Wpis z mikrobloga

Generalnie, moim zdaniem, to #cyberpunk2077 to tylko kolejne echo tego co dzieje się w #informatyka od kilku dobrych lat. Kolejnym echem jest to co widziałem dziś w robo: połowa firmy roz%%%ana po dzisiejszej aktualizacja win10.
Mindset 99% programistów to takie dno, że większy pożytek dla społeczeństwa generują na teraz chyba nawet feministki xD.
Aby odpalić większość aplikacji to trzeba mieć komplet MS VC++ , wszystkie możliwe deweloperskie biblioteki pythona i kto wie co jeszcze. Bo leniwce z it "nie będą wymyślać koła na nowo" i zamiast napisać uczciwie 3 linijki kodu to wola dołączyć do programu 60 mb dll-ke która ma te funkcjonalność, kolejne 3 linijki kodu, kolejna dll-ka, tym razem tylko 36mb i nagle ściągasz nowego painta v2.137 i okazuje się że zajmuje on 4 GB na dysku i by w ogóle płynnie chodził potrzeba tyle samo RAM XD
S----------u nie ma końca, każda nowa wersja każdego programu włącza się coraz wolniej na coraz lepszych sprzętach nie dając często żadnej nowej funkcjonalności za wyjątkiem zaokrąglonych ikonek w GUI.
Komputery programu Apollo miały ram liczony w kilobajtach. Dzisiejszy programista by stworzyć coś co wyląduje na księżycu potrzebowałby superkomputera, a pewnie jego oparty na 3748 losowych dll-kach ulep wywalił by się na pysk przed włączeniem silników manewrowych.
Naprawdę nie wyobrażam sobie takiego cyrku w innych branżach. Wyobraź sobie - automotive. Klaus projektuje wnętrze nowego BMW i musi zaprojektować silnik do wycieraczek. Ale ale.. "po co wymyślać koło na nowo" wstawmy na podszybie opla Corsę, odkrecimy koło i w to miejsce wstawimy wycieraczkę i już Johan, patrz- obraca się.
Tak, dokładnie tak działają współczesne aplikacje (dla tych którzy jeszcze nie zauważyli) Cyberpunk na bank też cięgnie w sobie dziesiątki gb niepotrzebnych bibliotek z których realnie potrzeba było pewnie że 100mb
Obecna elektronika to wielowątkowe procesory z architekturą liczoną w pojedynczych nanometrach, super szybkie dyski, cały ten bajer. I serio dać to wszystko współczesnemu programiście to nowa definicja powiedzenia "rzucić diamenty przed wieprze".
Ps. Można tagować jako nieśmieszna pasta :(
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mindset 99% programistów to takie dno, że większy pożytek dla społeczeństwa generują na teraz chyba nawet feministki xD.


@2Mhz_4Kb: Oj tak byczq +1

Większość programistów których znam pozjadała wszystkie umysły, mają problem żeby dogadać się między sobą i problem żeby wybrać jedną z dwóch dobrych opcji. Najgorsze co można to dać im wybór, muszą być krótko trzymani. A jak wpadnie zgłoszenie błędu to nawet jak jest oczywiste to będą się
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@JimNH777: a wiesz, że taki nowoczesny excel przechowuje długa historie zmian, które wprowadzasz, lub daje możliwość odzyskiwania roznych wersji plików? Czy multum innych funkcjonalności, zaawansowane obliczenia matematyczne itp, które nie zmieszczą się na 720kb. Sam skalowalny interfejs, by pasował na każdym ekranie, który każdy może ustawić pod swoje wymagania, to jest kupa kodu i danych. Ale Janusz wie lepiej, kiedyś to było xD
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@DizzyEgg: oh, gdyby ludzie widzieli, że w C wcale nie jest inaczej, jakieś cmake i importowanie zależności czy makr, zamiast pisanie wszystkiego od nowa. Dobrze, że w takim iot nadal są małe ilości zasobów dostępne, ale liczby zbliżają się nieuchronnie do gigabajtów zmarnowanego ramu, ale jak ich smart lodówka nie będzie łączyć się z ich beznadziejnie zoptymalizowanym smartfonem, to będzie płaku płaku ale jak to, nie zmieściło się w 32
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@2Mhz_4Kb: a i ta gadka a komputerach apollo xD
Idź powiedz elonowi, że jego nowoczesne sterowanie załogowej kapsuły dragon w JavaScript na panelu dotykowym marnuje ram i zamiast marnować czas na pracę nad lądowaniem rakiet czy spaceship, zoptymalizowali by kod tak, by używał 32 kB, bo apollo tak miał xD
  • Odpowiedz
@2Mhz_4Kb: Są jeszcze inne problemy jak próby nadążenia działu IT za działem marketingu, co w przypadku cyberpunka nie mogło się udać ( ta gra była tak ekstremalnie przehajpowana ). Inna sprawa, to osiaganie nowych szczytów. Każda kolejna gra musi być nie tylko dobra, ale lepsza od poprzedniej. I tak trzeba zatrudniać więcej ludzi, czym trudniej się zarządza, zjada to więcej pieniędzy
  • Odpowiedz
@Izanagi013: Jeszcze się odniosę do zależności prod/dev. W devie na ogół większość zależności jest do testowania, budowania i deploymentu. To często jest ułamek tego co siedzi w prodzie, bo np jakiś junior dodał sobie nowy kombajn matematyczny żeby przeliczyć jakieś proste działanie, albo ogromną bibliotekę do zarządzania czasem, żeby w 2 miejscach obsłużyć timezone. @2Mhz_4Kb o takich przypadkach pisał. Wydaje mi się to tak oczywiste, że aż ciężko mi
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@nielegalny_imigrant: chamskich*
Psioczysz na zależności, także nie wiesz o czym piszesz. Jak bycie seniorem to pisanie parsowania dat czy tokenów jwt od podstaw bo używanie posiadanych zasobów to zło i zależności to zło, to ja pieprzę taka januszerkę.
  • Odpowiedz
@Izanagi013: widzisz, ja jak mam parsować daty, to po prostu poświęcam 2 minuty na wyszukanie gotowego regexa, zamiast 5 minut na znalezienie, podpięcie nowej biblioteki, która bardziej obciąży projekt, bo poza takim samym regexem pod spodem robi pełno innych niepotrzebnych rzeczy. Do tego używanie bibliotek na zrobienie czegoś prostego poza zużyciem pamięci i ramu zapycha callstacka co może stanowić poważny problem przy rekursywie - sam nie raz takie coś debugowałem
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@nielegalny_imigrant: jeżeli obsługujesz daty regexpem, to niech Thor trzyma w opiece użytkowników twoich aplikacji, które będą się sypać parę razy w roku z powodu dziwnych błędów xD

Co do samej gry, na gtx 1070 działa mi na ultra, fhd w 40-60 klatek, co jest dobrym wynikiem, grałem w gorsze tytuły. A optymalizacja gier to jest totalnie inna sprawa niż jakieś zależności. Mam ziomka, co pracuje przy tworzeniu i opowiadał mi
  • Odpowiedz