Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się czy byłoby zainteresowanie wpisami bądź filmami na temat ruchu drogowego u zachodnich sąsiadów Polski. Od wielu lat mieszkam w Berlinie i jestem aktywnym kierowcą, rowerzystą oraz pieszym - z tego względu, jak również nieco z zamiłowania obserwuję tu ruch drogowy.
Chętnie oglądam polskie kompilacje youtubowe czy kanał "Jedź bezpiecznie" i ściska mnie, kiedy ktoś mówi "na zachodzie jeździ się inaczej"... na co dzień obserwuję kierowców notorycznie jeżdżących na czerwonym czy nieumiejących dostosować się do najmniejszych zmian organizacji ruchu. Do tego dochodzi fakt, że wyznaczone przejścia dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej praktycznie nie istnieją, a piesi i tak ignorują światła, bo grożą za to śmiesznie niskie mandaty. Wspominając o ulubionej dla Wykopków grupie uczestników ruchu - rowerzystach - mogę powiedzieć tylko, że uważają, że nie dotyczą ich żadne przepisy, a polscy rowerzyści to przy nich wspaniali ludzie.
Mam wiele pomysłów na pokazanie różnic w przepisach czy organizacji ruchu, jak również na krótkie filmiki obrazujące to - ale zastanawiam się czy taki temat budziłby zainteresowanie i miałby rację bytu.
Czekam na odzew i ewentualne pytania / pomysły / tematy do poruszenia #niemcezakolkiem

#polskiedrogi #polscykierowcy #stopcham #jedzbezpiecznie #kierowcy #motoryzacja #kierowcy #niemcy #zachod #berlin #ruchdrogowy
  • 16
@debetterz: znam temat tak samo jak Ty i zawsze kisne z wykopków, którzy myślą, ze na zachodzie to jest jakoś lepiej. Idea sluszna, ale pewnie się nie wybije, bo większość jest nauczona srac do własnego gniazda i narzekać na "swoje". Większość wykopków to przyszli Janusze, tylko jeszcze tego nie widzą
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0