Wpis z mikrobloga

#it #admin #administrator #sysops #azure #vmware #wirtualizacja #homelab #kiciochpyta

Mirki, mam zagwozdkę.

1. Co poleciacie na start, żeby zaczerpnąć wiedzy z Azure? Robiłem różne szkolenia Microsoftowe, jednak nic chmurowego. Myślicie, że warto sobie przerobić ścieżkę i podejść do egzaminu AZ-900?

2. Planuję zrobić home laba do virtuailzacji. I tu mam kilka kolejnych pytań, bo jestem dość zielony:
- Polecacie iść w vmware? Jakie są alternatywy i co teraz króluje na rynku?
- Z jakich źródeł korzystacie (ksiązki, yt, bogi)?
- Od strony hardware iść w jakieś używane serwery stylu r710 czy coś innego?
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@HexUP: Ad 1. - z darmowych https://microsoft.com/Learn oraz pluralsight kiedyś (może nadal ma?) darmowe kursy z Azure

Ad 2) - HyperV też możesz postawić, coraz częściej się spotyka. Cokolwiek nie kupisz, upewnij się że to jest taki sam procesor w środku - łącznie ze steppingiem.
  • Odpowiedz
@Koliat: Pluralsighta mam w wersji płatnej, więc spokojnie oganę. Pytanie bardziej czy az900 będzie dobrą ścieżką dla zielonka.

Masz na myśli, żeby się nie naciąć na jakiegoś Janusza, który zmienił xeona na słabszego? Dwie ostatnie firmy w których pracowałem miały vmware, stąd była moja sugestia. Hyper-V znam w zadowalającym stopniu, ale wydawało mi się, że jednak jest to nisza na rynku. Dzięki za propozycję ;)
  • Odpowiedz
@HexUP: No taka nisza że cały Azure stoi na Hyper-V ;-) mnóstwo jest tam z Windows Server pod to zrobione, zobacz np. na SDNy z Azure Stack HCI. Są też hands-on laby z tym ;-)
  • Odpowiedz