Wpis z mikrobloga

@DonZ: warto poznać jakieś podstawy programowania ale jeśli chodzi o Unity to nie wydaje mi się żebyś potrzebował C# level master żeby zrobić jakąś prosta grę ;) lepiej zacznij tutoriale z Unity i w międzyczasie ucz się C# - warto za to żebyś wcześniej znał trochę rzeczy związanych z programowaniem, wiedział co to funkcja, obiekt, petla, dziedziczenie itp itd
  • Odpowiedz
Zapoznaj się z kanałem https://www.youtube.com/channel/UC9Z1XWw1kmnvOOFsj6Bzy2g
Dodatkowo z tym: https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/7uq8gb/i_wanted_to_make_a_rpg_and_learn_c_i_found_this/

Ja osobiście też chętnie pomogę, więc możesz pisać na PW ;)

Odpowiadając na Twoje pytanie: najlepiej uczyć się tego i tego, bo dużo mechanik Unity wymaga podstaw programowania, a jednocześnie można dzięki nim robić naprawdę fajne rzeczy :)
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@hwk1988 jak już wiem c# jest obiektowy więc jeden warunek spełniony, mi się podoba bo jak dla mnie jest czytelniejszy od Javy a że jest podstawą dla Unity i znajomy klepie w csharp to postanowiłem go opanować, tylko mój dylemat rozbija się o to czy nie lepiej poświęcić chwilę na C# raz z pół roku i potem dodać do tego Unity a potem np pójść złapać robotę jako klasyczny Klepacz kodu
  • Odpowiedz
@DonZ: źle mnie zrozumiałeś , nie ucz się języka tylko paradygmatu programowania obiektowego. Co z tego że będziesz znał dobrze klasy w języku czy tam w unity , jak później będziesz tworzył wiele obiektów niepotrzebnie i klepał kod zamiast się nim bawić. Ucz się c# ale też czytaj o OOP jak bawić się obiektami. W grach jest to szczególnie ważne. Pzdr
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@hwk1988 przyjrzę się temu. Książka c# i platforma .net z której się uczę podstaw chyba przedstawia właśnie język w ten sposób.
  • Odpowiedz
@DonZ: zdecydowanie odradzam GameDev ze względu na znacznie niższe zarobki, niż gdziekolwiek indziej ale jeśli bardzo chcesz, to polecam kanał "Brackeys" na Youtube. Wg mnie najlepszy kanał o Unity 3D, wszystko na bieżąco, współpracuje on bezpośrednio z twórcami Unity. Dodatkowo blog bezpośrednio na stronie Unity, dużo tam poradników i innych przydatnych informacji. https://blogs.unity3d.com/
  • Odpowiedz
@DonZ: Tak brackeys to złoto, ale ja bym osobiscie polecił https://unity3d.com/learn/tutorials po kolei te z góry przykladowe gry, a potem topics. Dużo to daje. Dobrą nauką jest tez robienie samemu jakiejs gierki. Jak wiesz co robic to to robisz, a jak nie to google lub unity/forum. Ja tak zacząłem i teraz uwazam, ze cos tam umiem. A jak nie umiem to sie naucze.
  • Odpowiedz
@xpdevian: bardzo fajny ten wątek z reddita, poszukałem sobie i widzę że jest wersja WindowsForms i WPF. Które obecnie jest bardziej na czasie, jak mniemam 2 lata w IT to przepaść. Chyba że jeszcze nikt nie myśli od odchodzenia od winforms?
  • Odpowiedz
@DonZ: Nie przejmuj się w ogóle tym WindowsForms. To dobry przykład na wyświetlanie tego co się dzieje w grze. W Unity będziesz robił to samo za pomocą User Interface (UI).
W WindowsForms raczej nie zrobisz gry 3D i domyślnie będziesz szedł w UI od Unity.
Przeglądałem ten tutorial od niego. Wersja wideo jest moim zdaniem bardzo dobra. Niestety trzeba znać podstawy programowania. Uczy on jednak jak tworzyć dobrej jakości
  • Odpowiedz