Wpis z mikrobloga

Jeden z mój ulubionych "absurdów" prawnych. Zamiast w opisie znaku C-12 "rondo" dopisać, że kierowca ma ustąpić pierwszeństwa znajdującym się na skrzyżowaniu to dali obowiązek stawiania C-12 razem z A-7. Przez dekady na każdym rondzie, na każdym wjeździe stawiamy dwa znaki zamiast jednego:)
Tysiące dodatkowych znaków zamiast jednego zdania w rozporządzeniu.
#polskiedrogi #prawo #prawojazdy #polska
Pobierz
źródło: comment_P5f3omdYzuggrCOTo0S0gGhuf4nPRCHV.jpg
  • 67
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl:

Ale tobie chodzi o te F-10?


Też. W ogóle strzałki na tym skrzyżowaniu są kompletnie zbędne. A znaki F-10 należy stosować tam, gdzie układ ruchu jest nietypowy. Ten jest typowy do bólu.

Poza tym nie da się doprowadzić polskich ulic pod względem oznakowania do standardów z Europy Zachodniej bez zmiany prawa. Największą ilość zbędnych znaków generuje idiotyczne polskie prawo, głupie projekty to dopiero druga z przyczyn i generuje o rząd
Jeden z mój ulubionych "absurdów" prawnych. Zamiast w opisie znaku C-12 "rondo" dopisać, że kierowca ma ustąpić pierwszeństwa znajdującym się na skrzyżowaniu to dali obowiązek stawiania C-12 razem z A-7.


@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl:
Takie a nie inne pierwszeństwo na "domyślnym" rondzie wynika po prostu z zasady mówiącej że jak nie ma znaków, to pierwszeństwo ma nadjeżdżający z prawej strony.
I zmiana takiego stanu rzeczy jednak wymaga postawienia znaku.
Wbrew pozorom to właśnie logiczność oznakowania wymaga stosowania tych dwóch znaków. Podstawową zasadą wyznaczania pierwszeństwa jest to, że w przypadku braku ustalenia pierwszeństwa przy pomocy znaków lub sygnałów, pierwszeństwo ma pojazd po prawej stronie. Więc jeżeli na rondzie nie ma znaków ustąp pierwszeństwa to jest to skrzyżowanie równorzędne.
@gaaraddz:

ale jakby we wcześniejszym przykładzie z końcem drogi z pierszenstwem nie dodali znaku o ustapieniu to by trzeba było stosować zasadę prawej ręki, a to już jest różnica spora


W którym miejscu? Przecież to co pokazałem na zdjęciu jest stawiane przed skrzyżowaniem. Na samym skrzyżowaniu rozporządzenie wymaga postawienia znaku A-7 lub STOP.

Czyli obecnie jak się kończy pierwszeństwo prawo wymaga zastosowania aż trzech znaków. W Niemczech wystarcza jeden.
Największym rakiem w #znakidrogowe na naszych drogach jest powtarzanie A-7 i D-2. Nie ma tego chyba w żadnym innym kraju. Niektóre kraje odwołują pierwszeństwo wcześniej samym znakiem D-2 ale np. Niemcom wystarcza do odwołania pierwszeństwa znak A-7 albo STOP.


@janekplaskacz: zdjecie ktore podales ma sens. Jesli nie byloby trojkata to obowiazuja zasady OGOLNE czyli przy nastepnym skrzyzowaniu pierwszenstwo ma pojazd z prawej strony. Skoro jest trojkat to oznacza ze poruszamy sie
@radziol88: jestem prawie pewien gdzie znam skrzyżowanie gdzie C-12 jest razem z D-1.
Google street view mi w pracy nie działa, więc nie mogę sprawdzić. Pingnijcie mnie za jakiś czas to sprawdzę w domu.
A ktoś może mi podać konkretne zapisy konwencji wiedeńskiej na którą się powołuje? Bo ostatnio patrzyłem to była pełna ogólników.


@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: konkretny zapis jest taki ze pierwszenstwo ma pojazd Z PRAWEJ STRONY. Konwencja mowi ze ZAWSZE ma pierwszenstwo pojazd z prawej strony chyba ze ZNAKI mowia inaczej. Nie mozemy zmienic znaczenia znaku informujacego o rondzie bo znak ten nie moze okreslac pierwszenstwa. Nie mozemy tez ustawowo zapisac ze na rnodzie jest
Więc jeżeli na rondzie nie ma znaków ustąp pierwszeństwa to jest to skrzyżowanie równorzędne.


@many_more: i moim zdaniem tak powinno byc na rondzie. Juz tlumacze dlaczego:

Mamy obowiazek WJEZDZAJAC na skrzyzowanie przepuscic auto z prawej strony. Oznacza to ze jesli znalezlismy sie na skrzyzowaniu to nie obowiazuje nas juz obowiazek przepuszczania pojazdu z prawej strony. Malo tego - obowiazuje nas przepis ktory mowi ze przed wjazdem na skrzyzowanie inni musza pozwolic