Wpis z mikrobloga

Mireczki, takie pytanie. Mam samochód z automatyczną skrzynią i wszystko ok, ale mam pytanie o obsługę.

Pytanie dotyczy dłuższego postoju (np. na długim czerwonym albo przed przejazdem kolejowym). Zgodnie z zaleceniami większości ekspertów nie przełączam w tym momencie z D na N czy P, tylko trzymam na D i hamulcu.

Jednak - mój samochód ma hamulec ręczny. Czy stojąc w taki sposób mogę sobie go włączyć i nic się specjalnie zużywa? Chodzi o to, żeby nie świecić komuś z tyłu cały czas światłem stopu i nie trzymać tak długo nogi. Jednocześnie nie zmieniamy dzięki temu z D na N i nie ma spadku ciśnienia w skrzyni.

Sorry, jeśli lamerskie pytanie.

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
asfalt6 - Mireczki, takie pytanie. Mam samochód z automatyczną skrzynią i wszystko ok...

źródło: comment_1592030761SC7Wx9N2vcv96lMeFbsJjL.jpg

Pobierz
  • 84
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@asfalt6 bo nie mam automatu, a mnie to zaciekawiło, że trzeba trzymać ciągle hamulec, żeby stać, a jakby ktoś chciał spojrzeć pod maskę to hamulca nie utrzyma :p
  • Odpowiedz
@Miecz12: aa ok :) jak masz wrzucone na D, to nawet nie naciskając gazu auto jedzie powoli do przodu.

Na P uruchamiasz i wyłączasz silnik.

Oprócz tego jeszcze jest N (luz) i R (wsteczny).
  • Odpowiedz
@LubieSzaszylkiZLublina właśnie zauważyłem że mi s Tronic się dusi i zrywa po zjeździe z przejazdu, o co chodzi? Często pozwalam mu się toczyć aż sam sobie zredukuje do swojej prędkości i dopiero jak zajechalem dodaje gazu.
  • Odpowiedz
@LubieSzaszylkiZLublina nie, chodzi oto że jak zjeżdżam z przejazdu to lekko szarpie robiąc taka ala dziwną redukcję. Dotyczy to tylko przejazdów kolejowych co jest dziwne. Ale niebawem jadę na diagnostykę serwis, olej i filtr w skrzyni. Więc zobaczę. Koszty ogromne...
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
soczewki mają linie? Pierwsze słyszę i na swoich torycznych nie widziałem


@ElCidX: U mnie jest kreska, ktora musi byc na gorze przy zakladaniu by oś widzenia byla prawidlowo ustawiona. Przy spaniu w soczewkach (mam day & night) tez warto rano sprawdzic oś bo soczewka przemieszcza sie na galce przy przecieraniu oczu itd. Tak czy siak, najlepszy wynalazek i okulary zaloze moze jak bede starym dziadem.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Cóż za festiwal #!$%@?. Noga na hamulcu, bo to zdrowe dla automatu. No zajebiście stać za takim samochodem w korku, szczególnie kiedy ma jakieś ledowe gównoświatła. Oczy się wtedy po prostu męczą i homologacja świateł, astygmatyzm nie mają nic do tego.
  • Odpowiedz
@asfalt6: Typowe #!$%@? polaczki!!! Op zadał proste pytanie i mógł otrzymać prostą odpowiedź aby trzymał na hamulcu nożnym i na D. Ale zleciały się polaczki i #!$%@? jeden fachowiec większy od drugiego. A #!$%@? #!$%@?ć drugiemu. To się dzieje wszędzie na polskich forach. Dlatego lepiej zadawać pytania w języku angielskim bo amerykanie nie mają takiego ego.
  • Odpowiedz
  • 1
Automat to się psuje dużo paly, same problemy. Lepiej mieć kontrolę nad samochodem i jak się już ma to lepiej po zatrzymaniu P dać a nie dusić hamulec żeby kontrola była bo to nigdy nic nie wiadomo.
  • Odpowiedz
@asfalt6: jeszcze dodam, że w nowszych samochodach jest HOLD, czyli automatyczne trzymanie hamulca na krótkim postoju (np. na światłach). Niestety wiele osób nie czyta instrukcji i nie wie jak taki HOLD włączyć. U mnie po zatrzymaniu trzeba szybko wdusić dwa razy hamulec. Fajna, przydatna opcja.
  • Odpowiedz
@asfalt6: automaty są tak zaprojektowane, że jest to dla niego naturalne i zdrowe jak wykorzystujesz go zgodnie z przeznaczeniem. D używaj zawsze jak jedziesz (a nawet jak stoisz w korku trzymając nogę na hamulcu). Hamulec nie jest ręczny a postojowy i jak sama nazwa mówi jest do postoju, tak jak bieg P (parking) w skrzyni automatycznej. Na N nie zmienia się praktycznie nigdy w automacie, rzadkie przypadki. Jak będziesz tak
  • Odpowiedz