Wpis z mikrobloga

No to zaczniemy chyba taniec w dół

– Po tragicznym lecie, ostatnie tygodnie przyniosły lekką poprawę, ale wciąż w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku obserwujemy spadek zarówno w masie towarowej, jak również w wysokości frachtów. Tu redukcja stawek sięga 5-7 proc. – powiedział Jan Załubski, prezes firmy transportowej ZET Transport, w rozmowie z "Rz".

Wraz z pogorszeniem kondycji branży przewoźników, spadają też wyniki sprzedaży samochodów ciężarowych i ciągników samochodowych. W przypadku tych pierwszych Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego odnotował spadek rejestracji o niemal 32 proc. W przypadku tych drugich – o ok. 38 proc.

W ocenie Jakuba Forysia, prezesa PZPM cytowanego przez "Rz", to "niepokojący sygnał", ponieważ sprzedaż samochodów użytkowych powyżej 3,5 tony to "barometr koniunktury gospodarcze". Według niego, przewoźnicy obawiają się spadków zamówień.

Na turbulencje w branży transporterów wpływa też brexit, zdaniem Zbigniewa Kołodziejka, dyrektora marketingu w Daf Truck Polska. W rozmowie z "Rz" ocenił, że firmy obawiają się przyszłości swoich interesów na Wyspach i dlatego wstrzymują się z modernizacją i rozbudowy floty. Kołodziejek wskazał, że spółki przestały narzekać na brak kierowców, co też jest "ważnym symptomem zmian na rynku".


A co do palet

Wiceprezes Polskiego Komitetu Narodowego EPAL, który zrzesza rodzimych producentów tego typu palet wskazał, że powodem pogorszenia się koniunktury jest spowolnienie na głównych rynkach, na które trafiają produkty. Chodzi przede wszystkim o Niemcy.


#gospodarka #transport #ciezarowki #spedycja #logistyka #ekonomia #bekaztransa
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@xspeditor: branża leży mocno. Nir chcę być odebrany jako ten co mówi, że busy są wyznacznikiem kondycji transportu ale pod wieloma względami tak właśnie jest. Jak jest dużo pracy na busach to jest ogrom pracy na lkw. Na dzień dzisiejszy w takim MotorWektor z #bielskobiala jest redukcja zatrudnienia, samochodów na placu jest pełno. Można kupić i odebrać busa w 1 dzień, rok temu trzeba było składać zamówienia.
Jak
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sodomek: hurr durr Ale zaraz, ale jak to. Brakuje przecież 200k kierowców już obecnie. #pdk

Generalnie, to.nawet jakby stawki nie spadały, to i tak koszty co roku wzrastają. Przewoźnicy połkneli jak pelikany wzrost myta o 6eurocentow16eurocentow w DE. Niestety nie przełożyło się to na wzrost stawek o te 6 centów.
Co ciekawe, kryzys zarzyna najszybciej duże I bardzo duże firmy. Nie ma możliwości, by w firmie np 500
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@xspeditor: i tu ci przyznam rację. Spedycje na #bekaztransa zabiły stawki. Można mnożyć w nieskonczoność przykłady. Kto siedzi w branży ten wie kto jest kto i ile tych spółek Komandytowych (słupowych lub frajerowych) ma pod sobą. Takie nic jak Orange i ich "oddziały" w Niemczech, i ich wyroki w sądzie za opóźnienia płatności. Ta branża to jest dramat.
A jak busy ruszamy to Acropol. Polecam śledztwo - kto,
  • Odpowiedz
@xspeditor: Oczywiście, że skończyliśmy narzekać na brak kierowców. Wielkie firmy zamykają działalności, Ostaszewski, Stanwex i wielu innych 200+ aut.

Tyle, że co z tego ? Rynek umiera, export stali leci na na dół jak oszalały. Na szczęście u mnie większość leasingów kończy się w Marcu 2020. Do tego czasu wytrzymam więc kryzys jakoś przeboleje. Ale jak to się nie poprawi w ciągu 2-3 lat to zamykam firme i ide w
  • Odpowiedz