Wpis z mikrobloga

Media Markt oszukuje klientów i sprzedaje towar, którego nie posiada.

Kupiłem telewizor na stronie internetowej Media Markt w Black Friday z odbiorem w ich markecie w Krakowie. Otrzymałem na maila potwierdzenie zamówienia i wysłania towaru. Po tym przez tydzień nie dostałem żadnego info. Sprawdziłem na stronie kuriera i pojawił się status "Przesyłka niedoręczona - towar niezamawiany". Oczywiście od samego sklepu zero info. Zadzwoniłem więc do nich i okazało się, że telewizor przyjechał, ale był uszkodzony, więc go odesłali. Udałem się zaraz po tym do punktu w Krakowie i potwierdzili, że taka sytuacja nastąpiła. Nie potrafili jednak powiedzieć co dalej. Przez kilka dni nie dostawałem żadnego info na temat mojego zamówienia. Napisałem im kilka maili i dzisiaj dostałem odpowiedź, jak niżej:

" Niestety nie posiadamy więcej takich telewizorów na stanie. W związku z tym jesteśmy zmuszeni zrobić zwrot towaru i przelać Panu pieniądze na konto. Zwrot otrzyma Pan w ciągu 14 dni. Przepraszamy za niedogodności."

Na ich stronie internetowej ten telewizor nadal jest do kupienia!

Czy w takim przypadku ja jako konsument mam coś do powiedzenia, czy mogę jedynie przystać na ich warunki i cierpliwie czekać 14 dni na zwrot pieniędzy? Przecież to jawne oszustwo. Pomóżcie mircy.

#mediamarkt #sklep #sklepyinternetowe #oszukujo #telewizory #polska #prawo #konsument
  • 11
@Debaterflaj no to pisz do nich że skoro jest dostępny to czemu ci go nie chcą wysłać... aczkolwiek coś może być na rzeczy że tak to działa bo kiedyś wziąłem buty z zalando i był błąd po ich stronie z adresem to nie było mowy o jeszcze jednej wysyłce. Tylko zwrot gotówki na konto.
@senkju: Telewizor nadal można kupić na ich stronie, wyżej podałem link. Gdyby to był jednorazowy pech, zrozumiałbym. Chociaż dobrze by było, żeby dali mi obejrzeć, czy telewizor faktycznie przyjechał uszkodzony i sam zadecydował czy chcę go odesłać czy biorę taki.
@que_e: Z tego wynika, że mógłbym skierować sprawę do sądu. Myślicie, że miałbym szansę coś wskórać? Przypuszczam, że takich przypadków mieli już wiele i wiedzą jak postępować w takich sytuacjach.
@Debaterflaj: Tak, dokładnie. Przeczytaj jeszcze to:
https://www.legalniewsieci.pl/aktualnosci/towar-zostal-kupiony-a-na-magazynie-go-brak--co-robic

Porównując stan prawny sprzed grudnia 2014 r. i obecnie zauważymy, że teraz to nie sprzedawca, a konsument decyduje o ewentualnym odstąpieniu od umowy. Po stronie sprzedającego, niezależnie od tego, czy towar posiada na stanie, czy też nie, pozostaje obowiązek zrealizowania umowy wg zasad ogólnych – a więc wydanie sprzedanej rzeczy kupującemu. Nie ma więc prostego sposobu, by zwolnić się z zobowiązania do świadczenia, które