Wpis z mikrobloga

#stellaris - lista rzeczy, o których każdy dowiaduje się zbyt późno, ja zaczynam:
1. Czarna dziura recytująca wiersze o miłości powinna wzbudzić Twój niepokój.
2. Święta planeta to nie jest idealne miejsce na nową kolonię.
3. Może istnieć jakiś powód, dla którego L-bramy są zamknięte.
4. Czerwony kolor technologii ma znaczenie nie tylko estetyczne.
5. Fanatyczni czyściciele są zabawni tylko z nazwy.
6. Gra wcale nie kończy się w 2400 roku.
7. Sąsiedztwo z maruderami na dłuższą metę moze stać się nieco dolegliwe.
8. Jeśli enigmatyczny byt astralny oferuje Ci doskonałą ofertę, to pewnie gdzieś jest haczyk.
9. Obdarzone świadomością roboty wcale tak łatwo nie rezygnują ze swojej wolności jak Tobie się wydaje.
10. Być może istnieje powód, dla którego właśnie ta konkretna planeta została otoczona specjalną barierą.
11. Powinieneś się zastanowić zanim uruchomisz tę starą maszynerię do terraformowania na swojej nowej kolonii - wiesz, jej twórcy wymarli i nie zostawili instrukcji obsługi.
12. Samotny, porzucony okręt w przestrzeni kosmicznej to idealny przedmiot badań dla Twojego najlepszego naukowca.

I bonusowa 13:
Stellaris zakrzywia czasoprzestrzeń: włączasz o 20 tylko na chwilkę, a po godzinie jest 5 rano.
  • 13
@ambereyed: 1. Najlepszy event w grze
3. Bzdura, L gate jest gówniany, warto go otwierać dla możliwości dostania greya ale same nanity są słabe i i wystarczy walnąć tam cytadele
4. Tak było w 1.0. Teraz czerwony oznacza fajnego techa, każdy ma to w dupie. Jedynie skok zwiększa teoretycznie szanse na unbiddenów ale to też zmiana kosmetyczna na zasadzie innego kryzysu.
8 Mówisz o shroudzie? Poza tym z 50 latami to
3. Bzdura, L gate jest gówniany, warto go otwierać dla możliwości dostania greya ale same nanity są słabe i i wystarczy walnąć tam cytadele


@Skyworld:
Ale przydaje się jako staging ground na wojny. Stawiasz Gatewaya przy L-Gate, w czasie wojny trzymasz tam flotę i blokujesz sieć L-wrót, mając możliwość zaatakowania na zapleczu wroga, który też ma L-Gate na swoim terenie.
@ambereyed: 14. Nie musisz zdobywać systemu przyległego do Ciebie (ani go badać), ale możesz skolonizować systemy kolejne (chociaż to nieopłacalne w sensie influence). Jeżeli wróg zajmie Ci upatrzony system, możesz go "przeskoczyć". Szkoda, że AI tak nie robi.
@ambereyed: g
15. Grając robotami nienawidzącymi zycia biologicznego nigdy nie przestawaj prowadzić wojny. Przerabiabie zycia na energię to podstawa gospodarki.
Ja popelnilem ten blad. Pokój na 10 lad kosztował mnie ruinę gospodarczą z której nie dalo się wyjść.