Wpis z mikrobloga

@Millhaven: e no weź, za 2k można kupić całkiem rozsądne wozidło.
Wolisz coś bardziej sportowego (kierunek mtb / cross / trekking) czy bardziej do wygodnego wożenia 4 liter (holender / miejski), albo w ogóle jakiś lekki przecinak typu fitness? (to taka szosa ale z prostą kierownicą)
@MiQ27 A mogłabym Cię prosić byś tak ogólnie wskazał na co powinnam zwracać szczególną uwagę podczas wyboru, a czego powinnam unikać? W ten weekend mam zamiar przejechać się do sklepu stacjonarnego z rowerosami.
@Millhaven: Unikaj amortyzatorów przede wszystkim, jak nie przeszkadza Ci że rocznik 2018/2017/2016 to wtedy z kilkoma rysami możesz kupić wyższy model w porównaniu do rocznika bieżącego, jeśli jesteś zielona odnośnie serwisu i napraw roweru, to dobrą praktyką jest zakup w sklepie rowerowym który masz niedaleko miejsca zamieszkania. Błotniki uchronią Cię przed mokrym i brudnym tyłkiem. Jeśli masz jeździć do pracy/ szkoły fajną rzeczą jest sakwa na bok bagażnika, koszyk z przodu
@Millhaven: tak w skrócie to:
- główka ramy i mocowanie kierownicy, żeby były w tzw. standardzie ahead. Tańsze rowery mają skręcane stery i tzw. fajkę, mniej sztywną. Niby można na tym jeździć, ale ja nie lubię jak mi się kierownica jednak zawsze trochę rusza.
- jeśli klasyczne przerzutki, to przynajmniej 8 biegów z tyłu. To eliminuje rowery z tzw. wolnobiegiem.
- czy są mocowania do bagażnika, gdybyś zechciała się bawić w
@Millhaven:
To nie jest złośliwe odsyłanie do FAQ, to po prostu dobre źródło informacji.
Nikt nie kupi za Ciebie roweru, ostateczną decyzję podejmujesz w sklepie i dobrze mieć trochę więcej informacji niż to co ktoś na szybko odpisze pod pytaniem, żeby nie dać sobie wcisnąć czegoś co Ci niepotrzebne ale akurat zalega na magazynie.
@kruqo: niby są, ale mało rozpowszechnione i oimw nie robi ich Shimano - które z kolei robi tanie kasety 8 rzędowe. Rachunek ekonomiczny wskazuje, że producenci raczej wezmą kontener tanich kaset i piast Shimano, razem z resztą osprzętu 8s.
Ale oczywiście, należy na takie przypadki uważać.