Wpis z mikrobloga

@polowczyk: posiadają. To o czym mowisz to jest ręczny, ale w nowych automatach masz tez auto-stop i to nie jest hamulec ręczny, tylko normalny, w niektórych autach nawet pedał hamulca idzie w dół wtedy.

Jeszcze inna sprawa, ze np. w USA ręczny jest tam gdzie masz w Europie pedał sprzęgła, pod lewa noga, wiec nazwa jest trochę myląca.
  • Odpowiedz
@polowczyk: Ręczny hamulec jest pod przyciskiem oznaczonym (P). Auto hold to trochę taki ulepszony system wspomagania ruszania pod wzniesienie.
W moim wypadku jedyna przydatność tego wynalazku to wtedy gdy stoję w korku lub na czerwonym świetle, nie trzeba wtedy używać nogi by "przytrzymać" samochód.

Mnie na G30 nie stać, jest to auto firmowe, które w każdej chwili mogą mi zabrać jak będę się źle spisywał w pracy ( ͡°
  • Odpowiedz
@Warcomx: dzięki za wyjaśnienie, całe życie się człowiek uczy. To "P" to klasyczny ręczny typu linka czy jakiś inny? A "P" oznacza parking? Trochę jeździłam F10 i pamiętam że przy używaniu Auto H pedał hamulca wyczuwalnie zapadał się pod stopa gdy hamulec "łapał". Myślałam, że ręcznego nie ma.
Kolejne pytanie - gdy przestawiamy skrzynię w tryb "P" - to zaciągnięty zostanie ręczny?
  • Odpowiedz
@Warcomx: dzięki za wyjaśnienie, całe życie się człowiek uczy. To "P" to klasyczny ręczny typu linka czy jakiś inny? A "P" oznacza parking? Trochę jeździłam F10 i pamiętam że przy używaniu Auto H pedał hamulca wyczuwalnie zapadał się pod stopa gdy hamulec "łapał". Myślałam, że ręcznego nie ma.

Kolejne pytanie - gdy przestawiamy skrzynię w tryb "P" - to zaciągnięty zostanie ręczny?

@polowczyk: zależy jak w ustawieniach zrobisz,
  • Odpowiedz
@Warcomx gratuluje roboty. Nie wiedzialam, ze w Polsce sa firmy, ktore funduja pracownikom g30 jako sluzbowki.
@miki4ever: moze cos krece ale kojarzy mi sie, ze w momencie przelaczenia skrzyni w D na P, literka P nad Auto H zaswiecala sie na czerwono - to by oznaczalo, ze zaciagniety zostal reczny, dobrze mowie? Jest w rodzinie f10, bede musiala sobie odswiezyc z ciekawosci
  • Odpowiedz
Ojezu dawno się tak nie uśmiałem.
Jeden hamuje silnikiem, i dopiero do zatrzymania wciska hamulec roboczy (w moim mniemaniu 20-0kph)
Drugi n--------a długimi jak ktoś się ośmieli trzymać hamulec stojąc na światłach.
No i jeszcze stwierdzenie, że ktoś nie umie ruszać z ręcznego, dla tego depcze w roboczy. Przecież z ręcznego jest o wiele łatwiej ruszyć pod górę, bo auto nie stoczy się choćby o centymetr.

Festiwal s----------a, ale co się uśmiałem
  • Odpowiedz
@NorskArisk: Ja nauczyłem się jeździć latami bez ręcznego. Miałem Mondeo mk3 ze z-------i zaciskami, w których zapiekał się element odpowiedzialny właśnie za ręczny. Mając teraz nowe auto, nie potrzebuję tego hamulca nawet na górkach, stromych trasach w Czechach i Słowacji i uważam to za plus, a nie jak twierdzisz minus moich zdolności jako kierowca. Jak wyżej wspomniano, ręczny jest hamulcem dla amatorów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz