Wpis z mikrobloga

Pisze, bo juz mnie krew zalewa:

mam Kadjara w automacie.

Pros:
- ladny wyglad
- wygodny
- wzglednie pakowny dla 4-ro osobowej rodziny

Cons:
- start-stop zawsze wylacza silnik po zatrzymaniu auta, ale nie zawsze wlacza go ponownie
- start-stop dziala z takim opoznieniem, ze kierowcy za mna juz dostaja piany
- srodkowy ekran (z radiem i nawigacja) wylcza sie w przypadkowych sytuacjach podczas jazdy - trzeba sie zatrzymac, wylaczyc auto i wlaczyc ponownie, zeby znowu zaczelo dzialac
- bluetooth zrywa polaczenie - na odcinku 40km potrafi zerwac polaczenie 4-5 razy, czasem czesciej (2 telefony ios i 1 android)
- bluetooth czasem wogole nie laczy sie z telefonem (2 telefony ios i 1 android)
- audio stream ma problemy z przelaczaniem na kolejne/wczesniejsze utwory muzyczne jak podlacze apple music (nie sprawdzalem na androidzie)
- czujniki parkowania czesto nie dzialaja, co w polaczeniu ze slaba widocznoscia do tylu spowodowalo: wjechanie w slupek i raz w auto za mna, ale potrafia wykryc zdzblo trawy, albo ogranicznik parkowania
- przednie czujniki parkowania potrafia wykryc duchy
- klimatyzacja przestala dzialac ostatnio
- nie moge zmienic kilometrow na mile, co jest dla mnie sporym problemem, gdyz dosc czeso jezdze do UK sluzbowo
- auto regularnie serwisowane u dealera
- u dealera powiedziano mi, kiedy prosilem o update firmware’u, ze obecna wersja psuje wiecej niz naprawia (to juz 3cia taka sama odpowiedz

Bazujac na moich subiektywnych doswiadczeniach, szczerze odradzam cokolwiek z pod znaku Renault

#renault #motoryzacja #auto #auta
  • 110
@ksiak tak jak wyzej napisalem najwiecej wezwan w chociazby 2018 roku mial wlasnie MB. I jest to rygorystycznie egzekwowane. Przynajmniej w UK i przynajmniej jezeli chodzi o MB, gdzie blisko w 100% zrodlem dopatrzenia sie usterki jest serwis fabryczny / producent.

Z innymi markami roznie bywa, vide przypadek plonacych Vauxhall / Opel Zafira chociazby.

Czasem producenci ukrywaja wade / nie prowadza szerszych badan liczac ze nic sie nie stanie, a jak auto
Pobierz benzdriver - @ksiak tak jak wyzej napisalem najwiecej wezwan w chociazby 2018 roku mi...
źródło: comment_Gvq08DgaBpao1dxHGu69bI8C4PKmErvs.jpg
@benzdriver: wiesz ja nie mam informacji jak to wygląda od strony producenta. Dla mnie to co widać na przykładzie serwisu który sam wskazałeś jest jasne. Mercedes ma dużo więcej problemów krytycznych niż Renault. W sumie ma najwięcej ze wszystkich które pokazałeś w tabelce. Ja do tego logiki nie będę dorabiać ale wycofanie C5 z oferty to nie jest nic nadzwyczajnego. Segment D jest w odwrocie od dłuższego czasu a C5 był
@Mecowaty z tego co wymieniłeś to wszystkie con to elektronika. A już myślałem że francuzy jednak w nowszych konstrukcjach poprawili i stereotyp że choinka na desce rozdzielczej to tylko w starych a tu masz babo placek ¯_(ツ)_/¯
@Mecowaty: Brzmi jakbyś miał coś ostro #!$%@? w aucie... Też mam renault z jakimś lepszym systemem multimedialnym i o ile standardowe "opcje/tryby" są nieprzydatne, to zawsze świetnie współpracował z telefonem (czasami w apce spotify coś jest nie tak, bo nie wyświetla mi piosenki odtwarzanej w apple car play i muszę wejść w nią na telefonie, ale to nie wina samochodu).

Ze skrzynią miałem tylko taki problem, że przełączałem (czas przeszły) czasami
@Mecowaty: W BMW sprawe startstopu zalatwia sie w ten sposob, ze jedziesz do najblizszego tunera, podpinaja komputer i za 10 sekund masz startstop domyslnie wylaczony po uruchomieniu samochodu, wiec u ciebie pewnie tez da sie tak zrobic. Reakcje na gaz poprawi ci chyba kazda osoba zajmujaca sie chiptuningiem.