Wpis z mikrobloga

Stworzyłem takie porównanie różnych silników z turbo, by pokazać Wam, że auta - mimo, że podobne, to jednak diabeł tkwi w szczegółach. Zestawiłem zdjęcia obecnie sprzedawanych motorów różnych firm pod względem czegoś, co nazywam "czystością" i logicznym myśleniem pod maską. Na samej górze oczywiście Azja, bo choć Toyota i Honda trochę odstaje od Hyundai'a pod tym względem, to nadal jest dobrze. Hyundai na pierwszym zdjęciu to nowy, o b wysokiej sprawności (z tego co pamiętam ok 45% +/- 5% w zależności od wersji) silnik z system CVVD. Ogólnie zaawansowany produkt. Mimo tego udało się wszystko upchać w miarę logicznie, choć trafiają się jakieś "dzikie rurki", to należy pamiętam, że to jedna z topowych wersji (201HP 1600cm^3) - w wersjach bez turbo i o mniejszym stopniu mocy będzie lepiej. Z tego co widzę to jest to jakąś mild hybrid (alternator).

Potem mamy znanego i lubianego 1.4 Tgdi - czysto i pięknie.

Toyka 1.2T - nie ma tragedii, choć nie jest to to, co w Hyundaiu ;], to samo z Hondą.

VW 1.5 TSI - patrząc na zdjęcie nie ma tragedii, w praktyce jednak, po moich doświadczeniach z 1.4 TSI i - na razie skromnych, ale jednak - 1.5 TSI - ogólnie autami VAG to diabeł tkwi w szczegółach - niby wygląda to nieźle, ale w praktyce pewnie trzeba demontować pół silnika/osprzętu, by się gdzieś dostać.

Na koniec perełeczka - 1.3TCE xD ktoś wrzucił le granate pod maskę i zamknął xD.

Mógłbym dawać jeszcze hybrydy, ale schemat się ogólnie powtarza.

#hyundai #kia #toyota #honda #volkswagen #renault #motoryzacja #samochody
S.....S - Stworzyłem takie porównanie różnych silników z turbo, by pokazać Wam, że au...

źródło: comment_1597791208hwFgtwafrfJPDcArrjWGXC.jpg

Pobierz
  • 20
@Sudo_exit: ¯\(ツ)_/¯ ja się nie znam na silnikach jako takich, chyba, że elektrycznych (ʘʘ) - natomiast proponuję czytać dużo prasy, kanały na YT jak engineering explained itp. Ogólnie robię przy autach, bo tak się ułożyło ¯\(ツ)_/¯, a i zawsze mnie jakoś ciekawiły, więc muszę być na bieżąco. Jeżeli chcesz jakieś podstawy, to książki do technikum na temat aut będą dobrym wstępem.
@Student_AWAS: Wiesz co? To wszystko w dużym stopniu zależy od "leciwości" silnika. O co chodzi? Już tłumaczę: każdy silnik kiedyś był projektowany pod aktualne rozwiązania technologiczne i ewentualnie z pewnym wyprzedzeniem do przodu (bo mniej więcej można przewidzieć jak będzie się to rozwijało przez kilka następnych lat). Potem do silnika przez lata są dokładane kolejne elementy (jakieś turba, filtry, zawory i milion innych pierdół który oryginalnie nie był przewidziany). W nowo
1.3 TCe to jest chyba Nissanowskie HR (produkowany od 2013 z cylindrem o średnicy 72.2, a przedtem ze średnicą 78 od 2002). Nie wiem jak dużo zmieniło się na przestrzeni lat produkcji, ale zapewne podstawy konstrukcyjne tj, ogólny projekt, rozmieszczenie mocowań na bloku, kształt głowicy, prowadzenie kanałów wodnych czy olejowych się wiele nie zmieniły, a to w znacznym stopniu wpływa na to jak możesz kształtować i mocować elementy znajdujące się wokół silnika
@Student_AWAS: orientujesz się może kiedy wyjdzie coś na rynek europejski z tym Smartstream? Konkretniej G1.6-T-GDi bo wydaje się najciekawszy.
Bo rozumiem, że ten nowy silnik co jest w i30 1.5 T-GDi mild hybrid to jest jeszcze coś innego (też nowego)?
Przymierzam się do zakupu i30/ceed i czekam na jakieś testy tego nowego 1.5, plus mam nadzieję, że niedługo ogłoszą lift Ceeda, gdzie też dorzucą ten silnik, bo jednak bardziej mi podchodzi
Bo rozumiem, że ten nowy silnik co jest w i30 1.5 T-GDi mild hybrid to jest jeszcze coś innego (też nowego)?


@Bazoski: nie, 1.5 tgdi/dpi to właśnie silniki z linii smart stream. Co do Ceeda to masz racje, po lifcie powinien przejąć paletę silnikową i30.