Wpis z mikrobloga

Hej,

Czy jest sens korzystania z Nginx dla serwerów z liczbą wejść < 1000 na dzień(prosta stronka na laptopie z ubuntu)?

Jestem całkowicie zielony z webdevu.

Czytałem gdzieś kiedyś, że Nginx jest dużo wydajniejszy przy bardzo bardzo dużym ruchu ale posiada pewne ograniczenia(nie kojarzę jakie) w stosunku do Apache.

Aha, jeszcze korzystając z okazji, Wordpress posiada własny serwer czy korzysta z Apache lub Nginx?

#linux #programowanie #webdev #devops #nginx #apache
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@qarmin: WordPress nie posiada własnego serwera. Musisz postawić sobie NGINX lub Apache i dodatkowo do serwera także PHP. My w firmie stawiamy WordPressa na MariaDB + NGINX + PHP-FPM i działa to zajebiście. Fakt, większość hostingów stawia to na Apache, więc tu już musisz poczytać i zdecydować co Ci bardziej odpowiada. Jakbyś potrzebował pomocy z postawieniem tego to wołaj ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Wordpress nie posiada własnego we serwera. Zastosowanie nginxa to nie tylko webserver. Możesz używać go jako np. API gateway, loadbalancer czy jakieś handlowanie ssl itp. dla prostej apki pewnie łatwiej użyć poprostu httpd. Do nginxa dla dynamicznego contentu potrzebowalbys doinstalować jakieś dodatki, np. PHP fpm
  • Odpowiedz
@qarmin: Ogólnie chyba Nginx jest najszybszym tego typu wynalazkiem. Ma pewne ograniczenia, np. htaccess nie obsługuje sam w sobie (plików), trzeba w konfiguracji to dodawać i przerabiać. Dodatkowo trzeba ręcznie aktywować PHP, a w Apache2 wgrywasz dodatek.
  • Odpowiedz
@qarmin: Oczywiście, że jest sens używać nginxa. Konfigurowalność. Dokumentacja. Community.

Nie jestem pewien, ale gdzieś wyczytałem, że jest lżejszy, szybszy i mniej zasobożerny niż apache, więc po co się w niego pchać?
  • Odpowiedz
Czytałem gdzieś kiedyś, że Nginx jest dużo wydajniejszy przy bardzo bardzo dużym ruchu ale posiada pewne ograniczenia(nie kojarzę jakie) w stosunku do Apache.