Wpis z mikrobloga

@Iskaryota: Problem jest taki, że najwięcej na drogach jest ludzi zapieprzających i jednocześnie nie mających umiejętności, co właśnie się ukazuje na zakrętach albo przy nagłych sytuacjach. Ktoś kto pojedzie sobie od czasu do czasu na trackday to raz, że podnosi umiejętności do wykorzystania na drodze, a dwa, że odechciewa się jakiejkolwiek sportowej jazdy po drogach.
@Jakis_ja: na moto też bezwzględnie przygotowujesz się przed zakrętem. Czyli przed zakrętem hamujesz, dobierasz bieg, otwierasz nieco przepustnicę, składasz się. Od 'szczytu' (temat rzeka, szczególnie na ulicy a nie torze) płynnie otwierasz przepustnicę coraz szerzej i nabierasz prędkości.

Hamowanie w zakręcie na motocyklu jest dozwolone tyłem przy dobrej przyczepności, albo przodem, ale po wyprostowaniu maszyny, czyli prostujesz, dohamowujesz mocno, składasz się ponownie. Z założenia w zakręcie nie powinno się nawet gazu
A to nie obciąża skrzyni biegów? Serio pytam, mało wiem o samochodach.


@zielonzielon: Zrobione poprawnie nie obciąża. Co innego jak ktoś nie potrafi poprawnie redukować tylko strzela ze sprzęgła - wtedy cały układ przeniesienia napędu po dupie dostaje.
Poprawna redukcja to taka przy której przed zasprzęgleniem silnik pracuje już na odpowiednich obrotach do danej prędkości na danym biegu (trzeba przegazować w trakcie zmiany biegów). Od biedy ujdzie też powolne, z wyczuciem,
mordo ale lekkie hamowanie do środka zakrętu jest jak najbardziej prawidłowe - przenosisz masę na przednią oś przez co masz na niej więcej przyczepności


@bartowsky: do momentu jak ci dupa nie zacznie uciekać bo przegiąłeś z tym dociążaniem - wtedy pozamiatane bo zanim nogę z hamulca na gaz przeniesiesz, aby zacząć opanowywać nadsterowny poślizg, to już dawno po ptakach w typowej sytuacji (duża prędkość i relatywnie przyczepna nawierzchnia). Dlatego właśnie to
@Jakis_ja: racja
@6cichy-Prowokator9: spory błąd jeśli redukujesz biegi po wyjściu z zakrętu, a zwłaszcza na motocyklu. Po pierwsze w zakręcie nie wolno odpuszczać gazu, ale dodawać albo trzymać stale. Motocykl powinien reagować momentalnie, jeśli dodasz gazu po to, żeby mieć lepsza przyczepność. Jeśli masz zły bieg, przy dodaniu gazu w zakręcie motocykl albo za późno zareaguje, albo nie wystarczy Ci mocy. Także miras przed zakrętem a w zakręcie pilnujesz manetki
@prnppp:

górskie drogi właśnie weryfikują kierowców xD Pochodzę z kotliny, więc często robiłem trasy krajową 8, ile tam jest takich ludzi, o których piszesz xD Charakterystyka kierowców na tej drodze to temat na pracę dyplomową xD

O tak. Ja mieszkam w górach, to co się dzieje jak turyści z nizin przyjadą to cuda. Nie wspominając o motocyklistach, bo jazda po górskich drogach jest wymagająca i serio wymaga większych umiejętności niż standardowo
@angela09: Piekna przeczytaj dokladnie co napisałem w sensie poprawilem sie ze zle doczytalem i jak najbardziej sie z tym zgadzam, i robie prawidłowo(mozg jeszcze nie zaczal funkcjonowac) poza tym naprawde pojalem juz dosc dawno techniki jazdy motocyklem, i nie mam wiekszych problemow z objezdzaniem mistrzow prostej. Tor, czechy, czy guma nie sa mi obce, pozdro lwg ;)
@Anski: a masz odruch hamowania lewą? Bo trochę się tym bawię, ale jak jadę normalnie, coś mi wyskoczy itd to i tak odruch jest prawą nogą. Tego chyba do konca życia się nie da pozbyc :)