Wpis z mikrobloga

#kurier #kurierzy #dpd #ups #inpost #ecommerce
Ważne informacje w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19:

1. Wysyłka międzynarodowa w DPD działa normalnie. Jedyne ograniczenia dotyczą Włoch:

Uprzejmie informujemy, że w związku sytuacją sanitarną we Włoszech i wytycznymi lokalnych władz, doręczenie paczek w poniższych gminach zostało zawieszone do odwołania. Wszystkie przesyłki znajdujące się na terenie tych gmin oraz te, które tam dotrą, zostaną zwrócone do nadawców.
26845 CODOGNO (LO)
26823 CASTIGLIONE D'ADDA (LO)
26841 CASALPUSTERLENGO (LO)
26861 FOMBIO (LO)
26847 MALEO (LO)
26867 SOMAGLIA (LO)
26821 BERTONICO (LO)
26827 TERRANOVA DEI PASSERINI (LO)
26844 CASTELGERUNDO (LO)
26848 SAN FIORANO (LO)
35030 VO’ EUGANEO (PD)

2. Wysyłka krajowa InPost:

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19, chcielibyśmy Państwa poinformować o naszych rekomendacjach oraz o działaniach, które podjęliśmy w InPost w ostatnich dniach. W dniu 16 marca wdrażamy konieczne zmiany w zakresie odbioru przesyłek:
Wdrożyliśmy system odbioru przesyłek kurierskich w oparciu o kod odbioru, aby wyeliminować konieczność składania podpisu na terminalu kuriera. Kod potwierdzający odbiór przesyłki będzie przesłany Odbiorcy w wiadomościach statusowych (email i/lub SMS). W celu odbioru paczki, Odbiorca będzie proszony o podanie kodu kurierowi.
Dlaczego taka zmiana? Dzięki temu kurierzy będą mogli zachować bezpieczną odległość przy przekazaniu paczki.
Przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór jak dotychczas 48h. Po tym okresie nieodebrane przesyłki nie będą odsyłane do Oddziału InPost, ale zostaną zwrócone bezpośrednio do Nadawcy. Analogiczną zmianę wprowadzamy również dla przesyłek kurierskich – w przypadku gdy nie uda się ich doręczyć bezpośrednio do odbiorcy (podejmujemy dwie próby doręczenia), przesyłki trafią do Nadawcy. Dlaczego taka zmiana? Chcemy maksymalnie ograniczyć kontakt naszych pracowników Oddziałów z osobami z zewnątrz, gdyż zachorowanie jednej osoby może wpłynąć na pracę całego Oddziału. Zdajemy sobie sprawę, że to istotna zmiana, ale mamy nadzieję, że zarówno Odbiorcy, jak i Państwo przyjmiecie ją ze zrozumieniem. Oczywiście wrócimy do standardowych procedur gdy tylko będzie to możliwe.
Powyższa zmiana oznacza, że również od 16 marca wstrzymujemy nadania i odbiór przesyłek w naszych Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost. Nadania i odbiory przesyłek możliwe będą w Paczkomacie, w punktach partnerskich POP oraz poprzez podjazd kuriera. Przypominamy, że przesyłki można nadawać bezpiecznie w Paczkomacie poprzez usługę Szybkie Nadania (szybkienadania.pl) lub przy wykorzystaniu Managera Paczek.
Odbiorcom rekomendujemy wykorzystywanie opcji przekierowania do Paczkomatu jako dużo bezpieczniejszej, dzięki możliwości zdalnego otwarcia skrytki z aplikacji mobilnej. Jednocześnie ponownie prosimy o uczulenie Państwa klientów, aby przy zamawianiu dostaw zarówno kurierskich jak i paczkomatowych, zwrócili szczególną uwagę na poprawność podanego numeru telefonu.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach