyś że... ośka pompy wody puściła i wirnik nie kręcił się praktycznie.

A po drugie może to awaria czujnika temperatury?
  • Odpowiedz