Wpis z mikrobloga

Jedna z najrzadszych wersji Volkswagena Garbusa. Powstało 38 sztuk na potrzeby berlińskich taksówek.
W sumie ciekawe, czemu nikt później więcej na to nie wpadł, a przypominam, że jednym z powodów zakończenia produkcji Garbusa w Meksyku w 2003 był zakaz wykorzystywania jako taksówek samochodów dwudrzwiowych i wywołany tym spadek popytu(warto dodać że Garbus był od 1971 oficjalną taksówką w stolicy Meksyku i jeszcze około 2000 roku jeździło ich tam około 50 tysięcy, co stanowiło połowę taboru taksówkowego, był też powszechny jako taksówka w innych meksykańskich miastach).
#volkswagen #garbus #ciekawostki #samochody #motoryzacja
Ikarus_260 - Jedna z najrzadszych wersji Volkswagena Garbusa. Powstało 38 sztuk na po...

źródło: comment_1606552798tMuC1wOgJgz8vPNobHNT0m.jpg

Pobierz
  • 23
@Ikarus_260:

W sumie ciekawe, czemu nikt później więcej na to nie wpadł


Możliwe, że wpadli, tylko już nie było sensu klepać tego modelu w nadwoziu 4-drzwiowym. Mocniej zmodernizowany Garbus (VW 1302/1303), to już lata 70. Golf I wchodzi do produkcji w 1974, która ma wersję 5-drzwiową i w 1978 mamy koniec produkcji Garbusa w Europie. Potem klepano ten model na rynki rozwijające się, więc to mogłoby się odbić na cenie samochodu,
W sumie ciekawe, czemu nikt później więcej na to nie wpadł,


@Ikarus_260: Wpadł, nie wpadł, ale takie nadwozie nadaje się do samochodów z szoferem, który te drzwi zamyka. Kiedy masz sobie sam zamykać drzwi, to jest to niewygodne. A garbusami raczej nikt z szoferem nie jeździł.