Wpis z mikrobloga

Badania przeprowadzone przez Y. Turnera wykazały, że radiologowie, którym do anonimowej kliszy RTG przypięto zdjęcia twarzy pacjentów, stawiali o 46% dokładniejsze diagnozy.

Nawet proste przypomnienia o istnieniu klientów czy użytkowników końcowych może zwiększyć motywację i zaangażowanie pracowników.

Prof. Adam Grant z University of Pennsylvania przeprowadził eksperyment w szpitalu, w ramach którego umieszczono dwa rodzaje tabliczek informacyjnych na dozownikach mydła dla personelu medycznego. Pierwsza brzmiała „Mycie rąk chroni Cię przed chorobami”. Z kolei napis na drugim brzmiał „Mycie rąk chroni pacjentów przed chorobami”.

Następnie monitorowano zużycie mydła i żelu przez dwa tygodnie po wprowadzeniu oznaczeń. Okazało się, że druga tabliczka przyniosła średni wzrost zużycia mydła i żelu antybakteryjnego o 33%, podczas gdy pierwszy opis nie przyniósł żadnego efektu.

Dlaczego? Badania pokazują, że lekarze są pewni swojej odporności na choroby, ale są znacznie bardziej empatyczni oceniając ryzyko pacjentów.

#medycyna #lekarz #zdrowie #gruparatowaniapoziomu #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #psychologia #psychiatria
źródło: comment_1605790294myf5BoiT6CPxQ7BBpZHs4l.jpg
  • 6
Badania przeprowadzone przez Y. Turnera wykazały, że radiologowie, którym do anonimowej kliszy RTG przypięto zdjęcia twarzy pacjentów, stawiali o 46% dokładniejsze diagnozy.


@DziennikCodzienny: Albo coś widać na kliszy albo nie. Na ocenie kliszy ma się skupić radiolog. To badanie jest bez sensu.