Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 132
Zna ktoś kogoś, kto wciska przyciski do otwierania drzwi w #metro? Może jest tu ktoś kto wciska te przyciski?
Mam do takiej osoby pytanie.

Jakie procesy myślowe kierują taką osobą? Czy myśli ona, że jak nikt nie wciśnie przycisku to drzwi w całym pociągu się nie otworzą? Czy myśli ona że ratuje świat?

#warszawa #pytanie
Unik4t - Zna ktoś kogoś, kto wciska przyciski do otwierania drzwi w #metro? Może jest...

źródło: comment_Et8MM7APkDLk39i57DFZj8ZaXqA8Yk3s.jpg

Pobierz
  • 155
via Wykop Mobilny (Android)
  • 9
Bardziej bym się zastanawiał, na kiego wała instalować przyciski, które nie działają?


@Fafnucek: myślę że może być to wywołane przez kilka czynników. Jeden jest taki, że ktoś niezbyt przemyślał specyfikację w przetargu - albo założenia były takie by te przyciski jednak funkcjonowały - np. nocą.
Druga możliwość jest taka, że dla Simensa taniej było montować drzwi które ma zaprojektowane - z przyciskiem - niż zmieniać design i produkować drzwi bez przycisku
@Unik4t: w Berlinie np. w S-bahn ci się nie otworzą jak nie naciśniesz.
A jak ostatnio na jakimś odcinku w centrum testowali automatyczne otwieranie drzwi, to był komunikat że się otworzą automatycznie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W U-bahn nie pamiętam, ale chyba też.

Najlepiej jest, jak wracam do swojej zaściankowej miejscowości, w której nigdy ale to przenigdy nie funkcjonowała instytucja "ciepłych guzików", a mohery jakimś cudem skądś
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@WuDwaKa: pisałem wyżej.

Bardziej bym się zastanawiał, na kiego wała instalować przyciski, które nie działają?


Myślę że może być to wywołane przez kilka czynników. Jeden jest taki, że ktoś niezbyt przemyślał specyfikację w przetargu - albo założenia były takie by te przyciski jednak funkcjonowały - np. nocą.

Druga możliwość jest taka, że dla Simensa taniej było montować drzwi które ma zaprojektowane - z przyciskiem - niż zmieniać design i produkować drzwi
@Unik4t: kolega rzadko jeździł, na początku w inspiro trzeba było wciskać, a teraz to przyzwyczajenie z tramwajów i autobusów.

https://wwk.kolej.org.pl/2016/04/przycisk-w-inspiro/

Oczywiście zdarzało się, że przez przypadek zapewne, trzeba było ten przycisk wcisnąć, jednakże ta sytuacja powtarzała się na każdej stacji.

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,14907996,Drazniace_komunikaty_w_Inspiro___wyjscie_po_lewej.html

W Metrze tłumaczą, że dzięki przyciskom ma być oszczędzana energia elektryczna. Kiedy nikt akurat nie wysiada, drzwi nie będą się niepotrzebnie otwierać.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kompek: no mi się nigdy nie zdarzyło. Zawsze otwieramy się wszystkie. Pociągi na pewno mają taką funkcjonalność, bo po to są te przyciski, przy czym nigdy się nie spotkałem bo zawsze jest za dużo ludzi w pociągach i na peronie.