Wpis z mikrobloga

Są tu jacyś game developerzy? Jestem programistą z letnim doświadczeniem w Javie, jaką obrać ścieżkę, oraz ile potrzebuje czasu na naukę, żeby zacząć aplikować w branży gamedev?
#gamedev
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@marcel1337: Jak zarabiasz 20k+ to nie opłaca ci się przechodzić do gamedevu.
Jedyna opcja jaką widzę dla ciebie, żeby przejść do gamedevu bez wielkiego bólu jeśli chodzi o hajs, to znalezienie firmy, która ma backend w javie i robienie backendu, ale nie wiem na ile podoba ci się taka opcja ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Kwoty o których mówisz, to kwoty raczej dla seniorów, zarówno w Polsce
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@marcel1337: i jak niby ktoś ci ma odpowiedzieć na takie pytanie na niewielkim polskim forum, gdzie pewnie nawet nie ma żadnego gamedeva z dużej firmy xD

Prywatnie z własnego doświadczenia powiem, że Java w gamedev przydaje się jak... No po prostu się nie przydaje - najlepiej o tym świadczy fakt, że w największym javowym frameworku #libgdx nic sensownego chyba nie powstało ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@powaznyczlowiek: Do samego frontendu Java jest prawie niepotrzebna, poza jakimiś dziwnymi przypadkami, gdzie ktoś pisze własne pluginy na androida.
Za to jeśli chodzi o backend.. to też jest w sumie różnie i zależy od firmy xD, ale jest używana.
  • Odpowiedz
@marcel1337:
Ciężko Ci odpowiedzieć na to pytanie, bo "żeby zacząć aplikować w branży gamedev" wystarczy zrobić kilka małych projektów z jakimiś ciekawymi problemami, albo jeden większy, żeby mieć o czym rozmawiać z rekruterami.

Żeby się przebranżowić i dalej zarabiać powyżej 10k trzeba mieć na koncie wydane komercyjne projekty i co najmniej 2 lata expa w pracy w zespołach z designerami i grafikami.
W przypadku Unity dobrze będzie wyglądać znajomość:
ECS, Job system, ML
  • Odpowiedz