Aktywne Wpisy

zlotybrek +20
#kiszak #bekazludologuff Jebiemy tu po ludologach, kaszki z pyrami i całej tej ekipy spierdoxów. A może zróbmy tu nitke na kanały o grach, które warto obejrzeć w ramach odtrutki? Ode mnie ten szef - UncleMroowa którego Sonic Maraton to najlepsza seria na YT
źródło: image
Pobierz
HakunaMattatta +38





Hejka.
Potrzebuję przechowywać strukturę drzewiastą - coś na wzór drzewa genealogicznego. [patrz obrazek].
W taki sposób, aby była możliwość dodawania relacji (dziecko, rodzic itd.) na każdym z poziomów, tzn. do istniejącego drzewa chciałbym móc dodać np. kolejne dziecko, albo "dziadka" - przykładowo 2 poziomy wyżej w hierarchii.
Oraz móc wczytywać całą* strukturę po wybraniu dowolnego elementu. [w odniesieniu do obrazka: wybieram np. AB2C i wczytuje całe* drzewo w górę - aż do samego początku A-B, w bok - do C - i w głąb].
*nie koniecznie musi to być całe drzewo, mogą to być np. 2 poziomy (co najmniej 2), z których można przeskakiwać wgłąb albo wzwyż.
Poza tym relacje mogą się przenikać i łączyć. [na obrazku np. relacje AB2 --- C łączy się z D --- Z itd.] albo rozpoczynać inne gałęzie [patrz obrazek: A --- B i A --- X] i później także się łączyć w któryś następnym pokoleniu.
Jakiś pomysł jak to ogarnąć? Może być SQL, może być noSQL, byleby można było wygodnie dodawać elementy i wyciągać relacje.
Z góry dzięki za pomoc.
źródło: comment_15976622998FCgsLMBUCpE05fQvrIn5H.jpg
Pobierz@PrawyKuba: Nie do końca rozumiem ten fragment i zapis. Jeśli jedno dziecko może mieć kilku rodziców, i mogą występować cykle, to nie jest drzewo, a zwykły graf
Rzadko, raz poprawnie wstawiony element nie zostanie usunięty ani zmodyfikowany (w sensie relacja nie zostanie zmodyfikowana, zmiany w obrębie rekordu tj. np. zmiana nazwy mogą zachodzić)
Komentarz usunięty przez autora