Wpis z mikrobloga

  • 5
@icanthelpthat z ciekawości szukałem czego uzywa Tesla, ale nie znalazłem żadnych konkretów. Gdzieś widziałem że używają produktów Altair, LS-Dyna i zapewne kilku innych jak Ansys czy Abaqus. Wiem, że silnik platformy 3DExperience (to ciągle rozwijane dziecko Dassault Systems - tworzą Catie, Solidworksa i Abaqusa) daje możliwość do takiego renderingu, ale nie pewnie jest kilka innych możliwości by coś takiego zrobić
@Bogdan191 jako kolega z branży się spytam o opinie.
Co Ty myślisz i symulowaniu poruszających się opon? Jak dla mnie to nie ma sensu. Dużo elementów ruchomych - ewentualnie można było jako solid z jednym stopniem swobody na osi zamodelowac ?
Czy jest tam coś co mi umyka ?
@Bogdan191 w sumie oba. Poruszające się opony mają sens w wielu przypadkach ale tutaj moim zdaniem okrągły obiekt o stopniu swobody "podpora jeśli os pójdzie poniżej wyjściowej konfiguracji, w innym przypadku zwolnione" działałoby szybciej, niż modelowanie dokładnie całego koła, felgi i jeszcze pilnowanie kąta obrotu.
@Mroczny_Pasterz_bis: Więc tak ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wydaje mi się, że jest kilka powodów, dla których uwzględnia się koła:
- można zrobić tak jak napisałeś i możliwe, że tak robią. Na pewno jest tak, że mają jakąś metodyke wykonywania takich symulacji. Możliwe, że przy obliczeniach prototypu nie robi się analizy uwzględniającej wszystkie elementów
- po co więc uwzględniać opony w finalnych symulacjach zderzeń? Solver explicit tak na