Wpis z mikrobloga

Motomirki, szukam obecnie nowego auta. Warunki to
cena do 12-13tys (budżet 15 tys z przeglądem zerowym)
silnik do/z LPG
nadwozie - klasa C kombi lub D w liftbacku

Przeglądam ogłoszenia w mojej okolicy do 100km i to co mi się rzuciło najbardziej w oko to:
Citroen C5 lift 2005-2008 - 2.0 140KM
Renault Laguna 2 lift 2005-2007 - 2.0 135KM
Opel Vectra C lift 2005-2008 - 1.8 140KM
Toyota Avensis T25 2003-2006 - 1.8 129KM
Ford Focus 2 2004-2007- 1.6 100KM/1.8 125KM (tutaj z poliftem będzie cięzko, więc zostaje tylko przedlift)

Użytkował ktoś i mógłby się wypowiedzieć? Z takich ogólnych wad to

C5 - co prawda trwałe hydro, ale przy usterce trochę będzie kosztować. No i wnętrze tak średnio mi się podoba
Laguna 2 - "dziwne" i mało trwałe rozwiązania z którymi będzie trzeba się borykać jak karta czy elektryczny ręczny
Vectra C - silnik bez hydraulicznych szklanek
Avensis T25 - to samo
Focus 2 - 1.6 jest słaby, a jak z 1.8?

Chyba najmniej dużych wad miałby ten focus. Co sadzicie o tych autach?

#motoryzacja #citroen #c5 #renault #laguna #opel #vectra #toyota #avensis #ford #focus
  • 26
  • Odpowiedz
@MathiasRaven: C5 to w sumie fajne autko, fakt trochę odstrasza hydro ale też nie jest aż tak bardzo awaryjne z resztą można znaleźć wersje bez zawieszenia hydro-pneumatycznego.
  • Odpowiedz
C5 - co prawda trwałe hydro, ale przy usterce trochę będzie kosztować. No i wnętrze tak średnio mi się podoba


@MathiasRaven: hydro jest proste w naprawie. Sfery wymieniasz sam i kosztują "grosze" gorzej jak pójdzie pompa albo jakiś przewód ale to się raczej nie powinno zdarzyć. Reszta jak w normalnym zawieszeniu.

Laguna 2 - "dziwne" i mało trwałe rozwiązania z którymi będzie trzeba się borykać jak karta czy elektryczny ręczny


@
  • Odpowiedz
z resztą można znaleźć wersje bez zawieszenia hydro-pneumatycznego.


@m1ck: wychodziły C5 MK1 bez hydro? nie słyszałem o tym. C5 MK2 owszem od roku 2008 ale do roku 2008 było tylko z hydro z tego co kojarzę.
  • Odpowiedz
Renault Laguna 2 lift 2005-2007 - 2.0 135KM


@MathiasRaven: z tego zestawienia z ręką na sercu Ci polecam, bo sam taką ujeżdżam i to intensywnie.

Laguna 2 - "dziwne" i mało trwałe rozwiązania z którymi będzie trzeba się borykać jak karta czy elektryczny ręczny


@MathiasRaven: Żadnych problemów. W ręcznym padają linki, a i to rzadko [200zł komplet] a karta jest trwała, chyba, że ją złamiesz, albo utopisz w kiblu, czy
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MathiasRaven: bierz lagune, tylko polifta i najlepiej z 2.0t. Mam taka i ma pare rzeczy z ktorych trxeba ja wyleczyc, ale tak to calkiem fajna sprawa. Czesci tanie, mechanika w miare prosta a buda jest w ocynku. Jakbys sie przekonal wal na priv powiem Ci na co warto zwrocic uwage.
  • Odpowiedz
Głowica sie rozleci od tego.


@Yoiusa: bzdura. Nie wiem, kto Ci takich pierdół naopowiadał, ale zmień mechanika. Wersje na pośrednim wtrysku 140KM śmigają na LPG, tylko trzeba pilnować luzów zaworowych [szklanki] i mieć na prawdę DOBRZE wystrojoną instalację na porządnych podzespołach.
  • Odpowiedz
najlepiej z 2.0t.


@nadrat24: 340zł tańszy rozrząd, bo nie ma KZFR ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak linki padną, to Kaczory i 200zł komplet regenerowanych. Co tam więcej ? Pasek osprzętu z rolkąm napinaczem i kołem pasowym. Koło kupiłem Corteco i śmigam już półtora roku, a #!$%@?ą na forum Laguny, że tylko ori za 400zł xD Corteco mnie wyniosło 180 i za cały komplet osprzętu oryginalny z robotą
  • Odpowiedz
@Zielony34: Nie musze zmieniać mechanika bo sam nim jestem to po pierwsze, po drugie nie napisałem, że to na LPG nie śmiga, bo śmiga ale sie rozlatuje.

Miałem dwóch klientów którzy mieli zajebistą instalacje LpG najlepsZa, jaka istnieje, mieli jakichs tam swoich gazownikow i swoich mechanikow od sprawdzania luzów zaworowych.
Jednemu robiłem głowice 2 razy, drugiemu 3 razy.
Oszczędność w #!$%@?, racja... zamiast bawic sie w sprawdzanie luzów zaworowych (siano co
  • Odpowiedz
@Yoiusa: powiedz to tym 1.8, które śmigają bezawaryjnie. Patrzyłem kiedyś za Vectrą C 2.0T i chłopaki na forum Vectry jakoś specjalnie nie narzekali, no ale niech Ci będzie... Kumpel w Zafirze B też jakoś nie narzeka.

Ja też uważam, że najbezpieczniejszą opcją jest szukać silników z hydrauliką na zaworach.
  • Odpowiedz
@Zielony34: Być może oni mieli #!$%@? gazowników bo z tego co wiem dzisiaj dobrze wyregulowana instalacja to cud, przynajmniej u mnie w mieście... nie wiem co dokładnie się na to zbiera że głowice się rozlatują, może też zależy to od jakości gazu...
dzisiaj nowe ople z LPG fabryczną mają tak zasyfioną instalację, że jestem w szoku.. zawory się nie otwierają bo tak syfem zacieka wszystko... nie wiem.
Ale autentycznie robiłem w
  • Odpowiedz
@Yoiusa: instalacja gazowa może być i cała ze złota, ale nic to nie da, jak bedzie #!$%@? wystrojona. Efekty nie będą widoczne za 100, 200, czy 1000km, ale po 20-30 tysiącach już tak.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Zielony34: ja nie narzekam, troche musialem przy mojej zrobic ale czesci oem sa w bardzo przyzwoitych cenach. A te 2.0t mimo 170km bardzo fajnie jedzie. No i jedzie za 2zl bo lpg :D
  • Odpowiedz
@nadrat24: Szukałem 2.0T, ale ostatecznie kupiłem Lagunę i to wolnossącą, bo ceny porobionych i zadbanych VC były #!$%@? z kosmosu. Nawet zgadałem się z dwiema osobami z forum Vectry swego czasu, które podzielały moje zdanie, że ludzie na głowę upadli z tymi cenami, ale oni nie chcą awantury, więc wprost na forum tego nie napiszą. Silnik 2.2 - 147KM po wymianie obu łańcuchów ze ślizgami i napinaczami w wersji GTS +
  • Odpowiedz