Wpis z mikrobloga

Porsche Taycan, topowa wersja 182k$
https://electrek.co/2019/09/04/porsche-taycan-electric-car-specs-unveil/

up to 450 km (280 miles) (WLTP)

93.4 kWh battery pack

270 kW peak charge rate

265 kW regenerative braking capacity

Two-speed transmission

2.8 seconds 0-100 km/h (62 mph)

Top track speed of 260 km/h (162 mph)

Peak power 560 kW (761 PS)

1,050 NM torque


Filmik z premiery: https://www.youtube.com/watch?v=NFIefz3xkrU

#porsche #taycan #samochody #motoryzacja
anon-anon - Porsche Taycan, topowa wersja 182k$
 https://electrek.co/2019/09/04/pors...

źródło: comment_184rk8nD1liMWcUXwQOtP5LzjBne2WT9.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
Chyba najmniej ważnego. 800V jest praktycznie bez znaczenia z punktu widzenia klienta. Cyferka dla marketingowego PR. Ważny jest jedynie efekt końcowy: "270 kW peak charge rate". Więcej niż przyzwoicie (wyprzedza 250kW Tesli) ale niestety po zapowiadanych "350kW" została jedynie obietnica, że kiedyś w przyszłych wersjach auta za parę lat będzie. 800V pozwoli na cieńsze kable w stacjach ładowania co oczywiście jest dobrą rzeczą ale przy kosztach stacji niewiele zmieni.
  • Odpowiedz
@anon-anon: dopiero teraz zobaczylem odpowiedz ( ͡° ͜ʖ ͡°) mniej miedzi - mniejsza waga ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Ogolnie szybko w magazynowaniu (raczej - bezpiecznym magazynowaniu) energi elektrycznej nic sie zmieni imo i dlugo beda proteza auta, poczytaj ile waeunkow musi byc spelnione, by te 270kW osiagnac ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Z wagą nie wyszło; Taycan jest cięższy od Modelu S P100D.
Tesla Model 3 osiąga 250kW przy 75kWh akumulatorze. Ciekawe ile osiągnie Model S i X z ogniwami z Modelu 3 przy 100-120kWh akumulatorze.
  • Odpowiedz