Wpis z mikrobloga

Dzisiaj obchodzimy 25 Rocznicę katastrofy autobusu w Gdańsku. W wypadku autobusu, który zjechał wówczas na pobocze i uderzył w przydrożne drzewo, zginęły 32 osoby, a 43 było rannych. Jest to wypadek drogowy z największą liczbą ofiar śmiertelnych, jaki wydarzył się na terytorium Polski.
#historia #historiajednejfotografii #gdansk #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #motoryzacja
jaxonxst - Dzisiaj obchodzimy 25 Rocznicę katastrofy autobusu w Gdańsku. W wypadku au...

źródło: comment_9n7uQlZHWolrMEkG157DxnIVv0g0gXAL.jpg

Pobierz
  • 84
@MiguelZCali: faktycznie bo te drzewa posadzono ubiegłej wiosny xD ogólnie przedstawiasz wąski obraz bez głębszego zastanowienia. 30 lat temu nie miałeś ani klimy, za to był gówniany asfalt który się topił i trzeba było kłaść nowy oraz tyle śniegu, że nie można było przejechać. Reszta argumentów również ma zastosowanie, to że Tobie się nie przyda nie oznacza braku sensu. Chyba nigdy nie byłeś na środku łąki latem ( ͡° ͜
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@sultanomariano: to prawda dzisiaj jest oczywiście bezpieczniej niż 30 lat temu, ale solaris to akurat bardzo słaby przykład, są produkowane ze stali niskiej jakości, a sam projekt ramy od kilkudziesięciu lat w zasadzie się nie zmienił. (Z okna domu widzę spawalnie i siłą rzeczy znam dużo osób z fabryki, znam też z 10 inżynierów z działu konstrukcji z bolechowa, te autobusy muszą się bronić niską ceną i ze względu na to
@TYLKO_JEDEN_WPIS:

ze względu na to że to głównie autobusy miejskie nie ma w zasadzie ryzyka uderzenia w drzewo przy 80-90km/h

konstrukcyjnie nie ma na to szans, bo autobusy przychodzą zablokowane na 75km/h i choćby skały srały, szybciej nie pojedziesz, nawet z górki, bo wyhamowuje retarderem.
Fakt, że w tym przypadku było wiele szczęścia.
Tutaj masz bardziej klasyczny przypadek, kierowca zasłabł i wjechał centralnie w słup, też w Białymstoku. Też nikomu nic
sultanomariano - @TYLKOJEDENWPIS: 
ze względu na to że to głównie autobusy miejskie n...

źródło: comment_Jh8DaYBtWt6iQFHyWp7zQXH9U9Gk2YVy.jpg

Pobierz
@jaxonxst: Krła, jak czytam wysrywy o tym, że wszystkie drzewa przy drogach należy wyciąć to dostaje hercklekotu.


Niemcy sadzili te drzewa nie bez przyczyny.

1) ściagają temperaturę - zamiast rozgrzanej nawierzchni latem mamy cień podczas podróży i temperaturę 20 kilku stopni przy 35 stopniach otoczenia.

2) drzewa są rozmieszczone (przynajmniej w Polsce północno-zachodnie) w regularnych odstępach. Chodzi o to by móc szacować odległości bez znajomości terenu. Np. drzewo co 10 metrów
@Laaq: nie, nie powinni.
W imię bardzo marginalnego zwiększenia bezpieczeństwa nie powinno się eliminować ostatniego estetycznego elementu na polskiej prowincji, bo nie da się ukryć, że polska wieś to ohyda i brzydota straszna.

W kwestii bezpieczeństwa trzeba zawsze ważyć korzyści i straty. W tym wypadku korzyści są niewielkie, a strata jest moim zdaniem duża, choć, patrząc na to, jak Polska wygląda, to szansa na to, że będziesz wiedział, o co mi