Wpis z mikrobloga

#programowanie #edukacja #informatyka
Byłem dziś świadkiem lekcji online z informatyki w klasie 2 szkoły podstawowej. Mam do was pytanie. Co wam wyszło po rozwiązaniu tego zadania? Może ma ktoś dostęp do tego podręcznika w wersji z odpowiedziami? Wydawnictwo Nowa Era. Według mojego syna i mnie nauczyciel podawał błędne rozwiązanie. Chciałbym to zweryfikować zanim rozkręce małysza ;-)
perun79 - #programowanie #edukacja #informatyka 
Byłem dziś świadkiem lekcji online ...

źródło: comment_1606811977GA3zeL4NSd63JkyfKYWEkX.jpg

Pobierz
  • 56
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@perun79: Oczywiście wszystko zależy od tego który punkt przy liniach skośnych sobie weźmiesz za najbliższy ¯\_(ツ)_/¯ W poprzednich zadaniach nie ma nic co by wyjaśniało dlaczego polecenia są takie a nie inne?
  • Odpowiedz
Problem jest innego typu. Co innego wychodzi jak sie to rysuje na kartce a co innego jakbym miał iść i wydeptać na podstawie tej instrukcji ścieżkę na śniegu.
  • Odpowiedz
@perun79: Wszystko zależy od tego co przyjmiemy za lewą stronę, jeśli lewą stronę rozwiązującego zadanie rozwiązań może być kilka, natomiast w przypadku gdy za lewą stronę uznamy lewą stronę biorąc pod uwagę kierunek rysowania linii rozwiązanie jest tylko jedno.
  • Odpowiedz
natomiast w przypadku gdy za lewą stronę uznamy lewą stronę biorąc pod uwagę kierunek rysowania linii rozwiązanie jest tylko jedno


@MlodyWilk: Na pewno? W poście @RandomowyMirek są 3 przykładowe rozwiązania i faktycznie wszystkie 3 są prawidłowe w zależności od tego czy będąc w prawym środkowym punkcie pójdziemy "w lewo w górę" czy "w lewo w dół".
  • Odpowiedz
w lewo w dół biorąc pod uwagę kierunek rysowania linii to będzie prawa strona


@MlodyWilk: Będąc w punkcie który jest po prawej stronie kwadratu (najbliżej krańca kartki) i na środku boku kwadratu, idąc w lewo w dół to będzie prawa strona? Zrozumiałabym jeszcze w lewo w górę ;) Ale wyraźnie mówimy tutaj o rysowaniu na kartce a nie "staniu w tym punkcie jak w dreptaniu na śniegu".
  • Odpowiedz
Zadanie mogłoby być całkiem niezłe, jako zaczątek do dyskusji na temat poprawnego i jednoznacznego formułowania poleceń (zupełnie poważnie)


@RandomowyMirek: to ja zaczynam dyskusję - bardzo dobrze, że polecenia w szkole czasem bywają niejednoznaczne, bo uczy tego, że dany problem można rozwiązać na kilka sposobów czasami. Inaczej uczeń oczekiwałby, że każdy problem ma jedno określone rozwiązanie.

Przy okazji, w przypadku nauczyciela-idioty, uczeń ma szansę się nauczyć, że autorytet nie zawsze ma
  • Odpowiedz