@ReFree poważnie typie? To ma mnie sprawdzić? Zrobię coś lepszego i podam ci szacunkową objętość tego filara. Szerokość ustroju nośnego tej konstrukcji to ok. 11m, wiec można założyć, że szerokość tego filara to ok 3m, to jest konstrukcja złożona z ustrojów swobodnie podpartych, wiec żeby zmieścić dwa łożyska wachaczowe lub wałkowe wraz z dylatacj potrzeba ok 1m grubosci podpory (ostrożnie szanując, raczej jest tam 1,2 do 1,6m), słup trakcyjny mocowany w taki
ale takei szarpnięcie łańcuchem też dobrze ramę naruszy, może nawet pękła xd
@prawdziwek: nie masz pojęcia, o czym piszesz, prawda? W offroadzie normalne jest szarpanie - liną kinetyczną co prawda, która amortyzuje szarpnięcie, ale nawet kinetykiem bardzo często szarpnięcie jest dużo większe niż tutaj. No i dodajmy do tego, że to Wrangler, a nie jakiś biedasuv.
Wystarczyłoby, że ten klej byłby na tyle mocny, że wyrwałby otulinę betonu odsłaniając zbrojenie
@Tasde: Tyle teorii, ale zdajesz sobie sprawę, że ta stopa jest co najmniej z betonu C30 z plastyfikatorami a otulina spokojnie 5cm. Czym ty chcesz to zerwać? Przyklejoną deską?
@piczu: nie znam się na tym, ale kojarzy mi się ze skinheadami, nie swastyka, tylko okrąg z plusikiem ( ͡º͜ʖ͡º) i czemu go nie wyblurował tylko szmatą zakrył to nie wiem
@zsuiram2: Zdajesz sobie sprawę, że ten obiekt został wybudowany w okresie, w którym jakość betonu bywała wątpliwa, wiesz czym jest karbonatyzacja otuliny? Inewntaryzowaleś kiedykolwiek obiekt wybudowany w czasie drugiej połowy komuny w Polsce, wiesz w jakim stanie czasami potrafią być takie obiekty?
@Pafnucek: nawet czołgiem nic byś nie zdziałał w ten sposób. moooże jakbyś się rozpędził do 100km/h i centralnie w niego walnął, ale obstawiam, że bardziej #!$%@?łbyś czołg, niż tą betonową konstrukcję
@flager: Zdaję sobie sprawę, że normy które uwzględniają najniekorzystniejsze warunki istnieją od 1945 roku. Jeśli chodzi o obiekt z tego wpisu, to stopy są ostatnim elementem którego bym się czepiał. Nie widzę lokalnych braków otuliny i nie sądzę by były podatne na rysy i pęknięcia. Wiem czym jest karbonatyzacja, tak samo jak czym jest korozja chlorkowa czy siarczanowa. Aby spowolnić proces korozji zbrojenia rozważyłbym odtworzenie otuliny, ale obawiam się, że karbonatyzacja
Nie widzę lokalnych braków otuliny i nie sądzę by były podatne na rysy i pęknięcia.
To spójrz na filary.
Wiem czym jest karbonatyzacja,
W teorii może wiesz, ale czy widziałeś z bliska obiekt poddany temu zjawisku? Z zewnątrz beton wydaje się być w porządku, natomiast mocniejsze uderzenie młotkiem powoduje ukruszeni sporego kawałka betonu. Może ci się wydawać, że ten konkretny obiekt nie jest specjalnie zagrożony na tego typu korozję, ale
@flager: Tak jak mówiłem wyżej: "Jeśli chodzi o obiekt z tego wpisu, to stopy są ostatnim elementem którego bym się czepiał". Nie podważam tego, co powiedziałeś o wiadukcie, na filarach widać ubytki betonu i zacieki. Ja natomiast mówiłem o fundamencie. Traktuję go jako osobną konstrukcję i w przypadku ewentualnego zerwania otuliny przez Adbustera, można ją uzupełnić bez problemu betonem z inhibitorem korozji, co nie zmniejszyłoby parametrów nośności.
Ja natomiast mówiłem o fundamencie. Traktuję go jako osobną konstrukcję i w przypadku ewentualnego zerwania otuliny przez Adbustera, można ją uzupełnić bez problemu betonem z inhibitorem korozji, co nie zmniejszyłoby parametrów nośności.
Niestety z przeglądami i bieżącym utrzymaniem obiektów nie zawsze jest tak jak powinno być. Widziałem wiadukt na którym rosło małe drzewko we wpuście mostowym, a był to wiadukt na głównej drodze prowadzącej do miasta. Robiłem inwentaryzację takich przepustów,
Najbrzydsza (i będąca na granicy upośledzenia) typiara u mnie w robocie (i jednocześnie jedna z najbrzydszych kobiet, jakie widziałem), gdy koleżanki sobie z niej żartowały, żeby brała się za mnie, powiedział, że jestem za brzydki dla niej. #przegryw
#adbuster #youtube
Komentarz usunięty przez autora
Zrobię coś lepszego i podam ci szacunkową objętość tego filara. Szerokość ustroju nośnego tej konstrukcji to ok. 11m, wiec można założyć, że szerokość tego filara to ok 3m, to jest konstrukcja złożona z ustrojów swobodnie podpartych, wiec żeby zmieścić dwa łożyska wachaczowe lub wałkowe wraz z dylatacj potrzeba ok 1m grubosci podpory (ostrożnie szanując, raczej jest tam 1,2 do 1,6m), słup trakcyjny mocowany w taki
@prawdziwek: nie masz pojęcia, o czym piszesz, prawda? W offroadzie normalne jest szarpanie - liną kinetyczną co prawda, która amortyzuje szarpnięcie, ale nawet kinetykiem bardzo często szarpnięcie jest dużo większe niż tutaj. No i dodajmy do tego, że to Wrangler, a nie jakiś biedasuv.
@PajonkGeniusz: jaki symbol?
@Tasde: Tyle teorii, ale zdajesz sobie sprawę, że ta stopa jest co najmniej z betonu C30 z plastyfikatorami a otulina spokojnie 5cm. Czym ty chcesz to zerwać? Przyklejoną deską?
Wiem czym jest karbonatyzacja, tak samo jak czym jest korozja chlorkowa czy siarczanowa. Aby spowolnić proces korozji zbrojenia rozważyłbym odtworzenie otuliny, ale obawiam się, że karbonatyzacja
To spójrz na filary.
W teorii może wiesz, ale czy widziałeś z bliska obiekt poddany temu zjawisku? Z zewnątrz beton wydaje się być w porządku, natomiast mocniejsze uderzenie młotkiem powoduje ukruszeni sporego kawałka betonu.
Może ci się wydawać, że ten konkretny obiekt nie jest specjalnie zagrożony na tego typu korozję, ale
Niestety z przeglądami i bieżącym utrzymaniem obiektów nie zawsze jest tak jak powinno być. Widziałem wiadukt na którym rosło małe drzewko we wpuście mostowym, a był to wiadukt na głównej drodze prowadzącej do miasta. Robiłem inwentaryzację takich przepustów,