Wpis z mikrobloga

Poszukuje osoby, która zajmuje się czymś pokrewnym jeśli chodzi o zakładanie działalności / rozliczaniem się.
Muszę założyć działalność gospodarczą (najprawdopodobniej) i szukam kogoś, kto mógłby mi w tym pomóc.

Oczywiście jeśli wszystko się uda, odwdzięczę się w postaci gratyfikacji, jestem kompletnie zielony, a prowadzę usługi hmm, program afilacyjny i żeby odebrać pieniądze, muszę założyć działalność, aczkolwiek też nie za bardzo wiem jakiego typu i jaka forma podatkowania będzie dla mnie najlepsza i jak się w ogóle za to zabrać...Ogólnie wchodzi ta cała tarcza antykryzysowa, są jakieś benefity szykowane dla osób, które mają w najbliższym czasie zakładać działalność? Bo też nie chcę sobie pluć w brodę, że ominie mnie jakieś benefit, jak założe działalność przed wprowadzeniem jakiś benefitów, o ile coś w ogóle maja zamiar dawać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jakbym założył teraz działalność, to jak to wygląda z ZUS'em?
Kiedyś było coś takiego chyba, że nowi przedsiebiorcy nie musieli płacić przez pół roku zusu, tylko składki zdrowotne, a teraz jak to wygląda, zwłaszcza że są chyba zamrożone ZUSY?

#podatki #zus #dzialalnoscgospodarcza #ceidg #pieniadze #biznes #afilacja #ksiegowosc
  • 13
@Yakooo: Idź do biura księgowego, i Ci to ogarną. W dobrych biurach podpisujesz pełnomocnictwo, i prawie wszystko (poza CEIDG i rejestracją VAT) ogarniają za Ciebie. Tych dwóch ostatnich nie mogą, ale dają Ci dokładne instrukcje jak to zrobić.
Jakbym założył teraz działalność, to jak to wygląda z ZUS'em?


@Yakooo: wszystko przez internet, a dokładnie przez https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/

Kiedyś było coś takiego chyba, że nowi przedsiebiorcy nie musieli płacić przez pół roku zusu, tylko składki zdrowotne, a teraz jak to wygląda, zwłaszcza że są chyba zamrożone ZUSY?


@Yakooo: cały czas tak jest tzw. mały zus (czyli zdrowotne przez pół roku), ale zamrożenie ciebie nie obowiązuje bo nie prowadziłeś działalności przed
Czyli myślicie, że hmm...